Vad är det för fel på mig egentligen . . Varför gör jag allting i ''sista sekunden''?!
Väldigt många människor skjuter upp saker de ska göra till i sista sekund så det behöver inte vara något fel på dig för att även du gör det. Det är först när det smäller som man ofta tar tag i det och då är det oftast för sent.
Många lär sig inte ens efter att det smällt utan går på samma nit om och om igen.
Gör en plan redan nu till nästa år och lägg in i kalendern när du ska börja söka jobb och förbereda inför sommaren.
För att få pengar från någon arbetslöshetskassa krävs det att du tidigare arbetat-
Du måste anstränga dig mer än att maila till arbetsförmedlingen. Sök själv upp alla de sommarjobb som utannonseras och kontakta arbetsgivarna. På arbetsförmedlingen finns det just nu 53 sommarjobb i Örebroområdet. 15 av dem kräver ingen erfarenhet. Kolla om det är något som fungerar för dig. På sommarjobb.se finns det några annonser också. Du kan också kolla på om du kan åka iväg till någon annan ort eller land och jobba. I Norge finns det många okvalificerade jobb som norrmännen själva inte vill göra.
Det var det jag hittade på några minuter så om du jobbar lite mer på det så kommer du säkert hitta flera hundra jobb att söka runt om i Sverige. Det finns mängder av jobbsidor på nätet och det borde gå att vaska fram några passande jobb. Det viktiga är att du tar tag i det och anstränger dig. Du kommer inte få jobben serverade.