• mttp

insemination våren/sommaren 2015

Hej. Va spännande.

Jag ska inseminera mig nästa månad (maj) tänkte höra med dig är det sköterska lr manlig läkare som utför det? Inte för det spelar nån roll men man vill gärna vara mentalt förberedd hehe.. jag ska också göra det på rcm :)

Tog du pergotime 1 st tablett 3e mens dagen?

Dag 7 å 8 spruta? Eller hur var din hormonbehabdling?:)

• mttp

Hej. Hm jag funderade lite på att alla verka få olika behandling inför insemination.

Vad e det egentligen som avgör vilka tabletter lr sprutor som vi ska ta.. nån som vet?

Jag fick nåt som heter gonal f .. man ska blanda pulvret med vätska mm. Jag hade så mkt i huvudet när koordinator visade hur jag skulle blanda sprutan trodde att jag fattade men väl hemma så verkade jag ha glömt av allt:(

• mttp

Sefone va kul att du snart fp göra insemination. Berätta gärna hur det gick sen. Bor du i MLM?

• mttp

Tankar87 se där då har vi samma behandling :)

Du är ett steg föRre.

Uppdaterar oss när du har testat dig :) hoppas på bästa bästa

• mttp

Hehe. Ja usch för sprutor alltså. . Var det lätt att blanda å sedan ta de sprutan som du skulle tatt på dag 7 å 8? Jag är lite nervösa för de. Rädd att man gör fel. Det räckte med attcjag förstörde ovitrelle genom att glömma ligga den i kylen BLÄ för det. Men men

Mm det gjorde inte ont när man stack sig i magen eller hur? Jag trodde aldrig Heller att jag skulle klara av det när man skulle test sticka sig på kliniken ..

tog du ovitrelle dagen innan insemination? Vilken tid ? Få man tid av läkaren eller?

Åh så spännande att din testdag närma sig. Ska du testa på dag 17 dagar efter inseminationen eller ska du tjuvtitta dig tidigare?

Hur länge har du försökt få barn?

• mttp

Att insemineras är egentligen en ganska liten ingrepp eller vad man ska kalla det men varför är man ändå nervös? -,-

Kanske för man inte klarar av ett minus tecken på stickan? Eller vad tror ni?

Först är man nervös inför inseminationen..

sen är man nervös för gravtestet

man är nog nervös för allt egentligen hmmm..

Heja oss som väntar på något gott

• mttp
    Tankar87 skrev 2015-05-05 19:03:47 följande:
    Beror ju på vad för problem man har och allt är klart osv. Min sambo va dom tvugna o kolla i testiklarna innan dem bestämde sig för donerade spermie. Så 1 besök där o sen ett med läkare o kurator o koordinator sen blev de bara o ringa första mens dagen :) på lördag gäller det då ska vi ta gravtest. Jag fick ta pregotime 1 tablett dag 3 sen gonal f spruta dag 7-8 sen ul dag 10 sen ägglossningsspruta ovitrelle 24 h innan insemination :)
    Tankar87 menar du att din man fick göra pesa tesa? då dem gick in i testiklarna..
    ussh min man gjorde det iaf och när man väntade på svaret var så hemskt.. sen när dem ringde o sa att dem inte kunde hitta ngt spermier så rasade världen kändes det som, men som du säger... glad att det finns sådan hjälp så vi ändå kan få barn =)
  • mttp

Gjorde min 1a insemination igår. Det var ingen smärta alls. Skönt för oss mesar hehe

• mttp
    monn skrev 2015-05-03 19:16:35 följande:

Hej!

Vi är påväg att göra insemination på RMC Malmö, mitt sköldkörtelvärde måste ner bara. Kan du inte berätta lite om hur det gick till? Mediciner? Hur många besök innan själva inseminationen?:)

Hur går det för dig? Har du fått insemination än?
  • mttp
    monn skrev 2015-05-31 14:15:38 följande:

Hej!

Nej, mitt värde är rätt så normalt nu. Men det skall ju ner ytterligare, har höjt dosen från 50mg till 75mg. Jag har nyss fått nytt jobb, så för min del så vill jag gärna vänta nu, så det känns rätt bra att det ej har hänt än. Hur är det för dig?

oh så kul Grattis till nya jobbet. Barn kan man alltid skaffa senare :)

Jag har insemineras för 2 dgr sen. Så håller på å räkna dagar till bim nu. Försöker samtidigt att släppa tankarna och bara leva på .. men det e så svårt
  • mttp
    monn skrev 2015-05-31 14:59:05 följande:

Tack! Ja, jag hoppas att det blir insemination i slutet av året :)

Wow! Lycka till! Är det första försöket?

aah det är 1a försöket..^^. Späännade
  • mttp
    Fru Karlsson skrev 2015-06-01 21:18:07 följande:

Vi ska göra göra insemination i Augusti är nu bestämt.Efter 3 år av försök till syskon har jag fått mens idag igen och livet känns bara helt meningslöst och allt hopp är borta:(:( Får försöka njuta av sommaren så gått det går med min lilla familj men så jobbigt ännu en sommar går utan vara gravid eller få bebis:(

Enligt sambons prov så har han slöa simmare och något defekta som gör det kan ta tid sa de:(

Vi ska i alla fall göra det på Ivf kliniken Malmö.De tyckte vi skulle göra ivf istället men vi vill prova insemination först.Hur goda chanser är det att det kan lyckas? Vad får man för behandling? Hur många försök?

Hej oj 3år? Varför väntade ni så länge med att söka hjälp?

det finns så många behandling så jag kan nog ej svara på den frågan. Många gånger beror det på vad felet ligger.

Menar du att du ska få komma till Rcm Malmö? Vart bor ni? Du har ju kunnat få barn tidigare så det går säkert denna gången med fast med lite hjälp. Man få 6 försök kostnadsfritt. Men vet inte vilka reglar dem har för dem som gör syskonförsök.
  • mttp
    Decibel84 skrev 2015-06-02 18:45:52 följande:

alltså jag undrar en sak.

läser att en tjej fått höra att en äggblåsa ska vara 20 mm..vad menar dom med det..? vaddå ska vara? eller gäller detta vid IVF?

När jag nu äter pergotime i fem dagar och har återbesök på fredag, vad är det dom ska se efter då? Hur "ska" det se ut för att man ska planera in inseminering?

Dem vill gärna att äggblåsan skall vara mellan 18mm till 20mm inför en insemination. För då är ägget redo att släppas och då sprutas det in spermier för befruktning.
  • mttp
    Fru Karlsson skrev 2015-06-05 12:22:12 följande:

Nej vi har gått privat utredning som vi gjorde efter 1,5 år.Inga större fel,sambons simmare är slöa nedsatt funktin men hon sa det skulle gå ändå.Får man insemenation kostnadsfritt? Är det inte om man inte har gemensamma barn?

Till oss sa de det kostade 7000 per gång.

Jo det stämmer nog

sjuka priser ushhh
  • mttp

har egentligen inte testat mig än men mensen bevisar väl rätt.. skall testa enligt order från kliniken 15/6

mttp skrev 2015-06-10 10:04:21 följande:

1a inseminering visar negativt =(

• mttp

Så tyst här är

..decibel hur går det för dig?när har du testa

Jag få vänta tills augusti för 2a insemination. ..

Segt

• mttp

Menar du spolning av äggledare?

Det tar ca 4-5 minut

Och man känner som en lätt mensvärk när dem spolar in vätskan för att se om det fri passage där inne. Det är väldigt individuellt hur man upplever detta. Jag tyckte det var klart obehaglig men inte så farligt. Man få ta smärtstillande 1h innan. Det gör inte ont förutom mensvärkkänslan.. man få svar på hur det ser ut direkt så skriver dem remiss vidare för.insemination om det visar sig vara fritt i äggledare lycka till

• mttp

Ägglossning sker under helgen då rmc malmö har stängd. Dvs ingen insemination för mig snyft snyft. Det e bara att invänta nästa ägglossning.. hur går det för er hör inne.?

• mttp
    ttcmommy skrev 2015-08-18 13:14:22 följande:

Nu har jag fått vara svar från ultraljudsenheten av mina äggledare och min man spermaprov. Bada resultatet var helt normalt. 

Nu väntar vi på kö för att bli kallade för ett mottagningsbesök.

Jag undrar hur länge väntar er på detta kö ?

Vad menar du med.mottagningsbesök?

Fick ni remiss för ivf elle insemination?
Svar på tråden insemination våren/sommaren 2015