Sertralin biverkningar
Hej
hur har det gått för er i tråden? Har det blivit bättre för er?
Hej
hur har det gått för er i tråden? Har det blivit bättre för er?
Hej! Precis ny här och hoppas nu innerligt att någon har/ har haft erfarenhet av sertralin. Började med 25mg i nio dagar och ökade sedan till 50 som jag tagit nu i sex dagar. Alltså ätit lite drygt i två veckor. Det var ganska lugnt i början med lite huvudvärk och yrsel men sen har det bara blivit värre och värre!! Jag har en konstant oro i kroppen, är darrig,skakig och får attacker med hjärtklappning. Är så grymt trött och skulle kunna somna stående. Ångesten har blivit värre och jag fixar inte ens att handla i affären. Är också orolig för mitt hjärta fastän jag gjort två ekg som varit bra. Jag får lite känningar i hjärtat när jag blir stressad tycker jag. Har fått atarax att ta men jag tycker inte dom hjälper till fullo, blir mest trött och det är jag så det räcker redan. Hade mycket ångest, hjärtklappning och darrighet redan innan jag började med medicinen men det har blivit betydligt värre nu. Hur länge kan det ta innan det vänder? Ångrar nästan att jag började med sertralin när man ska behöva må såhär! Någon som varit med om liknande insättningsbesvär?
Vill bara säga till dig att jag känner precis samma symptom som du gör...hoppas också att det ska vända snart. Tröttheten gör mig så sänkt och det är inte kul när man ska jobba också...
Hoppas det vänder för oss snart!