• elisabeth1973

Klinik som gör IVF på ensamstående kvinnor över 42 år?

Hej jag håller på med IVF. Fyller 42 i höst. Just nu går jag på en klinik i Stockholm men de vill inte behandla mig med mer än 1 försök eftersom jag fyller 42 i år. Till saken hör också att jag är ensamstående - alltså ingen partner/man. Jag ska göra själva ägg uttaget och insättningen i Danmark MEN jag behöver en läkare här i Sverige där jag kan göra ultraljuden och som helst också kan översätta recepten till svenska så de går på högkostnadsskyddet. (hormonerna är väääldigt dyra om jag ska köpa dem i Danmark över 10000kr).
    Jag bor i nedersta Norrland och som det är nu har jag åkt till Stockholm 6-7 gånger redan.. skulle jag vara tvungen att åka till Danmark alla dessa gånger skulle det inte gå. Varken rent praktiskt eller ekonomiskt.

Jag är nu inne på mitt första IVF fått låg dos Gonal och tyvärr inte så många ägg.. så nu har jag förbrukat min "chans" hos kliniken i Stockholm...

Har googlat men hittar inga kliniker som vill hjälpa en i min situation... börjar bli desperat är det någon som vet vart jag kan vända mig eller om någon varit i samma situation vad gjorde ni??

Att få hjälp genom landstingen känns som en önskedröm men någon privat klinik med humana priser??

Svar på tråden Klinik som gör IVF på ensamstående kvinnor över 42 år?