• Archandra

Flyga själv??

Jag flög själv från åtta års ålder och det gick jättebra. Flygvärdinnorna är snälla och det går snabbt inom landet. Efter några år bytte jag dessutom flyg på Arlanda. Flygbolaget har koll och de få gånger mina föräldrar blev försenade vid hämtning på flygplatsen, fick jag sitta och vänta på ett speciellt ställe.

Med det sagt tycker jag ändå att det känns tidigt att låta en femåring flyga själv. En viss mognad är ju önskvärd när man ska klara sig själv. Jag vet inte ens om så små barn får flyga själv.

• Archandra
    smulpaj01 skrev 2015-04-22 14:54:50 följande:
    Men man flyger ju inte ensam utan har en person med sig hela tiden. Min son hade lätt klarat det som 5-åring även om inte ditt barn gör det, så det är nog olika på barn och barn.
    Är det inte så att alla UM:ar (barn) blir placerade på en viss plats. Sedan följer en person dem till planet. På planet har flygvärdinnorna ansvaret, även om de inte precis har tid att kolla till barnet så mycket. Vid landning kommer en person och hämtar alla UM:ar och eskorterar dem till ankomsthallen, där föräldern förhoppningsvis väntar.
Svar på tråden Flyga själv??