Inlägg från: Anonym (Frida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frida)

Snälla hjälp en ung bonusmamma?:(

Tycker du verkar väldigt omogen i dina anledningar, ni har varit ett par några månader och är nykära som man är i början. Men ni känner knappast varandra, har sett varandras bästa och sämsta sidor, haft ett längre stabilt förhållande osv. För det andra tycks du tro att bara väldigt unga mammor kan leka med sina barn och vara barnsliga, själv är jag 30 plus och älskar att leka i snön, klättra i träd och hitta på bus. Så även min granne som närmar sig 50 och har 2 st 5 åringar.

• Anonym (Frida)
    Anonym (Frida) skrev 2015-04-25 23:44:56 följande:

Tycker du verkar väldigt omogen i dina anledningar, ni har varit ett par några månader och är nykära som man är i början. Men ni känner knappast varandra, har sett varandras bästa och sämsta sidor, haft ett längre stabilt förhållande osv. För det andra tycks du tro att bara väldigt unga mammor kan leka med sina barn och vara barnsliga, själv är jag 30 plus och älskar att leka i snön, klättra i träd och hitta på bus. Så även min granne som närmar sig 50 och har 2 st 5 åringar.

Man kan heller inte skaffa barn för att ens mamma ska hinna träffa dem. Snarare skapar det nog bara mer oro hos henne, det hade det åtminstone gjort om min 17 åring resonerade som du.
  • Anonym (Frida)
    Fjäril kär skrev 2015-04-25 17:35:03 följande:

det jobbigaste med att vara bonusmamma är ju egentligen inte själva barnet och det praktiska omkring det utan allt som handlar om att vara en familj med fler viljor än EN att ta hänsyn till. 

Det jobbigaste är att hantera biologiska föräldern och allt vad DET kan innebära, att få någon form av relation till barnets andra biologiska förälder.  Han/hon har egentligen ingen skyldighet att involvera mig och kan bäst hen vill göra livet surt för alla inblandade. Helt enkelt för att hen är föräldern och inte jag... 

Min man har suttit i bittra vårdnadstvister med svartsjuka ex och dom har tjafsat och gnölat och bråkat om precis allt - helt enkelt bara för att dom kan... 

När vi fick vårt gemensamma barn mitt i detta blev det om möjligt ÄNNU värre i kontakten med exen. (jag har ju också barn sedan tidigare )  

och att försöka få ihop semesterveckor tex med barnen och exen är ett helt företag och man får finna sig i att vissa saker inte blir som man vill. Kanske aldrig blir överhuvd taget... 

Det fina med att vara bonusförälder är just att man kan släppa tjaffset med den andra föräldern till partnern. Det brukar bara bli värre när ev bonusföräldrar också måste hoppa in i konflikten.
Svar på tråden Snälla hjälp en ung bonusmamma?:(