Inlägg från: Bitten |Visa alla inlägg
  • Bitten

Fjärde barnet 2016

Välkommen hit lulu!
    Kul ned flera som väntar nr fyra. När har du bf? Lägg till dig i listan om du har lust.

Jag skall på en extra koll hos barnmorska på måndag. Vill ha lite koll innan vi åker "hem" för julfirande. (60 mil i bil)
    Tycker min mage har sjunkit och dessutom undrar jag om de vill göra ngn extra koll med anledning av att jag hade lite dåligt på senaste glukosbelastningen.

Jag har blivit av med två (tre) krämpor. :)
    Jag har haft en hel del åderbråck men det har stannat av nu och dessutom värker/tynger det inte längre i hela underlivet rumpan när jag reser mig. Sen har jag haft halsbränna en kortare period men det är också borta i princip. Kopplar det till att magen sjunkit. Kanske?

Ang hur vi sover så, femåringen fick eget rum för några veckor sedan och har inte riktigt vant sig ännu och har kommit in i en vana att komma in till oss under natten. Har alltid sovit bra och hela nätter så när hon kommer in så sover hon och ligger stilla så det går bra. Treåringen kommer ibland in en gång men då blir det så trångt så då brukar vi gå med in och hjälpa att somna om i sin egen säng. Ettochetthalvtåringen sover hela natten. De sover generellt sett bra alla tre måste jag säga. Därmed gör vi också det. :)
    Jag har lätt/väldigt lätt att somna tack och lov.

• Bitten

Hur har ni det i jul?
    Jag går och känner det som vattnet skall gå. Det är nog inbillning. :)

• Bitten

Men vad jobbigt med sjukdomar. Jag har varit lite snuvig men annars mått bra. Mina två första startade med vattenavgång och nu när vi inte är hemma så finns givetvis en liten oro att det ska dra igång och att det blir snurrigt med förlossning utan att ens ha grejer till barn eller mig. Så känslan av vattenavgång är nog mer en psykologisk mental oro-värsta scenariotanke som fått lite fäste såhär på sluttampen.
    Kombinationen att jag på senaste kontrollen fick veta att barnet ligger men huvudet lååååångt nere gör ju att tankarna dessutom får extra fäste.

• Bitten
    Lysmasken skrev 2016-01-05 04:33:13 följande:

Varit vaken sen 03. Å klockan är nu 04:30. Klockan ringer 06 då jag ska göra en Glucosbelastning kl 07:30 i stan.

Anledningen till att jag inte kan sova är att jag & maken inte har pratat med varandra sen nyår. Hans pappa dog i cancer den dagen. Sen dess har han typ undvikit mig. Å det känns sådär

Extra ledsen nu när man är höggravid.

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
    Det där lät inte alls kul. Hoppas han kan påbörja sitt sörjearbete ordentligt snart så han kan stötta dig med allt det kommande och allt vad det innebär.

Hur gick det på g-belastningen?
    Jag ska iväg på torsdag.

Jag har tagit fram kläder i 50-56 och börjat tvätta och göra lite plats i garderober mm. Packar lite i förlossningsväskan och börjar så smått fatta vad som skall komma. Hjälp! :)
  • Bitten

Det var ju jättebra värden lysmasken!
    Jag sitter just nu med 250ml i kroppen. Fy fan, det var tungt att svälja skiten idag. 4,1 som startvärde.

• Bitten

Nu är jag hemma och har fått kaffe. :)
    Mår fortf lite illa bara vid tanken på sockerdrickat. Hade lite högt fortf men bättre än sist. 4,1 som start och 7,4 efter 2h.

Hur mår ni andra? Bell, du borde väl vara i testgroparna? :) jag ska flytta fram listan lite.

• Bitten

Bitten 36 år: BF 5 feb 2016

Lulu: BF 18 feb 2016

Lysmasken 33 år: BF 26 feb 2016

Robzmarley: BF 20 maj 2016

Mirri83 32 år: BF 28 maj 2016

laetitia81 34 år: BF 28 maj 2016

Jag la till lulu till listan.

Hoppas det kommer till några fler här. Det är bara att lägga till sig i listan om man vill hänga på här.

• Bitten

Hej alla!
    Idag har jag varit på tul och de bedömer inte att det är några risker för en jättebaby. :) Antar att det beror på vad som läggs in i ordet. Sista vägde ju ca 4700g och det skulle väl en del tycka är rätt stort/mkt. Men men, det återstår att se. Jag har i alla fall ingen oro för det, inte något annat heller direkt. Möjligen att jag försöker reda ut lite tankar om hur jag skall bete mig om det drar igång som sist och ännu lite fortare och jag är ensam med barnen.
    Är det någon annan här som haft en snabb/väldigt snabb förlossning?

• Bitten

Ja, välkommen nästanpålandet! Kul med fler.
    Skriv in dig i listan om du har lust.

• Bitten

Angående viktbedömningen av babyn så gjorde de en sådan med förra på överburenhetskontrollen och då bedömdes vikten till 3800g men kom ju ut en eller två dagar senare och vägde nästan 4700g så jag litar inte riktigt på denna siffra :) utan ställer in mig på att även detta är en stor baby men att det går bra ändå. Hoppas att hålla mig under 5kg. :)

Jo nu är det nära. 37+1 idag. Mitt första barn är fött 37+3 så jag är lite beredd. Kan ju lika väl gå fyra-fem veckor till så jag försöker bara glömma bort det lite.

Hur har det gått Bell? Mensen kommit? Och kanske redan gått tillochmed?

Hur har det gått för din man lysmasken, har han kommit vidare i sin sörjeprocess?

Svar på tråden Fjärde barnet 2016