Inlägg från: Bitten |Visa alla inlägg
  • Bitten

Fjärde barnet 2016

Ny vagn lysmasken? Kul. Ja då får en hoppas att det går att byta till tvillingvagn om det skulle behövas. ;)
    hade du också varit på glukosbelastning? Hur gick det?

Robz: det där ser ju lovande ut? :) Är alla från idag?

• Bitten

Jag är också hemma med sjuka barn. Har varit sjuk själv och låg hela dagen i går i soffan. Yngsta barnet sov efter mycket protester i typ 4-5 timmar efter lunchen så då passade jag på att sova/vila på soffan medan de andra två kollade på serier på paddan.
    Idag är jag typ frisk. Så jag hoppas vi kan komma ut en liten stund i alla fall.

Har börjat få lite gravidkrämpor. Åderbråck på låren/stjärten som värker lite när jag reser mig efter att ha suttit eller legat ned. Som att allt blod forsar ned och hänger och trycker på. Hur ska det inte bli sen då? Annars är jag helt fri från besvär. Så jag ska väl inte klaga. :)

• Bitten

Robz: det är ju ett ganska tydligt positivt test det översta. :)

• Bitten

Hej och välkomna alla nya. Har inte koll på alla nu men visst är vi en liten skara som faktiskt väntar vårt fjärde barn!? :)
    Ska vi göra en liten lista? De som inte är gravid kan väl lägga till sig om de vill eller låta bli. Är ju givetvis fritt fram för alla att välja att inte lägga till sig. :) men jag känner att jag har lättare att ha lite koll på alla om det finns en lista så jag börjar så får vi se vad det blir av det.
    Jag har nu gått in i 22:a veckan och känner mycket liv och rörelse. Det känns även lite utanpå magen. Jag mår bra men börjar känna av det ökade omfånget och tyngden. :)

Hur mår alla andra? Gravida och ickegravida!

Bitten 36 år: BF 5 feb 2016

• Bitten
    tovalisa skrev 2015-09-27 20:29:04 följande:

Inte gravid - har däremot ägglossning. Vi har bestämt oss för att vänta till jul förrän vi sätter icång, men gissa om min kropp skriker lite extra högt att den vill bli gravid nuuuuuuu just idag ... ? ;)

Jag känner igen känslan. :) Vi får se vem som klarar att stå emot vad. Det är ju en rätt stark drift det där. ;)
  • Bitten

Hej mirri! Kul att du hänger med oss här.
    Hej Bell! Då kommer det nog igång snart. Hoppas det går fort. :) hur har det varit med de andra tre, har ni försökt länge med dem? Minns ej om du skrivit det tidigare.

• Bitten
    Spartacus skrev 2015-10-03 16:29:19 följande:

Hej! Finns här plats för mig? Har barn som är 7, 5 och 2 år gamla börjar nu känna att det bara måste bli EN till, samtidigt som vi har det lite besvärligt med vår på 5 som alltid haft överaktiva drag... väger och väntar, tänker att vi kanske börjar försöka nästa sommar. Har även ett nytt jobb så vill landa i det lite innan. Tanken på ålderskillnaden gror ju också. 2 år mellan de första, vilket jag insåg var för tight. 3 år känns rätt lagom faktiskt hur tänker ni?

Mvh

Klart det finns plats! Välkommen!
  • Bitten
    tovalisa skrev 2015-10-03 18:53:44 följande:

Hej Spartacus! :)

Jag grubblar också jättemycket över åldersskillnaden. Upplevde också 2 år 4 mån som väldigt intensivt, men samtidigt tror jag att det hänger mycket på barnens personligheter. Och om det vet man ju inget på förhand ... Glappet mellan tvåan och trean är fyra år, och det är nästan löjligt enkelt - samtidigt är det med tanke på min ålder inte vettigt att vänta så länge. Å andra sidan har de två första en sån oerhörd glädje av varann idag, då de är 5 och 7.Minstingen är nu 13 månader och jag skulle helst vänta tills hon är 2 innan vi öppnar babyfabriken. Samtidigt har jag svårt att tro att jag orkar hålla mej så länge ... Svåra, svåra beslut. Önskar att nån kunde tala om för oss hur vi ska göra. ;)

Jag hade kört på men det är ju jag det! :)
    Vi har 18 mån som minst och knappt 24 mån som mest mellan våra. Fyra ungar på under fem och ett halvt år. Ibland undrar jag hur det har gått till. :) (den fjärde är ju inte på utsidan iofs men äldsta kommer vara under fem och ett halvt när fyran kommer)
    Det är ju individuellt hur en är som person och föräldrar samt hur barnen är. Men en vet ju aldrig om det tar tid och då kan ett väntande bli ett beslut en ångrar.
  • Bitten

Ja för oss blir det mindre än två år mellan varje. 2010 2012 2014 2016.

Svar på tråden Fjärde barnet 2016