Inlägg från: Lysmasken |Visa alla inlägg
  • Lysmasken

Fjärde barnet 2016

[quote=76190735][quote-nick]Bell13 skrev 2016-01-05 08:52:53 följande:[/quote-nick]Hej, jag kikar in här ibland. Försöker bli gravid med ett fjärde barn och hoppas på att lyckas under våren.

Pratar han med någon annan än dig? Tycker det låter tråkigt men också allvarligt att ni inte kommunicerar med varandra, det är ju inte ditt fel att hans far inte längre är i livet kanske ska du föreslå att han går och pratar med någon och fortare kommer över sorgen om det nu är det som är problemet. När ert barn föds kommer du ju behöva hjälp och avlastning från honom och då måste ni ju vara samspelta.

Kram på dig[/

Hej.

Jodå han pratar med sin ena bror men jag saknar att han inte pratar med mig. Igår tok bölade jag & sa till honom som det är nu så vill jag inte ens ha med dig till förlossningen Om det skulle starta nu.

Då svarade han med att det var ju inte kul. Han kom senare på kvällen & smekte magen å höll om mig. Då tok bölade jag igen. Inatt kröp han närmre & smekte magen samtidigt han höll om mig. Å vad gjorde jag då? Jo bölade. Är man känslig eller vad... Är normalt inte sån här men igår/inatt har jag varit som en kran.

Jag tror att han fattade.

Å kram på dig med <3

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Lysmasken

[quote=76192240][quote-nick]Bell13 skrev 2016-01-05 16:01:35 följande:[/quote-nick]Hoppas det blir bättre nu då det där att man gråter för allt som gravid är ju både på gott och ont. Hoppas att du inte ska behöva gråta mer nu. Ta hand om dig och den lilla i magen.

Kram[/

Jag håller tummarna för ett plus snart.

• Lysmasken

[quote=76193371][quote-nick]Bitten skrev 2016-01-05 20:20:45 följande:[/quote-nick]Det där lät inte alls kul. Hoppas han kan påbörja sitt sörjearbete ordentligt snart så han kan stötta dig med allt det kommande och allt vad det innebär.

Hur gick det på g-belastningen?

Jag ska iväg på torsdag.

Jag har tagit fram kläder i 50-56 och börjat tvätta och göra lite plats i garderober mm. Packar lite i förlossningsväskan och börjar så smått fatta vad som skall komma. Hjälp! :)[/

Det tog hårt på honom men vi pratade lite innan ikväll & han sa att han skulle bli bättre.

Hade 4,1 som första gångs värde & 4,6 efter 2 timmar. Usch det är inte skoj å dricka skiten. Blärk...

Tog en snabbis tur nere till Ikea i lördags. Så ska skruva ihop byrån & börja tvätta lite kläder. Samt skruva ihop spjälsängen. Väntar nog 2-3 veckor med att packa väskan.

• Lysmasken

[quote=76199187][quote-nick]Bitten skrev 2016-01-07 08:52:16 följande:[/quote-nick]Det var ju jättebra värden lysmasken!

Jag sitter just nu med 250ml i kroppen. Fy fan, det var tungt att svälja skiten idag. 4,1 som startvärde.[/

Håll ut

• Lysmasken

[quote=76227146][quote-nick]Nästanpålandet skrev 2016-01-14 08:07:47 följande:[/quote-nick]Hej jag hoppar in här om det är ok?

väntar mitt fjärde i augusti.trodde verkligen inte att jag skulle få fler barn en har träffat en ny kille och han ville väldigt gärna ha barn Och plussade en dag innan julafton totallycka! mina barn är födda 2004 och tvillingar 2008[/

Välkommen

• Lysmasken
    Bitten skrev 2016-01-16 17:32:10 följande:

Angående viktbedömningen av babyn så gjorde de en sådan med förra på överburenhetskontrollen och då bedömdes vikten till 3800g men kom ju ut en eller två dagar senare och vägde nästan 4700g så jag litar inte riktigt på denna siffra :) utan ställer in mig på att även detta är en stor baby men att det går bra ändå. Hoppas att hålla mig under 5kg. :)

Jo nu är det nära. 37+1 idag. Mitt första barn är fött 37+3 så jag är lite beredd. Kan ju lika väl gå fyra-fem veckor till så jag försöker bara glömma bort det lite.

Hur har det gått Bell? Mensen kommit? Och kanske redan gått tillochmed?

Hur har det gått för din man lysmasken, har han kommit vidare i sin sörjeprocess?

Nja lite bättre har det blivit dock så dog hans mormor 10 dgr senare. Så vi har 2 begravningar att gå på

Men vi tar en dag i taget. Han frågar mycket mer & känner på magen.

Har alltid gått över med mina barn så jag är lite inställd på detta även denna gång.
  • Lysmasken

Vart hos bm nu ikväll. Bebisen ligger i säte. Fick göra ett snabb ul för att kolla så att det stämde. Så ny tid till bm nästa vecka. Har den inte vänt sig då så ska jag få en tid till fl veckan efter för vändning. Skulle ha med mig en väska ifall om det skulle sätta igång

• Lysmasken
    Bitten skrev 2016-01-19 08:14:11 följande:

Ok, så den ligger i säte den lilla rackaren. Har någon av de andra gjort det? Såhär "sent"?

Hoppas det går bra på vändningen då och vill den inte gå med på det så kommer den ju ut ändå på ena eller andra sättet. Men jag kände inte till att det kan dra igång när de gör vändningsförsök.

Ja, med första hade han kunnat missa också för då drog det igång (vattenavgång) tre veckor tidigt och han var inte hemma utan jobbade utomlands men han hann med flyg och bär han kom innanför dörren (nästa morgon) hemma så packade vi in oss i bilen och åkte in.

Med andra gick vattnet hemma på natten (född fyra timmar senare) och sedan gick det i en ganska snabb fart och jag fick åka ambulans för vi fick inte tag på taxi. Han åkte in med nummer ett med sig för vi hade ingen barnvakt så han satt i väntrummet.

Nummer tre drog igång på em när han hämtade hem barn från förskolan och då blev det åka taxi in och medan han väntade på barnvakten så var förlossningen över. Hann vara på förlossningen en timme bara.

Så jag utgår från att denna kanske till och med går ännu fortare men vad vet man. :)

Ingen utav dom andra har legat i säte. Fast nu undrar jag inte om den har snurrat. Känner inte det hårda längre.... Jaja vi får vänta tills nästa vecka & se.
  • Lysmasken
    Bitten skrev 2016-01-20 11:38:35 följande:

Bell: Jag födde ju inte helt själv. Haha Både barnmorska och uska var ju med. Men de fick väl mer eller mindre ta hela makens jobb.

Men eftersom det gick fort så var det ju inte så mycket och hårt arbete för dem.

Däremot denna gång håller jag på att förbereda en mental och rent praktisk akutplan för om jag måste föda hemma med ansvar för ett eller flera barn.

Vet du ngt mer om den lilla sätesbebisen, lysmasken?

Är det någon som har namn klart för sig?

Nä jag tror inte att den ligger i säte längre. Önskar att jag hade tid hos bm, helst redan igår

Oj, namn... Vi har pratat om det men inte kommit fram till några.

Har ni kommit på några själva?
Svar på tråden Fjärde barnet 2016