Inlägg från: Bitten |Visa alla inlägg
  • Bitten

Fjärde barnet 2016

Jag mår bra. Jag har haft turen att må bra alla graviditeter. Knappt ngt illamående alls och mycket få krämpor samt relativt sett snabba, lätta förlossningar.
    Ibland tänker jag att min kropp måste vara gjord för detta. :) Jag är verkligen glad över min tursamhet.

• Bitten

Bell: kan du då ha bilbarnstolar på de två extra? Vår äldsta har inte fyllt fem ännu.

• Bitten

Tack för uppriktigheten Bell! Vi har en sjusätes idag och det är på håret i den och då vill en ju inte byta till en annan som också är tveksam. :) igår var jag ute och vände ut och in på bilen och testade med stolar här och var och jag tror att det får gå. Det är som det är. Vi får välja bort att ha med vagn på längre resor. Se till att det finns ngt att låna och bara ha med en mjuklift under liggdelstiden.
    Hej panther! Har du också haft strul med appen? Jag kunde läsa men inte skriva.
    Jag är 11+? och känner mig just nu mest seg men det har nog med semestertider att göra. Snartfemåringen och treochetthalvtåringen bråkar en hel del just nu och det är varmt på nätterna. Alla är hemma och nöter på varandra.
    Boende ja. Vi klarar oss väl ett tag till där vi bor nu eftersom våra är så små ännu och kan dela rum. Äldsta är ju som sagt inte fem ännu så än så länge går det bra. Vi har ett arbetsrum som är det första att ryka om vi behöver ett sovrum till.

• Bitten

Jag ska på inskrivning i morgon. :) återkommer med lite info om det är några spännande saker. Är i vecka 14-15. Ingen kub eller annat. Ska väl på rul som vanligt om några veckor. Får se om det erbjuds ngt annat då jag ju nu passerat 35. Är 36 nu.
    Hur många är vi som är gravida härinne?
    Hur går det för dig då bell?
    Hur har alla det i regnet? Vi latar oss för fullt sista semesterveckan.

• Bitten

Nu har jag varit på inskrivning. Vi pratade lite om hemförlossning då det är något jag tänker mycket på. Är det någon här som fött hemma eller funderar på det?

• Bitten

Hallå. Nu var det ett tag sedan någon skrev här.
    Jag sitter just nu och gör en glukosbelastning. Ska sitta i två timmar. Har inte ätit sedan igårkväll. Hungrig! :)
    Bara ca två veckor till RUL.

• Bitten

Glukosbelastningen gick bra. 4,5 på fastande och 5,5 två timmar efter jag druckit sockerlösningen så det var super. Jag tror att en ska ligga unde r7-8 om jag inte tar fel.
    Idag gick jag in i v.17. För mig är det fortfarande väldigt overkligt. Jag tror inte på det helt enkelt. :) precis som med de andra tre så har jag mycket få gravidplågor så jag tänker inte särskilt mycket på det. Bilproblemet verkar vi ha löst i alla fall så det ska klara sig. Nu är det bara att vänta och se om det verkligen är en liten krabba där inne eller om det kanske är fler än en. :) det skulle ju förändra saken. Hjälp!

Välkommen lysmasken, hur gick det på din glukosbelastning?

Vi har besök i helgen och nu kommer godiset fram.

• Bitten

Idag är det dags för ultraljud. Tänk om det är fler än en? Hjälp! :) det är med skräckblandad förtjusning jag går dit.
    Jag känner en hel del aktivitet i livmodern men jag tycker ändå att det är väldigt svårt att fatta.
    Hur är det med er andra? Mår ni bra? Några nyheter?
    Jag återkommer med rapport senare idag.

• Bitten

Hello. Nu är det gjort. Det är EN liten krabat därinne och den såg ut att må väl. Allt var som det skulle. Jag blev som vanligt tillbakaflyttad i graviditeten men denna gång en hel vecka.
    Jaja. 7 februari är det som gäller nu.

• Bitten

Jag är 17+6. Enligt datum för sista mens är jag 18+6. Trodde jag gick in i vecka 20 i morgon men nej, jag får vänta till nästa fredag. :) väntans tider är rätt ord.

Svar på tråden Fjärde barnet 2016