Inlägg från: En PantherTant |Visa alla inlägg
  • En PantherTant

Fjärde barnet 2016

Vi har 3 barn (äldsta 6 år) och har precis gjort ivf för att förhoppningsvis få ett fjärde.

Har ända sedan jag varit 17 år sagt att jag ska ha 4 barn. Så nu håller vi tummarna för att det ska lyckas!

Är själv yngst av fyra barn, så skräms inte av antalet

• En PantherTant
    Bitten skrev 2015-04-21 21:00:23 följande:

Jag väntar mens (eller inte) om tre dagar, så vi får väl se hur det går. :)

Inga fler därute som försöker sig på en fjärde?

Vad för bil kan en tänkas behöva?

Vi bytte bil redan innan 3ans ankomst, ville ha en bred bil där 3 bilstolar lätt rymdes bredvid varandra. Är nöjd med den, kan användas som 2,5,6 eller 7 personers beroende på hur många man är och hur mycket man vill lasta i grejer. Är en Mercedes R-klass, den längre modellen.

När vi får 4:an flyttar den längsta av barnen längst bak, han kan skälv spänna fast sig i bilstolen, och då ryms ännu barnvagn och väskor mm i lastutrymmet.

Skulle nog rekommendera någon dylik bil, familjebuss eller en 7 personers terrängbil, som tex Toyota Landcruiser
  • En PantherTant
    Bitten skrev 2015-05-02 12:58:05 följande:

Hej AAke.

Har du testat med blodprov nu då panter?

Just nu tänker jag att jag borde åka och köpa ett test idag men det är ju så onödigt. Haha. Antingen är en ju gravid eller så inte och det är en ju oavsett om en testar eller ej.

Ja, tyvärr lyckades det inte för mig i april. Men nytt försök denna månad, hoppas på bättre lycka då!

Oj, låter nog som du bör testa för säkerhetsskull då, med tanke på tidigare gånger, spännande!
  • En PantherTant

Jag satte in ett fryst embryo i tisdags. Testdatum är 1.6. Mensen kommer först efter att jag slutat med hormonerna ifall får negativt resultat, så även om BIM är före så vet jag inget förrän efter blodprovet.

Ni pratade visst tidigare om oro att inte räcka till mm.. Kan inte påstå jag funderat på det alls egentligen, är tror jag en väldigt relaxed "good enough" föräldratyp. Det blir nog bra hur det än blir är lite min filosofi.

• En PantherTant
    En PantherTant skrev 2015-05-21 10:38:23 följande:

Jag satte in ett fryst embryo i tisdags. Testdatum är 1.6. Mensen kommer först efter att jag slutat med hormonerna ifall får negativt resultat, så även om BIM är före så vet jag inget förrän efter blodprovet.

Ni pratade visst tidigare om oro att inte räcka till mm.. Kan inte påstå jag funderat på det alls egentligen, är tror jag en väldigt relaxed "good enough" föräldratyp. Det blir nog bra hur det än blir är lite min filosofi.

Just så, oron var tydligen i en annan tråd, sorry!
  • En PantherTant

Jippi! Precis plussat! Går allt bra så blir vi fyrabarnsföräldrar i februari!

Välkomnen med RobzMarley!

• En PantherTant

RobzMarley: det var andra försöket för oss. Har svår endometrios så alla mina graviditeter är ivf, vi har frysta embryon i frysen från 2008 så satte in ett i april som inte fäste, och så ett nu i maj som lyckades. Lite häftigt att alla syskonen är från samma äggplock 2008!

• En PantherTant
    RobzMarley skrev 2015-06-03 07:09:34 följande:

Wow!! Det var häftigt! Hur många ägg tog ni ut då? Hur många embryon blev det? Grattis igen!

Oj, tror det togs ut 23 ägg, 16 befruktades, 2 användes direkt och 13 frystes ner. 4 har vi iallafall ännu kvar i frysen.
  • En PantherTant

Äntligen fungerar appen igen.

Vecka 11 här nu. Inga bilproblem, har redan 7-personers, men fast vi har stort hus blir det nog till att bygga ut igen så alla får egna rum, vill inte offra varken gymmet eller kontoret. Så precis börjat gräva -än en gång. Byggde ut när ettåringen låg i magen också, så börjar bli van

Annars mått väldigt illa och varit trött, hoppas det nu börjar ge med sig så småningom.

• En PantherTant

På tal om vagn, måste rekommendera den vi har; Babyzen yoyo. Köpte den egentligen till resor, för ihopvikt blir den så liten att den får tas med inne i flygplanet som handbagage. Men den är så smidig och lätt och tar så lite plats (ryms t.ex. mellan fram och baksätet under dotterns fötter) så numera ligger den alltid i ena bilen (och stokke scootvagnen i andra bilen byts oftast till denne ifall vi tar andra bilen). Verkligen en suverän vagn, väl värt sitt pris!

• En PantherTant
    Bell13 skrev 2015-07-29 14:50:17 följande:

Hur går det för er som är gravida? Har ni gjort kub eller annat skoj?

Jag gjorde kub igår. Allt såg bra ut, och krabaten där inne var väldigt livlig och låg inte istill en sekund ????
  • En PantherTant

Välkommen Lysmasken!

Lycka till Bitten!

Låter inte kul med glukosbelastning. Tacksam jag aldrig behövt göra den.

Här rullar allt på, vecka 15 nu. Magen har växt otroligt mycket, alla tror jag skall föda ännu detta år. Men så är det väl när den varit uttöjd flera gånger förr.. Kännt de första sprattlen ett par gånger. Väntar på RUL 18.9, är så nyfiken på att få reda på kön!

Svar på tråden Fjärde barnet 2016