sotoo skrev 2015-04-20 14:37:57 följande:
På nåt sätt tror jag att de flesta tänker mer på hur de själva ser ut än hur andra ser ut. Jag har då aldrig tänkt..HUR kan den människan visa sig på stranden? Bara om jag ser att de har för små badkläder till kroppen, men de kan ju även de med snygga kroppar ha. Jag blir snarare imponerad när jag ser "mammakroppar" som inte är perfekta och att man tycker det är viktigare att bada med sina barn än nåt annat.
Ja, det har du säkert helt rätt i! Och att bada med barnen ÄR viktigast!
Men jag har varit ihop med en del män som tyvärr uttryckt sig negativt om folks utseende (inte mitt) och ofta kommenterat övervikt m.m. vilket gör att jag tänker att andra människor tänker såna kritiska saker!
Hursomhelst, man SKA skita i vad andra tycker...men det är lite svårt. Jag tror mitt problem är att jag jämför mig med mig själv för ca 10 år sen och mitt inre har inte hängt med mitt yttre. Det går kanske en gräns där vid 40 när kroppen plötsligt inte kan hantera obegränsat intag av skräp utan faktiskt reagerar på det medan jag är van vid att kunna miss-sköta mig utan att det syns så mycket. Jag har inget som helst emot andras kroppar - de får se ut precis som de vill, men om man inte trivs i sig själv så märks det. Så hur gör man för att trivas med sig själv trots att man egentligen inte gör det?