-
haha ja jag har inte gått sen innan lunch så det borde väl funka. Så nervös över vad det visar... Tänk att man blir sån. Antingen är man ju eller inte... Hjälper ju inte och bli nervös och nojjig :)soofa skrev 2015-08-13 13:32:35 följande:Håll dig undan toaletten nu då och testa sen när du är hemma. Vi väntar med spänning! :D
-
Gravid 1-2 :D :D helt sjukt. Skakar.
soofa skrev 2015-08-13 15:06:28 följande:Förstår känslan, men det är ju sån man är - dessutom är det ju det största man kan vara med om, att få det där plusset! Åh, vad spännande det är - bara en timme kvar! Uppdatera asap! :D
-
Tack! :)
Jag har inte mätt denna månaden för haft semester och har inte haft bra rutiner för det. Så tyvärr inte så mycket graf att se :(
AmIAlone skrev 2015-08-13 16:50:46 följande:Åh, grattiiiis!!!! Fan, vilken känsla det måste vara. :)
Vill du lägga upp din NC-graf? Älskar att se preggo-grafer, haha.
-
TACK! Tur du övertygade mig att testa idag :) tack tack tack!
soofa skrev 2015-08-13 16:47:54 följande:Men åh, jag visste det! GRATTIS! :D Njut!
-
Enligt NC 25 april. Vad har du? :)
EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 17:28:37 följande:Åh grattis!! :D Jag vet precis hur du känner dig, jag har knappt sluta skaka än.. Det började igen när sambon kom hem från jobbet nu på eftermiddagen och jag skulle berätta för honom! Han helt ko lugn, jag asplöv ;D Vad roligt!! Då måste vi ha BF rätt tätt inpå varandra!
-
Den 20/4 enligt lila för mig :) fan så sjukt. Hoppas man klarar sig över v 12
EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 18:36:10 följande:26/4 enligt NC :) 22/4 enligt den klassiska lila gravidappen. Spännande! :)
-
När ringer man mvc? Jag kan ingenting sånt här.....
-
Får ta en vecka i taget... När ringer man mvc? Jag tog ett test nu med. (RFSU) och det visar ett svagt streck. Sjukt sjukt sjukt.
EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 20:51:01 följande:Jag känner också lite oro :/ framförallt över att ha fått positivt innan BIM.. Mensen/"missfall" kan ju lika gärna komma på söndag iaf.. Men jag hoppas hopppas verkligen vi slipper gå igenom missfall och tar oss hela vägen till "eländiga" övertiden ;)
-
Ja ett tag får det gå innan man ringer... Jobbigt att inte NC och den lila appen stämmer med varann. Men borde väl vara NC som är mest korrekt? :)EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-14 06:44:24 följande:
Haha jag tog ett från testlagret nu ;) Ett svagt men starkare än igår streck.. Jag tänkte ringa i slutet på nästa vecka, vill ta mig förbi BIM och lite till :)
-
GRATTIS :) visst känns det overkligt och man kan inte förstå?
snartsnartsnart skrev 2015-08-15 18:57:11 följande:Å jag är gravid!!! Kunde inte hålla mig så jag tog ett test idag och det var positivt!! Galet men underbart.
-
Grattis :) jag är lite förvirrad vad man ska gå på... NC visar 4 + 3 och i den "lila gravidappen" enligt senaste mens visar den 5 (4+6). Vad ska man gå efter? Vad kommer barnmorskan gå på? När ska man ringa?fastfrusen skrev 2015-08-19 06:56:02 följande:
Tack för svaren <3 Nu har chocken lagt sig lite. Tänker att jag ska hinna ringa bm idag, mår ju liksom bra annars och har inte ont idag och det kommer inget så om de säger att det bara är att vänta bokar jag ett privat vul om 2 veckor. Enligt senaste mens bör jag vara i 6+3 och den kliniken gör ultraljud tidigast från 8+0.
Känner mig ändå ganska lugn, antingen var det ett missfall, eller så är något annat galet, eller så är jag gravid. Känns som att det bara är att vänta och se!
-
NC visar nu att jag är gravid 4+3 och när man räknar enligt senaste mens visar det vecka 5...... förvirrad?? vad ska man gå på?
-
Ja NC har säkert koll. Har du ringt än eller avvaktar du? :)EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-19 09:08:26 följande:
Exakt likadant för mig! Men jag går på NC, googlar du på beräkna förlossning från ägglossning kommer du få samma resultat där som på NC, ägglossning borde vara mer korrekt än senaste mens eftersom den inte tar hänsyn alls till hur lång cykel man har eller vilken dag man har ägglossning på osv.. Tror NC kommer stämma mer överens efter KUB och RUL som mäter tillväxten :)
-
halo83 skrev 2015-08-20 12:05:54 följande:
Mina dagar har alltid stämt.. Men brukar få mens på morgonen å än lyser den med sin frånvaro.. Men den kanske kommer under dagen
Håller tummarna :) testar du idag annars? -
Plussade på BIM-dagen!SessanSessan skrev 2015-08-20 21:44:02 följande:
Ni som plussat, hur snart efter ÄL har ni fått plus? Eller hur snart efter har ni hört om folk som fått plus? :)
-
Testa idag om den ännu inte kommit. Två timmars kan ju vara för lite. Jag håller alla tummar :)halo83 skrev 2015-08-20 14:49:48 följande:
Testade neg i morse. Dock på 2 Tim kiss . Testar i morgon bitti om den inte dykt upp
-
Jag har plussat med NC och vi körde varje dag vid ägglossning. Felet med det är väl om man inte orkar till slut. Dom två första försöken hade vi aldrig dagen efter ägglossning "för man tröttnat" men sen tredje försöket då det gick så är det enligt NC dagen efter ägglossning som befruktningen skedde.lilleskutt86 skrev 2015-09-29 20:31:38 följande:
Hej tjejer!
Idag har jag fått en stor smiley på ägglossningstestet och enligt NC bör jag ha ägglossning på torsdag. Är det bäst att köra varje dag nu eller? :)
Varannan dag funkar ju också :)