• pannkakan87

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Sajocawa skrev 2015-10-17 08:18:10 följande:
    Åh förstår det, det räcker med att vara liiiite bebissugen och så ser man helt plötsligt bebisar överallt och det gör ju inte suget mindre direkt.

Angående det andra med symptom och sånt så är det ju också ganska opraktiskt att nästan alla tidiga grav-symptom också egentligen är snart-kommer-mensen-symptom.

Den graviditeten slutade i MA tyvärr (kändes verkligen för bra för att va sant när jag blev gravid så snabbt) så nu väntar jag på att kroppen ska komma igång igen så vi kan köra på ett nytt försök. Men jag har en dotter sen innan och det är till stor tröst att veta att jag trots missfallet har en lyckad graviditet bakom mig. Och förhoppningsvis tar det sig på första försöket igen. För även om det är skönt att veta att det är normalt att det tar flera flera månader för många så är det också skönt att veta att det inte behöver ta många månader.
    Hej! Fick oxå MA v13 förra månaden och väntar nu på ägglossning efter första mensen. Har också stora förhoppningar att det ska ta sig snabbt eftersom det gick på första försöket sist... Eller vi försökte egentligen inte men det var första gången vi hade oskyddat sex på fyra år haha. Och det räckte visst med den gången, måste ha varit en fullträff. Tänker att vi kanske har ännu bättre odds nu när vi har oskyddat fler än en gång denna ägglossning. :)
  • pannkakan87
    du_är_en_saga skrev 2015-10-18 10:26:38 följande:
    Är också mitt tredje försök! (efter MA i somras)

Vi får hålla hoppet uppe :) det tar ju tid för vissa! Gör du något särskilt för att öka dina chanser typ kosttillskott eller så?
    Mitt första försök efter MA i september:) försökte egentligen redan första ägglossningen men tror att jag hade rester kvar som kom ut nu vid mensen. Så hoppas på ett nytt plus nu i november! :)
    Vilken vecka fick MA?
  • pannkakan87

Idag sjönk min temp och Natural cycles flyttade min ägglossning till i morgon! Är det vanligt med en tempdipp innan äl? :)

• pannkakan87
    LiThPo skrev 2015-10-19 13:16:52 följande:

Är ny här på FL men har följt denna tråd.
    Började med NC i syfte för 4mån sedan för att få bättre koll på min kropp då den blivit mer oregelbunden. Denna månad är första månaden som vi är aktiva Äl 10/10, Bim 24/10 nu väntar jag tills det blir lördag så jag kan testa. Är inställd på att det kommer ta sin lilla tid att bli gravid.
    Hur många har plussa här? Hur lång tid har det tagit?

Plussade första försöket men fick missfall i september så nu försöker vi igen och hoppas på ett nytt plus i november.
  • pannkakan87

Nån mer som får negativt på äl-tester men har ägglossning enligt Natural cycles? :-/  Vad ska man lita på? Temp eller tester?

• pannkakan87
    ankii skrev 2015-10-20 11:55:36 följande:
    Ja vissa har svårt att hitta sin peak vad gäller LH. Jag testade negativt igår på förmiddagen kl 10. Gick till jobbet och kände hela jobbpasset att det var något på gång i magen. Tog ett test när jag kom hem från jobbet vid 22 fullt utslag alltså stegring av LH, imorse var det svagare igen. Så hade tur att jag mätte på kvällen annars hade jag missat stegringen iaf på testerna.

Tråkigt nog var både jag och sambo för trött för ett åk så vi får köra på idag ;)
    Jag fick stegring nu vid kl 20 ca.. Men inte fullt utslag. Borde jag ta ett till nu ikväll eller vänta till i morgon? :)
  • pannkakan87
    Sajocawa skrev 2015-10-20 21:15:32 följande:
    Jag skulle nog ta ett direkt imorgonbitti. Och spara testet från ikväll att jämföra med. Antingen ser du ännu en ökning och vet att ägget släpper snart eller om strecket istället har blivit svagare igen så kan det ha släppt under natten/släpper tidigt imorgon.. :) vissa får himla snabba ökningar och vissa får lite segare ökningar.
    Tack snälla för svar:) myste ikväll för säkerhets skull. Borde kanske mysa imorrn med men nu börjar bli lite jobbigt:P har myst många dagar i rad nu.
  • pannkakan87
    ankii skrev 2015-10-20 21:33:49 följande:
    Som tidigare skrev. Jag skulle vänta till tidigt imorgon typ 7/8 tiden. Kissa ur dig innan du lägger dig bara (:
    Går upp vid 06 så testar direkt då:)) tack!
  • pannkakan87

Tog ett test nu på morgonen som är starkast hittills. Det innan tog jag igårkväll så stegringen är fortfarande där vilket jag tror innebär att ägglossning sker under dagen. Skulle ni tolka det likadant? :)

• pannkakan87

Blir galen på dessa tester. Får aldrig fullt utslag. Äl enligt Natural cycles under gårdagen (21), ikonen har dock försvunnit nu så vi får väl se var den placeras ut sen. Brukar ändå alltid bli runt den dagen NC placerat äl från början. Någon som har erfarenheter av ältest som aldrig blir helt positiva?:/

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles