• Sajocawa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Loppan84 skrev 2015-08-22 11:19:57 följande:

Haha jag vet inte vad jag fick det ifrån ;(. Ja men just det så var det, det kan säkert hända att det en eller ett par månader innan din cykel hittar tillbaka till sin rytm så tror kanske inte lutealfasen och längden är helt talande än. Eller?

Nä antagligen inte... Äl kom ju inte förrän på cd 33 :p Hoppas bara inte mensen vill ge sig tillkänna redan imorgon... Räknar med BIM runt den 27e (bara utgått från standard-fasen på 14 dagar eftersom jag inte vet exakt)
  • Sajocawa

Åh nej! Jag gjorde något dumt. Mycket dumt. Tog ett test. På äl + 9, visste att det inte kommer visa något men för vissa har det ju visat något.. Jag ville bara stilla min nyfikenhet! Och nu är jag fast i tolkningsträsket jag med... Ville ju inte det, det va därför jag tänkte vänta en hel vecka till med att testa! Hur som helst, vill ni se!? Ni får skruva upp ljusstyrkan på max på datorn/telefonen annars kommer ni bara göra mig besviken när ni säger att det är helt blankt :p

• Sajocawa

Och såklart bilden blev hela sne... Testar igen (och hatar att man inte kan redigera sina inlägg)

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-08-23 07:04:01 följande:

Du - jag tycker faktiskt jag anar nått litet, men kan ju också vara spök? Jag vågar inte ropa hej men ser ju lovande ut :) Hur är grafen?

Jag är helt likgiltig, även om jag tycker mig se nåt litet ser jag testet som varken positivt eller negativt, för jag vet att det är så tidigt. Känns skönt att jag kan ha lite avslappnad relation till det här testet... Haha, bara tiden går fort så jag kan testa snart igen

Och här kommer grafen
  • Sajocawa
    soofa skrev 2015-08-23 09:16:43 följande:
    HEY, snygg graf! :D Och du, jag anar också något på ditt streck och det bådar gott redan på äl + 9. Är bilderna oredigerade? I sådana fall vågar jag nästan säga grattis! :) Du har inget Lloyds apotek i närheten? Köp ett av deras tester annars, de är superkänsliga.
    Haha åh nej, nu blev jag alldeles pirrig i kroppen, MEN jag har lovat mig själv att inte ta ut något i förskott, det känns ju ändå lugnt eftersom det är så pass tidigt.
    Vet du hur känsliga lloyds är? Jag tog nämligen ett testa-tidigt test så det är säkert inte jättestor skillnad på känsligheten då? Men har några fler såna men ska nog hålla mig till åtminstone tisdag innan det blir ett till test.. Måste bara försöka hålla mig sysselsätt med andra saker! :p
  • Sajocawa
    soofa skrev 2015-08-23 12:12:50 följande:
    Jag vill inte inge några falska förhoppningar, men ju mer jag tittar på ditt test desto tydligare ser jag strecket. :) Lloyds känslighet är 10 mlU jämfört med andra tester som brukar vara 25 mlU. En vän till mig fick ett supertydligt streck på Lloyds på äl+9 förra månaden, på en sticka med samma urin kunde man knappt ana ett streck.
    Ah okej, för detta var 12 mlU tror jag, så kanske lika bra att bara vänta någon dag. :) När man väl får in hormoner i kroppen så ska det ju öka himla snabbt så förhoppningsvis ger det tydligare resultat redan om någon dag. :D Jag känner mig ganska lugn oavsett eftersom det var första försöket så det känns okej även om det inte är något :)
  • Sajocawa
    soofa skrev 2015-08-23 16:49:18 följande:

Nu har mina spottings kommit, på bim - 2. :/

Åh nää!! Antar att du inte tagit nåt gravtest heller då? Fy vad tråkigt MEN man kan ha spottings trots graviditet , så vi håller tummarna för dig ändå!!
  • Sajocawa
    cloetta1 skrev 2015-08-23 20:36:22 följande:

Vill börja med att säga att jag blir så glad över att läsa all peppning och stöttning! 
    Jag har läst igenom hela tråden nu under några dagar och jag har lärt mig massor!

Vi är precis i början av vår resa men jag tror tyvärr inte att det tog sig på det berömda "första försöket" då tempen inte är speciellt hög och jag har haft spottings sedan ÄL+3. 
    Jag har inte vad jag vet haft spottings innan men det kan ju lika väl vara så att jag inte har lagt märke till det på samma sätt innan. 
    Jag har BIM 3/9

Ser fram emot att få vara en del av denna tråden och veta att man har bra stöttning om det inte skulle gå hela vägen direkt!

Välkommen! Har du lust att slänga upp din graf? Temperaturen har inget att göra med om "det tog sig" eller inte, utan den bekräftar bara att ägglossning skett. Den sänks igen när mensen kommer eller så förblir den hög genom hela graviditeten om man är gravid. :)
    Har du precis börjat med NC eller har du tempat tidigare? :)
  • Sajocawa
    Stardust88 skrev 2015-08-23 17:54:30 följande:

fick detta meddelande i fredags 21/8, fast NC angett min ÄL på tisdag 25/8. Håller tummarna för att min ägglossning kommer igång. Detta mest för att jag vill att min kropp ska kunna fungera normalt igen, men ja, det får väl ta den tid det tar!

Vad konsigt att du får ett sånt meddelande, jag tittade tillbaka lite på vad du skrivit innan och det verkar ju som att dina cykler varit regelbundna på sistone? Eller läste jag alldeles för slarvigt? :p
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles