-
Jag vaknar till lite varje natt och det påverkar inte tempen men behöver aldrig gå ur sängen som tur är :) runt 6 tempar jag varje morgon nu :)Sajocawa skrev 2015-08-06 13:39:41 följande:Ja det stämmer! Hm, mannen är ju så medgörlig att han tar dottern helt och hållet på nätterna så att jag ska kunna få ordentlig sömn för att kunna tempa ordentligt, men kanske får börja ställa alarm på det tidigaste som jag brukar vakna/bli väckt, haha typ kl 4, så att jag tar tempen exakt samma tid varje morgon. Förhoppningsvis blir kurvan stabilare då.. Blir ju såklart lite krångligt nätterna som mannen jobbar natt.. Men å andra sidan är det ju inte själva tempandet varje dag som gör att jag kommer bli gravid så gör väl inget om någon dag blir avvikande.. :)))
-
Hur länge fortsätter tempen att stiga mellan äl och bim. Värdet blir bara högre och högre för varje dag. Dagens värde på 36,95 gömmer sig ur bild någonstans haha
Har fortfarande värk i svank, väldigt trött på em/kväll och tjocka vita flytningar. Hoppas inte jag bara är skenis! Brukar inte ha mycket PMS eller känningar innan mens men vet ju inte om man överanalyserar heller! -
Glömde bildensommarblomma1 skrev 2015-08-08 10:17:44 följande:
Hur länge fortsätter tempen att stiga mellan äl och bim. Värdet blir bara högre och högre för varje dag. Dagens värde på 36,95 gömmer sig ur bild någonstans haha
Har fortfarande värk i svank, väldigt trött på em/kväll och tjocka vita flytningar. Hoppas inte jag bara är skenis! Brukar inte ha mycket PMS eller känningar innan mens men vet ju inte om man överanalyserar heller!
-
Borde finnas något kontaktformulär på deras hemsida.marol skrev 2015-08-08 09:10:21 följande:
Jag blir fan inte klok på min temp denna månad, alla värden är lägre än tidigare månad vilket gjort att temperaturstignigen efter äl först idag är över linjen - fyra dagar efter äl. I vanliga fall brukar den vara över linjen dagen efter eller två dagar efter och då fattar NC att jag haft äl den dagen i och med mitt positiva ältest och tempökning och NC sätter alltid ut min äl på rätt dag relativt kort efter men denna månad har de röda dagarna bara fortsatt trots att min äl varit och de har ännu inte fyra dagar efter äl satt ut min äl. Har inte fått några meddelanden heller om någon teori.
Hur kommer man i kontakt med NC för att ställa en fråga? Alla har ju fått så snabba och bra svar så jag skulle gärna vilja vända mig dit för att fråga vad de tror att min generellt lägre temp beror på denna månad. Tempen har ju liksom ökat så mycket som den brukar efter äl men det är bara det att jag hade lägre temp redan innan som ställer till det och gör så att jag ej kommit över linjen förrän idag. Förhoppningsvis räknas mina siffror om efter den här periodens tempning, att värdena för de olika faserna blir lägre.
Tycker inte du ska stirra dig blind på att medellinjen ligger för högt, det justerar sig nog snart! Har du fått positivt ältest och tempen ändå stiger så är det ju bra! -
Ibland tror jag att en så liten grej som att tungan inte trycker mot termometern kan ge större variationer. Vilken period i cykeln är du nu? Om det är äl snart så skulle ju det låga första värdet bero på tempdipp innan äl?Sajocawa skrev 2015-08-08 08:37:45 följande:Jaha.. Hur ska jag tolka det här då..
Idag testade jag igen att ta tempen 5.30. Värdet blev 35.97.
Sov vidare utan att ens gå upp, mannen tog dottern idag, och därför fick jag till och med lite sovmorgon, så vaknade nu vid 8.30. Tempade och då låg tempen på 36.50..
Inte alls som igår ju när värdena var likadana! Jag fattar ju att jag ska ta första värdet för det är samma tid som morgnarna innan... Men andra värdet längtar jag ju efter att jag ska få :p
Känner att jag inte alls kan lita på kurva nu längre då jag ändå har vaknat lite olika tider.. -
Nu är all ryggvärk och molande som bortblåst och jag känner mig inte ett dugg gravid.. Lika bra att ställa in sig på att mensen kommer även om det inte är försent än...
-
Jag har bim på lördag. Längtar som en tok här med och så vet jag att blir det inte denna gång så kan det dröja 40 dagar tills nästa äl igen vilket inte är ett dugg kul :( men tänkte testa rosenrot nästa cykel isf!frokenasta skrev 2015-08-09 21:51:14 följande:
[quote=75618186][quote-nick]sommarblomma1 skrev 2015-08-09 19:28:44 följande:[/quote-nick]Nu är all ryggvärk och molande som bortblåst och jag känner mig inte ett dugg gravid.. Lika bra att ställa in sig på att mensen kommer även om det inte är försent än...]
När har du BIM? Jag har på torsdag och jag undrar hur tusan jag ska kunna tänka på annat. Hjälper ju inte att tänka på det. Vill så gärna... Har molvärk på kvällarna mest. Så ganska säker på att det inte tog sig ändå så önskar jag inte behöver ta det så hårt eftersom jag är förberedd.
Men jag håller tummarna för oss båda!! Nör har du tänkt testa? -
Tempen har nog inte stigit tillräckligt för att äl har skett? Har du tagit nåt ältest? Man har ju inte äl varje månad utan den kan hoppa över utan att det är nåt konstigt. Hoppas på en nästa cykel!Stardust88 skrev 2015-08-10 19:56:31 följande:
Hej!
Jag är nu inne på min tredje cykel med NC. Har tempat så gott som varje dag och tycker det har fungerat bra! Jag frågade er NC-kompisar förut varför NC först satte ut min ÄL men att den sen försvann och många av er svarade att den nog skulle dyka upp igen när jag fått min mens. Jag fick min mens på 28:e dagen i min cykel för andra (!) gången, och jag tror mig att jag hade en misstänkt ägglossning den 29/7 då jag hade lätt molande värk ett par dagar senare och tempen gick då över 26.41 som är min bastemp. Mensen kom den 7/8. Men NC har ändå inte satt ut min ägglossning och kollar man statistiken står det 1 cykel UTAN ägglossning? Ska jag maila NC eller ska jag ge mig till tåls och låta appen lära känna min kropp ännu mer?
-
Ja det kan man men den kan även hoppa över mensen. Om jag har förstått det rätt.. Satte NC ut din äl förra cykeln? Vad låg isf tempen på efter äl?Stardust88 skrev 2015-08-10 20:31:14 följande:Fast jag trodde man va tvungen å ha ägglossning för att få mens? eller kan man ha mens utan ägglossning?
-
Såg jag ju nu att den inte gjort.. Men maila NC och fråga, de är ju experter och kan säkert ge dig mer säkra svar :)sommarblomma1 skrev 2015-08-10 21:07:59 följande:Ja det kan man men den kan även hoppa över mensen. Om jag har förstått det rätt.. Satte NC ut din äl förra cykeln? Vad låg isf tempen på efter äl?