• frokenasta

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Just nu visar NC BIM 13/8. Känns väääääldigt länge till. Men denna gång skiter jag i äl-test och ligger när vi känner för det. Vill slappna av. Inte vara som jag varit dom tidigare gångerna.

Ö bon skrev 2015-07-17 18:02:10 följande:

16/7: saklek,

20/7: Emmissara,

27/7: halo83, soofa

3/8: fastfrusen,

13-14/8 snartsnartsnart

Ahlmen,

ecmov,

EkoS,

Emsaflisaan,

frokenasta,

Marol,

Rebeqqa,

redofördig,

Tr86

Norrlänning86

Trådens PLUS:

Anonym124 (BIM 28/5, plussade den 27/5)

ViLdiNG (BIM 3/6, plussade den 29/5)

jess89 (BIM 22/6, plussade den 24/6)

funderat (BIM 27/6, plussade den 26/6)

bärz (BIM 5/7, plussade den 5/7)

Rawr (BIM 6/7, plussade 4/7)

pannkakan87 (BIM 6/7, plussade den 7/7)

Ö bo (BIM 19/7, plussade den 16/7)

• frokenasta

Då håller vi tummarna! Vore en fin början på hösten :)

snartsnartsnart skrev 2015-07-17 19:15:08 följande:

Jag har samma och vi kör också den taktiken den här månaden. Håller tummarna för oss!

• frokenasta

Svårt att inte sluta tänka på det bara. Men ska försöka!

halo83 skrev 2015-07-17 21:04:26 följande:

Vi tar oxå det som de kommer nu i sommar. Ska söka hjälp i höst sen..

• frokenasta

ÅH SÅ SPÄNNANDE?! Det kanske äntligen är din tur nu :) Kanske för du hade bestämt dig för att ta det som det kommer? :) Jag håller tummarna!

halo83 skrev 2015-07-18 10:32:46 följande:

Är på äl+7 idag och fick ett svaaaagt streck på en teststicka... Dock vågar jag inte hoppas än men det är starkare än när jag första gången fick ett spökstreck. Dök upp direkt å syns utan att behöva vinkla å ha sig.. Dock svårare att få på bild..

• frokenasta

GRATTIS! :) vilken känsla! Vilket försök tog det sig på nu då? :)

saklek skrev 2015-07-18 11:49:12 följande:

Det blev ett plus! Eller snarare ett "gravid", fick bli ett cb direkt Är i vecka 4+2 enligt NC. Så jäkla sjukt. Livrädd och överlycklig samtidigt

• frokenasta

Har försökt två gånger utan resultat. Ska försöka slappna av mer nu. Inte bli "besatt" :)

SessanSessan skrev 2015-07-19 08:39:27 följande:

Hej!

Jag hoppar in i tråden, hoppas ok?! :)

Jag använder också NC för att planera graviditet och nu de första månaderna har jag främst försökt få koll på hur mina cykler ser ut och om mina tidigare symtom på ÄL verkligen har varit ÄL. I augusti är det dock dags att börja försöka på riktigt för ett tredje barn. Det sk bli jätteroligt. :)

Hur har det gått för er i tråden? Är många gravida nu eller är det många som fortfarande försöker? Ser att ni skriver om tempkurvor. Går det att göra något "konstaterande" hur tempkurvorna ser ut efter ÄL men innan +? :)

• frokenasta

Nej egentligen vet jag ju att två försök inte är något att grubbla över. Men det är lätt att skena iväg i tankarna ändå. Speciellt när många vänner blivit gravida på första försöket.

Hur länge har du haft NC? :)

SessanSessan skrev 2015-07-19 11:42:12 följande:

Förstår vad du menar, man stirrar ju sig lätt blind på dagar hit, symtom dit och tempstegringar, planerar som en galning och så när det inte tar sig direkt så kommer besvikelsen och hetsen över nästa månad. Två försök är ju egentligen "ingenting" men likväl så vill man ju att det ska ta sig på allra första. Det är nog klokt av dig att slappna av och låta det ske när det sker. Jag ska också försöka göra mitt bästa för att inte bli tokig utan låta det ske utan stress och så naturligt det går... :)

• frokenasta

Så tråkigt :( Men än har den inte kommit. Försök tänk på något annat! (Inte så lätt - jag vet...)

halo83 skrev 2015-07-25 06:17:55 följande:

Som jag misstänkte blev det en dipp idag...så mensen kommer komma som en klocka . Neg på test oxå. Så jävla värdelöst de här,bryter ihop!

• frokenasta

Vad tråkigt :( förstår er! Jag tycker det är jobbigt efter två försök.. Tankarna far iväg. Men blir det inte skönt att ta beslutet att söka hjälp? Finns ju massor med hjälp idag.

soofa skrev 2015-07-27 07:11:23 följande:

Men ni skulle väl söka hjälp nu efter sommaren? Förstår att det är jobbigt, det gör jag redan efter 4 försök..

• frokenasta

Vi får hålla alla tummar för augusti. Jag har inte mätt med NC på hela semestern... Men denna veckan någon dag ska ÄL vara. Enligt NC på lördag. Men hoppar ÄL-test denna månad. Försöker vara avslappnad och "inte bry mig så mycket". Ligger om jag känner för det.

soofa skrev 2015-07-28 20:55:04 följande:

Men nej! :/ Tråkigt! Förstår att besvikelsen måste vara extra stor med tanke på det där strecket. Nu siktar vi på augusti!

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles