• rebeqqa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Jag började gråta av glädje precis!

Inte för att jag är gravid - inte heller för att vi ens prickat in myset utan för att jg misstänker att jag haft ägglossning. Jag kan knappt tro det!

Nu återstår det att se om min min mens kommer och är normal eller om den krånglar som förut och aldrig riktigt tar slut utan att jag blöder i flera veckor.

OM jag blöder i flera veckor ska jag kontakta gyn igen och kräva en undersökning - då kan de inte veta bort mig så lätt. Åh nu längtar jag tills mensen kommer! Hur räknar man ut BIM?

• rebeqqa

Jag vill bara skrika ut det till hela världen!!! =)

Jg hoppas med hela mitt hjärta att tempen håller sig hög några dagar till så att detta inte bara var någon avvikande fel tempning.

• rebeqqa
    Att vänta skrev 2015-09-13 10:34:21 följande:

Hurra! Hoppas verkligen att du har haft ägglossning nu. Men långvariga blödningar/mens kan bero på just att man inte har haft ägglossning. Då är det bara slemhinnan som blöder ut. Man kan alltså ha mens även utan ägglossning. Så här skriver Vårdguiden:

Det kan komma mens utan att det har skett någon ägglossning veckorna innan.

För att ett ägg ska kunna lossna måste det finns tillräckligt höga nivåer av bland annat hormonet östrogen i blodet. Ibland är nivåerna för låga och då lossnar inget ägg, men slemhinnan i livmodern växer ändå. När slemhinnan blivit tillräckligt tjock lossnar den till slut av sig själv och det kommer en blödning. Blödningen kan vara lite mera långdragen än en vanlig mens.

Jaha.. har jag tagit ut detta i förskott nu?

Jag hade för mig att det enda sättet att veta om man haft ägglossning var just via temp höjning.. jag vet att man kan ha mens utan att man haft ägglossning. Men menar du att jag trots temp höjning och att NC säger att de hittat min ägglossning - kanske ändå inte haft ägglossning?
  • rebeqqa
    Att vänta skrev 2015-09-13 16:12:01 följande:

Nej absolut inte! Håller tempen i sig så har du haft ägglossning! Det är ju som du säger själva grejen med att tempa. Men de långdragna menserna som du hade förut var antagligen så för att du inte hade äl. Så håller tempen i sig borde det också bli mer normal mens, fast det kan ju bero på annat också. Jag tror och hoppas att din temp bara stiger och helst inte går ner alls pga graviditet!

Tack för svar :) Jag hoppas ju självklart som du.. eller ah att jag blivit gravid tror jag inte. Vi myste den 8e sept men ägglossning var den 11.. jag hoppas på vanlig mens på si sådär max 8 dagar. Jag vill inte bli besviken på att det inte blev bebis denna månaden för jag känner inte att vi fick till det.. omöjligt att veta när man ska mysa extra mycket när man har så låååång cykel och så oregelbunden.. när mensen är över ska jag sätta igång och äta sånt och smörja mig med sånt som kan skynda på ägglossningen / korta ner cykeln. ????
  • rebeqqa

Det jag var rädd för blev ju sant. Ingen hög temp här inte.. tempen sjönk till 36.41...

Jag vet att NC har satt ut ägglossning men.. det känns som att de har fel. Den känns inte tillräckligt hög. Vad tror ni?

• rebeqqa

Hej tjejer! Jag försöker hålla hoppet uppe. Men mina tempningar och min graf gör mig så förvirrad.

Efter flera månader ska min kropp haft ägglossning för några dagar sedan men jag har inte märkt av något. Jag är jättepetig med mina tempningar men jag tycker att min kurva inte är som den ska vara.. den hoppar alldeles för mycket. Och tempen är inte såå hög. Vad tror ni? Kommer jag få mens snart tro? Eller är NC helt ute och cyklar?

• rebeqqa

Hej tjejer! Sist jag skrev hade NC upptäckt min ägglossning efter så lång tid. Men sen sjönk tempen och jag blev osäker. Idag har det gått ganska många dagar sedan ägglossning och tempen håller sig runt baslinjen. De senaste 10 dagarna har den sjunkit.. vill minnas att den låg på 36.45 förut..

Min temp är jättekänslig, minsta lilla förändring och tempen avviker så min graf är inte så jämn och fin. Brukar ligga mellan 36.20 och 36.30 om jag sovit bra och Tempar rätt tid - och tempen är ju högre nu.

Vad tror ni? Några dagar innan ägglossning hade jag också högre temp.. vad kan det bero på?

Längtar efter mensen.. en mening jag aldrig någonsin trodde att jag skulle säga med tanke på mina tidigare besvärliga erfarenheter med den. Haha! Tänk vad man förändras!

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles