Tråden för oss som använder NaturalCycles
Jag tog ut hormonspiralen imorse o NC ville att jag skulle vänta några dagar med att börja mäta så att hormonerna hinner försvinna.. Så jag kör igång på lördag tänker jag;P
Jag tog ut hormonspiralen imorse o NC ville att jag skulle vänta några dagar med att börja mäta så att hormonerna hinner försvinna.. Så jag kör igång på lördag tänker jag;P
Annars undrar jag när man ska testa...är på äl+ 10 eller 11 nu, känns ingenting. Varken som att mens är på ingång eller något annat. lika chockad varje dag som det inte syns nåt på pappret! Haha! Men alltså..testa om några dagar eller om typ två veckor?
Har tempat nu i 3 dagar och tempen ligger på ungefär samma! Men jag funderar på när jag eg ska mäta, för normalt sett går vi upp vid 6, men ibland blir vi väckta av hunden strax efter 5 men kan ligga kvar och försöka somna om då. Ska man mäta vid 5 eller vid 6 isåfall? Och med ibland menar jag ofta ungefär varannan dag :P
Sen säger NC att jag ska testa äl redan imorgon, men borde inte ha äl förrän om en vecka. Hur gör ni med äl-testen??
Fertil period, äntligen!
ÄL snart passerad för min del, sen börjar väntan!
Såhär ser det ut för mig! vilka dagar är det meningen att man ska go sex machine? Två dgr innan ÄL? Varje dag innan?
Jag är inne på min andra månad med NC och mätning men är just nu inne i en rejäl förkylning vilket gör att jag inte litar på mina mätningar då de är betydligt högre än vad de var samma tid för en månad sen. Så irriterande när man just börjat komma igång!
Nja....jag tog ett test...äl + 11/12
Negativt, och ljusrosa blödning...
Man vet ju aldrig men nu tänker jag väta tills jag känner något med att testa iallafall oavsett om det är om en vecka eller 5 månader :p grrr sur jag är nu!