• oshark

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Ölandstoka skrev 2018-10-04 15:40:27 följande:

Jag har provat en del men inget har hjälpt, något blev det sämre av så jag vågar inte riktigt prova mer.

Jag har blivit undersökt och jag har mild pco, men eftersom jag har ägglossning av mig själv så tyckte han inte att det var något att gå vidare med. Ska boka en tid imorgon. Är svårt bara eftersom jag vill göra ett ultraljud vid ägglossning för att se hur tjock slemhinnan är, men jag vet ju aldrig när jag har ägglossning. Ska googla lite och se när det borde vara bäst.

Ah ok. Lycka till och håll oss uppdaterade!
  • oshark

Hur går det för alla?

Mitt ägg släppte inatt, så NC kommet lägga in idag som ÄL. Då har jag BIM någon gång nästa helg. Har haft 7 och 9 dagars lutealfas första cyklerna efter p-piller men har ätit munkpeppar denna cykeln så hoppas det kan ha balanserat ut det lite - mest av allt hoppad jag dock att mys fredag och lördag natt räcker!

Någon annan med BIM nästa helg?

• oshark
    norrsken91 skrev 2018-10-23 18:32:28 följande:

Jag hade enligt NC ägglossning i söndags. BIM redan nu på fredag, tog ett test imorse då jag inatt vaknade med världens illamående och frossa, testet var dock negativt. Inväntar fredagen och ser vad som händer, är fjärde försöket för oss. Har dock molande äggstockar vilket jag aldrig tidigare haft så långt efter ÄL. Bara hoppas! 

Spännande! Håller tummarna
  • oshark
    Ölandstoka skrev 2018-10-08 09:24:38 följande:

Har du inte fått något meddelande gissar jag att jag inte heller får det. Tack för svar! Och grattis till graviditeten, ger lite hopp :)

Hur går det för dig?
  • oshark
    Timal89 skrev 2018-10-24 17:32:06 följande:

Ps, jag har mätt tempen efter jobbet (bara för ?skoj?) då är den alltid lägre än när jaf vaknar, är inte de skumt???

Eftersom ägget oftast fäster ÄL+7-10 finns det ju en chans även om du fått negativt idag. Så håller tummarna för dig
  • oshark
    Timal89 skrev 2018-10-24 18:15:08 följande:

Tack vad gulligt av dig <3 hur är de då möjligt att vissa får positivt på äl+7?? Eller kan ägget fästa tidigare?

Beror väl på en massa saker. Men ja, har man tex en kortare luteslfas är det ju möjligt att det fäster tidigare. Sen producerar man säkert olika mycket hcg olika fort. Finns ju de som inte plussar ÄL+12 men gör det +14. Och som du säger de som plussar tidigare.
  • oshark

Asså jag vet inte vad jag ska tro om min temp den här cykeln. I follikulärfasen kändes den lite högre än förra cykeln, vilket jag gissade var rosenroten/munkpepparn som gjorde. Nu i lutealfasen ligger jag typ 0.1 grad lägre än förra cykeln. Jag vet att man inte kan utläsa graviditet eller så från tempen, men är det någon annan som haft såna skillnader? Den följer ju ändå något sånär samma mönster än då länge.

Använder NC men gillar FF:s overlay-funktion så här har ni min kurva från FF.

• oshark
    Jojjans skrev 2018-10-30 14:48:36 följande:

Hej,

Har använt NC några månader men gillar inte termometern jag fick från dem. Dels så tycker jag den piper för länge, och så saknar den bakgrundsbelysning så jag måste lysa med mobilen för att läsa av den. Båda dessa saker stör min sambo, eftersom jag ofta vaknar mycket tidigare.

Har någon tips på en annan?

Jag använder själv också NC:s men har sett andra här som använder Babyplans.

Jag brukar bara stoppa huvudet under kudden nör jag tempar och sen trycka av när jag hör första pipet. Så läser jag av tempen när jag går på toaletten sen men jag behöver ju inte göra så varje dag eftersom jag och mannen är långdistanssärbos, så kan förstå om det blir jobbigt då
  • oshark
    Jojjans skrev 2018-10-30 16:19:57 följande:

Grejen är den att jag har fått nån dille och mäter typ 3 gånger på raken för att kolla genomsnittet så att stänga av och läsa av senare funkar inte, utan det blir en himla massa pipande och lysande varje morgon haha.

Tänkte mer om nån har tips på termometer som har just dom egenskaperna (bakgrundsljus och bara ett pip)

Ok, så ska du ju egentligen inte behöva göra, så länge du har sovit som du ska ska första tempen räknas

Vet inte hur pipet är på Babyplans men på billiga-tester.se ser det ut som den har bakgrundsbelysning. Det finns dock en tjej här på FL som jag vet använder den termometern så du kan ju fråga henne hon heter TrueLove-något och har för mig att hon startade tråden som heter För oss som tempar för att bli gravid.
  • oshark
    CM999 skrev 2018-11-08 18:06:19 följande:

Jag har använt NC sedan 8 september (efter att ha använt p-stav 9 år). Första mensen (mer likt spottings) kom runt den 19 september. Min första ?riktiga mens? fick jag en månad senare i oktober. Det är även den som syns på grafen.

Ägglossnigen denna cykel var enligt NC för en vecka sedan. Jag har nu haft en tempdipp två dagar i rad, under coverline. Kan en implationsdipp vara i två dagar, förutsatt att tempen stiger i morgon igen?

Tycker att det är konstigt att tempen sjunker så mycket under coverline under lutealfasen? Vad tror ni? Tack på förhand!

Jag skulle nog (tyvärr) gissa att mensen är på g. Men kan ju ha fel förstås.

Min första cykel efter p-pillerstopp hade jag bara en 7 dagar lång lutealfas. Den har sen i mina två efterföljande cykel blivit någon dag längre för varje cykel.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles