• SessanSessan

Tråden för oss som använder NaturalCycles

halo83 skrev 2015-08-15 19:41:12 följande:

Bim-6 vad tror ni?

Jag tycker mig nog kunna ana ett plus, väldigt svagt men med så många dagar kvar till BIM är det ju fantastiskt om något kan synas över huvud taget! :)
  • SessanSessan
    soofa skrev 2015-08-15 11:09:30 följande:

NC har inte markerat min ägglossning än. Jag hade positiva tester sen 9 och 10/8 följt av en temphöjning men sen dess har tempen legat under linjen igen. Tar dock kortison sedan några veckor och ska ta det några veckor till, tror därför jag har något lägre temp än vad jag brukar ha och hoppas NC sänker baslinjen som jag tror är alldeles för hög. Tror alltså att jag har haft ägglossning men att NC inte förstått det än. :P

Det ser ju onekligen ut som att ÄL skett även om det, som du skriver, ser ut som att baslinjen ligger lite för högt.
  • SessanSessan

Jag får känslan av att det redan har blivit många + i augusti, vad härligt! :) Själv har jag BIM först i slutet av månaden och den här väntan mellan ÄL och BIM är ju bara för lång och seg...

• SessanSessan

Jag vet att jag har hört det förut i tråden men minns inte alls nu... Hur många dagar efter ÄL är det implantationsdippen kan infalla?

• SessanSessan
    snartsnartsnart skrev 2015-08-16 10:01:44 följande:

Jag fick en rejäl dipp på ÄL+5 vet inte om det var en implantationsdipp eller inte dock men tempen sjönk.

Bra att höra! Jag är på ÄL +5 idag och fick en dipp ända ner till baslinjen. Håller hoppet uppe då även om jag vet att det egentligen inte betyder varken bu eller bä. :)
  • SessanSessan
    Woodwick skrev 2015-08-18 21:45:16 följande:

Äntligen var det vår tur! Sjätte försöket och första försöket med bidrottningsgelé fick jag plus idag på bim! :D Just nu snurrar huvudet av lycka, oro osv men självklart superglad :)

Fantastiskt! Stort GRATTIS!! Tack för att du delar med dig av din kurva också. :)
  • SessanSessan
    fastfrusen skrev 2015-08-18 21:54:28 följande:

Alltså tjejer. Jag är i upplösningstillstånd.. hade mens för 2.5 veckor sedan med SJUK mensvärk, dock inte lika långvarig som jag brukar ha, smärt och blödningsmässig.. nu har jag inte tempat på semestern men skulle ha ägglossning typ idag. Har idag vaknat med lite smärta till höger om naveln och tänkt att det var äl-smärtor.. och har haft lite brunaktig flytning idag. Tog ett äl-test som direkt gav jättestarkt utslag vilket aldrig hänt tidigare så tog ett gravtest som också blev positivt direkt.. Tog ett digitalt som visar 3+... WTF? Nu har jag ju druckit alkohol, ätit sushi och ost och hela alltet - för jag har ju haft mens?! Kan det varit ett missfall? Hur gör jag nu??

Det är vanligt med blödningar i början av graviditeten och om grav-testet gav stark utslag tycker inte jag du behöver vara orolig för missfall. Att du har druckit och ätit sånt man inte bör är inget att oroa dig för, det är inget som fostret har tagit skada av. :) Huvudsaken är att du slutar nu. Stort grattis till din graviditet! :)
  • SessanSessan
    halo83 skrev 2015-08-18 21:03:07 följande:

Har intalat mig hela dagen att det är kört.. Bim-2 idag å tycker ju att det borde synas nåt om jag vore gravid. Tempen är hög men har börjat sjunka så gissar på tempdipp i morgon.

MEN , hur vanligt är det att inte få positivt innan bim egentligen? Tycker ALLA plussat mycket tidigare..?

Egentligen ska ju inga test kunna visa säkert innan BIM eftersom hormonnivån av hcg inte stigit tillräckligt för att ge utslag innan dess. Om någon får + innan kan man nog räkna det mer som tur. Håll hoppet uppe, håller tummarna för att du testar + i slutet av veckan. :)
  • SessanSessan
    halo83 skrev 2015-08-20 05:58:06 följande:

Tempen är lägre så ni kan räkna bort mig...bim idag.

:(
  • SessanSessan
    Loppan84 skrev 2015-08-19 22:34:36 följande:

Oj glömde bilden. Här är den

Är också väääldigt spänd på hur det går för Halo83????

Helt klart positivt! Hoppas du fick till det igår. ;)
  • SessanSessan
    Loppan84 skrev 2015-08-20 07:44:08 följande:

Nej fick inte det, sambon har vart på resa och kom hem sen inatt. Prövade idag på morgonen men det gick inte han vae för sliten och jag hade bråttom till möte :( :( hade positvt ÄL-test idag på morgonen också, är det för sent ikväll då? Har massor på jobbet så är säkert inte hemma förrän 20-tiden. Åh fan om vi får noll chanser den här månaden :(

Typiskt! Men man kan bli gravid efter ÄL också så kör på ikväll så har ni chans den här månaden. :)
  • SessanSessan
    soofa skrev 2015-08-20 21:21:53 följande:

Jag använder både NC och FF (man kan ju aldrig få för många grafer eller hur?). :D Dock skiljer det nästan 0.10 C på baslinjen så medan FF-grafen ser något lovande ut känns det kört med NC-grafen.

Jag tycker båda graferna ser lovande ut, de stiger ju fint båda två! :) när har du BIM?
  • SessanSessan

Ni som plussat, hur snart efter ÄL har ni fått plus? Eller hur snart efter har ni hört om folk som fått plus? :)

• SessanSessan
    soofa skrev 2015-08-20 21:55:19 följande:

Haha, tack! Hoppas du har rätt. Jag har bim den 25/8 så dessvärre har jag många dagar kvar som tempen kan dippa på.

Jag har en vän som plussade på äl+9 förra månaden, det var med Lloyds test som ska vara superkänsligt. Annars tror jag det vanligaste att plussa (relativt tydligt) är från äl+12 och uppåt. Vilken dag är du på? :)

Jag är på ÄL +9 och har BIM 26-27 (så nästan som dig), långt kvar men man är ju så nyfiken! Tempen ligger inte riktigt lika högt som den har gjort tidigare månader men stiger iaf fortfarande. :)
  • SessanSessan
    Loppan84 skrev 2015-08-20 22:14:26 följande:

Sitter på toaletten och gråter är så jävla besviken och ledsen för vi får bara inte till det när det gäller - han klarar inte pressen av att "måste". På 4 år har vi aldrig haft problem men de är två dagarna är det helt omöjligt :( . Förlåt att jag tjatar om det här men vet inte vem jag ska prata med, kan inte visa för sambon att jag är så här ledsen för då är jag rädd stt han får ännu mer prestationsångest och detta blir en ond cirkel och vill inte "hänga ut" honom till vänner. 3 månader utan ägglossning och när den väl kommer igång prickar vi inte en enda gång? Detta är så jävla frustrerande, hade ingen aning om alla såna här grejer. Har egentligen ingen fråga ville bara skriva av mig lite frustration. Nästa månad får jag vara mer fiffig men han klmmer fatta direkt.

Tråkig och svår situation... :( Tycker Sajocawa kom med bra tips. Hoppas det går bättre nästa månad...
  • SessanSessan
    Sajocawa skrev 2015-08-25 05:44:24 följande:

Nu var jag väldigt snabbt med att posta bilden visst så hann inte skriva hehe.. Jag skakar av lycka! Det här känns så konstigt och jag trodde verkligen inte att vi skulle lyckas på första försöket!!! Vår dotter ska få en syster (ja en syster! Det blir bara tjejer i min släkt!). Jag ska för andra gången i mitt liv vara gravid samtidigt som min egen mamma. Jag längtar redan efter förlossningen för det är det mäktigaste jag nånsin varit med om!

Tack för att ni finns härinne och stöttar och peppar, ge aldrig upp! <3

Grattis!!
  • SessanSessan
    EkoS skrev 2015-08-25 06:43:54 följande:

God morgon,

Nu är sommaren över för mig, så jag hoppar väl in här igen :)

Har Bim i dag, men i morse hade tempen stigit ytterligare lite. Testade dock negativt i söndags, så nu vågar jag inte testa för att jag är så rädd för att bli besviken igen..

Välkommen tillbaka!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles