fastfrusen skrev 2015-08-23 10:21:20 följande:
Det är ju en fruktansvärd insikt att man även efter att ha plussat kommer leva i stor ovisshet hela graviditeten, egentligen ända fram tills barnet är fött..
Jag fick på torsdagskvällen lite blod på pappret och likaså på fredag förmiddag, i övrigt har jag bruna flytningar som vid gammalt blod. Testade pos igen i fredags och skall ta ett imorgon igen dagen innan barnmorskebesök. Har molvärk/dragningar i magen av och till, jag kissar konstant, är trött och illamåendes och känner mig gravid, men samtidigt känns det kört eftersom flytningarna inte avtar. Min tanke är att jag vid bim hade missfall och att det finns rester kvar som kommer behöva skrapas. Men hoppet är ju det sista som lämnar en..
Jobbar och stressar jättemycket också, sexdagarsveckor, och jag känner mig helt emotionellt instabil pga ovisshet. Men samtidigt känns det dumt att åka in till ngn gynakut för smärtan är ju uthärdlig, och det har ju inte kommit massor av blod. Väntan alltså.
Usch, förstår det. <3 Tycker du ska åka in till gynakuten, även om smärtan är hanterbar och du inte blöder så mycket så mår du ju inte bra av det här! Åk in och be att de kollar upp dig. Förhoppningsvis ser allt okej ut och då kan du slappna av istället för att behöva tänka på det här varenda vaken sekund.
En vän till mig började blöda några veckor in i graviditeten och på grund av oro åkte hon då in till gynakuten där hon fick veta att allt var bra och att anledningen till att hon blödde sannolikt var sköra slemhinnor. Så, åk in! <3