• evelinagra1

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Symetrical skrev 2022-05-30 14:58:30 följande:
    Man har ju ca 1-2 äl-fria cykler per år, så kan ju vara en sån, alt att äl kommer senare. Vilken cd brukar du ha äl på? :)
    Ja okej! brukar ha mellan 16-20 typ oftast 17-20 någonstans 
  • evelinagra1
    Symetrical skrev 2022-05-30 16:26:01 följande:
    Känns det som att äl är på g? Har du fertilt sekret? Känningar? Ser ju ut på dagens tempdipp som att äl kanske är i skrivandet stund! Skrattande
    Jag vet inte, vi har nyligen haft sex så svårt att avgöra om det är fertiltsekret eller inte, känner av lite i magen men testen är näst intill helt blanka, men får väl se vad testet visar imorgon :) 
  • evelinagra1

Vet inte ens om man kan se det så tidigt egentligen behöver man ju tempa fler dagar för att äl ska bekräftas men jag har för dåligt tålamod för att vänta haha?  kan jag ha haft ägglossning igår? Tempen låg på 36.20 imorse. Eller ska man försöka få till det idag också? 
  • evelinagra1

Symetrical : inget fertilt sekret idag, tappen brukar jag inte känna på så det vet jag inte :) men då har nog ägglossningen varit iallafall! Får vi till det idag också så är det ju inget negativt men då är det iallafall inte hela världen om det inte skulle bli något ;) 

• evelinagra1

Bara för att tempen är lägre idag än den varit dagarna innan så har jag fått för mig att det är helt kört denna månaden också.. men det behöver det väl inte vara? :/ 
    såhär det grafen ut 
  • evelinagra1

Hade jag inte varit förkyld och att det är väldigt varmt i sovrummet på natten så hade ju denna grafen ändå sett ganska lovade ut, bim på fredag 
  • evelinagra1

Symetrical : jag hoppas såå att tempen håller sig hög och att det inte beror på mig förkylning Tungan ute

• evelinagra1

Ska väl inte ge upp hoppet helt än men idag skönt tempen och hoppet lika såTungan ute två dagar kvar till bim..
  • evelinagra1
    Symetrical skrev 2022-06-22 09:01:34 följande:
    Förstår frustrationen, men den kan mycket väl vända uppåt igen! Har du lika kort lutealfas som jag, eller? xP
    Japp 10 dagar har jag.. hur kort har du? Eller 11 kanske? Vet inte hur man räknar, mensen brukar komma på dag 11 iallafall :P
  • evelinagra1
    Symetrical skrev 2022-06-22 11:41:40 följande:
    Om mensen kommer på äl+11 har du 10 dagars lutealfas :)
    Jag hade 10 dagar första två cyklerna efter spiraluttaget, men nu senaste två har den kortats ner till typ 8-9 dagar, så har faktiskt slutat med koffein i hopp om att inte stressa kroppen i onödan. Får se om det gör susen den här cykeln! Drömmer
    Ja precis då har jag 10 dagar! Åå har också tänkt på det med koffein. säg gärna till om du tycker att det funkar :) 
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles