• Hildaisabell

Tråden för oss som använder NaturalCycles

soofa skrev 2015-07-26 09:23:30 följande:
    Vad konstigt! Vi var ju flera här inne som såg strecket också! Har du tagit något idag?
    Nej.. Jag har inte gjort det. Kan ju lika väl vänta ett tag istället för att rusa till affären och köpa, känns onödigt. Jag brukar ha ordentlig mensvärk. I rygg, mage och höfter, men inget nu. Tycker allt känns så konstigt:( är så rädd att det har med cellförändringarna och koniseringen att göra.
  • Hildaisabell

Nu ligger jag och tokanalyserar här hemma så klart. Det här med Nidblödning, har man tempdipp då? Läste att man kan ha mensmolande smärtor och att den uppstår 7-14 dagar efter ÄL. Jag är 11 dagar efter ÄL nu med en Beräknad mens idag.. Jag hatar det här!

• Hildaisabell
    soofa skrev 2015-07-26 09:59:37 följande:
    Jag tror inte alls det kan ha med det att göra. Jag har själv gjort precis samma ingrepp och det ska inte påverka. Har du haft en blödning menar du? Nidblödning och tempdipp kommer i sådana fall ungefär samtidigt, med någon dags mellanrum kanske. Men det är normalt att ha tempdipp mellan äl och bim även om man inte är gravid.
    Jag tror inte det heller men tankarna går ändå. Ingen blödning. Och att det är normalt med tempdipp vet jag, men jag tycker att allt känns olustigt speciellt med ett positivt gravtest för två dagar sen. Det känns konstigt i kroppen och det enda jag kan tänka på är detta.
  • Hildaisabell

Här går det trögt med. Ingen mens. Den borde kommit igår. Ingen mensvärk. Ett svagt streck på RFSU gravtest den 24/7. Negativt imorse. Fattar ingenting.

• Hildaisabell

Här går det trögt med. Ingen mens. Den borde kommit igår. Ingen mensvärk. Ett svagt streck på RFSU gravtest den 24/7. Negativt imorse. Fattar ingenting.

• Hildaisabell
    soofa skrev 2015-07-27 22:46:34 följande:
    Vad konstigt! Har du testat med något annat test än RFSU:s?
    Nej.. Har inte det. Kanske borde jag göra det? Jag går upp och kissar varje natt.. Undrar om det är för lite hCG i urinen när jag testar? Det är 12 dagar sedan ÄL, det borde ju visa om det är ngt? Jac tycker också att nästa BIM känns som evigheter bort. Fan. Jag är dessutom riktigt less på företaget jag jobbat på, så vill bara bort!!
  • Hildaisabell
    soofa skrev 2015-07-28 08:24:53 följande:
    Jag har hört att RFSU:s tester inte ska vara så bra, att de knappt har visat något när andra tester har visat tydliga plus med samma urin. Och är du bara på äl + 12 så är det inte säkert att testerna visar något, även om det nu blev ett streck på ett du gjorde för några dagar sedan. Jag skulle köpa ett CB om jag var du och ta med morgonurin imorgon!
    Jag har hållit mig hela natten. Jag var kissnödig redan kl 12 inatt, haha! Gjorde precis ett test, tokneg och ingen mens i sikte. Använde rfsu förra graviditeten, då fick jag tokstarka utslag! NC bad mig göra test idag.. Vi åker till Kreta på torsdag, vore ju skönt att få lite klarhet i detta innan. Och om mensen ska komma så kom NU. Har den inte kommit under dagen köper jag ett CB, men vilket?
  • Hildaisabell

Jaha. Då har mensen kommit. Hur i helvete kunde jag få ett positivt test med RFSU? Kommer aldrig mer köpa skiten. Vi båda är så himla besvikna. Vi var dessutom och sniffade på en ny liten människa idag. Vi räknar dagarna till nästa ÄL.

• Hildaisabell
    limonette skrev 2015-07-28 21:50:55 följande:
    Men nej.

Kunde du se nåt teckna på kurvan?
    Jag hade en tempdipp i förrgår. Sen hög i två dagar, dag två kom mensen. Min sambo funderar mycket på varför det inte tog sig, jag skulle gärna också vilja veta. Sonen på fem år är nog glad, han vill INTE ha syskon;)
  • Hildaisabell
    soofa skrev 2015-07-28 20:55:04 följande:
    Men nej! :/ Tråkigt! Förstår att besvikelsen måste vara extra stor med tanke på det där strecket. Nu siktar vi på augusti!
    Ja, vi siktar verkligen på August. Håller tummarna för oss alla. Nedräkningen hat börjat!!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles