• SessanSessan

Tråden för oss som använder NaturalCycles

ecmov skrev 2015-07-28 15:11:13 följande:

Tjejer! BIM i lördags, ingen mens i sikte, temp går stadigt uppåt varje morgon! Har beställt gravtest idag, har inte mensen kommit torsdag morgon drar jag ett test! Kanske var det åttonde gången gillt för oss! Håll tummarna!

Spännande! :D
  • SessanSessan
    Hildaisabell skrev 2015-07-28 19:35:35 följande:

Jaha. Då har mensen kommit. Hur i helvete kunde jag få ett positivt test med RFSU? Kommer aldrig mer köpa skiten. Vi båda är så himla besvikna. Vi var dessutom och sniffade på en ny liten människa idag. Vi räknar dagarna till nästa ÄL.

Näe, fy tusan för den där mensen! :( Undrar verkligen hur testet kunde visa plus... Hoppas verkligen på bättre lycka i augusti!
  • SessanSessan

Men vad spännande ecmov! Du bara måste ju vara gravid!

Själv fick jag mens idag. Augusti är det månad jag allra helst vill bli gravid i (om man får önska) med tanke på när barnet kommer så nu rackarns ska vi göra vårt bästa för att baka bebis. :)

Nästa BIM blir enligt NC 27/8.

• SessanSessan
    EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 17:28:37 följande:

Åh grattis!! :D Jag vet precis hur du känner dig, jag har knappt sluta skaka än.. Det började igen när sambon kom hem från jobbet nu på eftermiddagen och jag skulle berätta för honom! Han helt ko lugn, jag asplöv ;D Vad roligt!! Då måste vi ha BF rätt tätt inpå varandra!

Har du också plussat idag? Vad härligt, stort grattis!!
  • SessanSessan

Jag har en fundering... Den här månaden hade jag inte lika stark utslag på ÄL-test som vanligt och heller inte lika kraftig värk som jag brukar ha. Men ÄL har väl ändå inträffat eftersom jag fick visst utslag och lite värk? Eller kan ÄL-test ge utslag utan att man faktiskt får ÄL?

• SessanSessan
    soofa skrev 2015-08-13 18:40:12 följande:

Ja, äl-testerna kan ge utslag även när man inte har ägglossning. Testerna är bara en indikation på att äl är nära men det är bara temphöjningen som bekräftar att ägget släppt. När var dina tester som starkast? Och har du haft någon temphöjning?

Några månader om året kan ägglossningen utebli utan att det är något konstigt.

Ok, tack för ditt svar! Jag brukar ha ÄL på cd 11 och då ha både positivt ÄL-test, värk och dagen efter tempstegring. Nu hade jag starkast utslag (men ej helt positivt) och värk på cd 14 och tempstegring idag på cd 16.
  • SessanSessan
    soofa skrev 2015-08-13 20:49:12 följande:

Vad kör du med för tester? Har du märkt några andra symtom såsom ändrade flytningar?

Det var också en sak som var annorlunda den här månaden, att jag inte hade lika tydliga ÄL flytningar som vanligt... Men till idag satte NC ut min ÄL till cd 15, dagen efter "positivt" test och innan tempstegring.
  • SessanSessan
    jinglebells skrev 2015-08-13 22:01:15 följande:

Grattis till alla som har plussat nyligen!

Det värsta med oregelbundna sovvanor är stressen över att temperaturen inte är stabil och NC varnar för att tempen är för låg... suck. Inga känningar av något missfall heller men det har inte dykt ner under strecket i alla fall...

Sluta tempa nu för sjutton! ;) Gläds åt det lilla livet som växer i din mage och låt inte NC oroa dig i onödan. :)
  • SessanSessan
    snartsnartsnart skrev 2015-08-15 18:57:11 följande:

Å jag är gravid!!! Kunde inte hålla mig så jag tog ett test idag och det var positivt!! Galet men underbart.

Vad roligt, GRATTIS! Hur länge har ni försökt?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles