• evelinagra1

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Heybae skrev 2022-03-20 10:29:54 följande:
    Okej. Ja jag ser att min ägglossning inte är bekräftad men är det vanligt att den hoppar över? Hade ju bekräftad ägglossning månaden innan.

det kan absolut vara så att den hoppar över. eller så är inte cykeln regelbunden än efter att du slutat med ppiller så ägglossningen kanske kommer senare.
    tror att dom säger att man brukar ha ägglossning 10 gånger på ett år så om det skulle vara så att den hoppat över denna månaden så är det inget konstigt men det är störande när man försöker bli gravid..

• evelinagra1

Min graf är så konstig denna månaden? Har jag verkligen haft ägglossning eller vad tror ni?
    lägger in en bild på denna och förra cykeln 
  • evelinagra1
    Symetrical skrev 2022-05-01 13:39:36 följande:
    Ser onekligen tveksamt ut.. känns som att tempen borde ökat mer om äl skett. Tempar du samma tid som vanligt? Märkligt ändå att nc bekräftat äl trots fortsatt låg temp Obestämd
    Ja visst är det konstigt?
    jag tempar samma tid varje dag..
  • evelinagra1
    Symetrical skrev 2022-05-01 13:42:00 följande:
    Jag skulle tro att äl skedde en dag senare än nc spår och isf är du ju på äl +10 idag. Har du så kort lutealfas? Kan ju vara en implantationsdipp annars, men isf bör tempen stiga markant imorgon :)
    Äl + 4 idag isåfall om jag hade ägglossning i tisdags :)
    jag har en lutealfas på 11 dagar så den är ganska kort 
  • evelinagra1
    Symetrical skrev 2022-05-01 17:27:22 följande:

Kanske var så att ägget försökte, men misslyckades med att släppa? De flesta har ju faktiskt 1-2 ägglossningsfria cykler per år, så kanske är en sån!? Obestämd Känns som att kommande dagars tempning får utvisa det För dig!

Ja så är det ju! Men det är ju sååå segt när man försöker skaffa barn haha, men det är inte så mycket att göra, bara vänta och se..
  • evelinagra1

Var tvungen att ladda ner FF och la in all info denna cykeln för att se vad den säger, blir kanske inte jätte trovärdigt när det är första cykeln men visst fasen säger den också att äl skedde tisdag 26e eller ser jag helt fel? Tyckte det var lite krångligt att läsa av haha
  • evelinagra1

Okändokänd2: jag använder mig av NC och den brukar sätta ut äl så som den gjort för dig, dagen innan tempen är över coverline 

• evelinagra1
    H0nd3ndär skrev 2022-05-02 10:21:32 följande:

Har både ff och nc. Tycker de är relativt samstämiga. De har både fördelar och svagheter båda två. Hos mig har det max skiljt en dag i slutändan. Dessutom kan de båda senare i cykeln, ända fram till efter bim ändra prognosen när äl varit. Därför tycker jag det är bra att göra sig själv en uppskattning om när äl var och inte lita blint på apparna Solig

ja absolut så är det ju, men man kan ju inte låta bli att analysera haha.. speciellt inte när det är så annorlunda mot andra månader 

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles