• limonette

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Citerade fel de sista...skulle va till ecmov

• limonette
    Sajocawa skrev 2015-08-02 14:09:08 följande:

Har en fråga

När ägget, eller ägglossningstecknet i kalendern alltså, har försvunnit, hur länge har det dröjt för er innan det dykt upp igen?

Det beror helt på hur tempen beter sig och när NC kan tyda att du haft äl, krävs nog en tempökning
  • limonette
    Legewiel skrev 2015-08-04 11:53:37 följande:

Hej alla,

nu har jag smygläst tråden i 100 sidor så det börjar kanske vara dags att bli synlig här... För att presentera mig lite kort så har jag antagligen PCO-s och därmed väldigt långa och oregelbundna cykler, trots det har jag lyckats få ett barn - en totalt oväntad men mycket välkommen överraskning år 2011 efter nästan fem års oskyddat sex!

Vi har inte direkt haft någon önskan om flera barn sen dess, men plötsligt bestämde vi oss för att det skulle vara fint med ett till och sen dess längtar jag mycket efter att få bli gravid igen. Detta med att bara vänta och se passar inte min otåliga natur, och jag tänker därför göra vad jag kan för att hjälpa naturen på traven - trots att jag vet att oddsen för att vi ska lyckas på egen hand inte är speciellt stora med tanke på vår historia!

Hursomhelst, så har jag nu tempat med Natural Cycles sen januari i år, och månaden som gick var första gången jag testade Plan istället för Prevent. Tidigare har jag också loggat mina menscykler med hjälp av Billingsmetoden. Eftersom jag nyss fick mens, vet jag att vårt första försök med Plan inte lyckades, och jag funderar nu på att köpa både krämen ProgesterAll samt munkpeppar och använda dessa två under följande cykel, även om de inte hjälper mig att bli gravid hoppas jag de kunde korta ner mina låååånga cykler (36-60 dagar) något, vilket ju skulle ge oss fler chanser att bli gravida under ett år...

Kul att du följt!

Tråkigt när kroppen inte funkar som den ska!

Jag hade mkt krångel innan jag blev gravid men sedan har de faktiskt blivit bättre.

Några få avvikelser här och var emellanåt men det kan man leva med ändå.

Jag måste säga att jag blev väldigt impad när jag jag började tempa!

Förra vändan hade jag en cykel på 38 dagar fast den de sista året legat på 255dagarr...när ja hhhade tempat 4daggar så kunde ja liksom se att "aaaaha nu får ja mens" vilket jag fick

Väntar nu å hoppas det tar sig n y.

Tror det kan vara bra att testa nåt kosttillskott, det skadar ju intte.

Men jaja tycker du skall söka gyn.

Kanske kan dom ge dig en skjuts?

Vart bor du?
  • limonette
    Legewiel skrev 2015-08-05 08:26:05 följande:

Nej vad tråkigt, jag var säker på att du var gravid med den fina tempkurvan! Undrar vad som hände där, men håller tummarna för nästa gång förstås.

EmmaElisabeth2: Ja se där! Så brukar mina kurvor se ut också. För mig brukar NC sätta ut ÄL efter ca 3 dagar med temp över strecket.

limonette: Jag bor på finska västkusten (är finlandssvensk) i en ganska liten stad. Jo ska testa lite naturliga tillskott nu ett tag så får vi se sen...(måste bara komma mig för att beställa dem också!). Jag har varit till gynekolog i detta ärende en gång när jag var 21 år och mensen hade varit borta i ett halvt år, han konstaterade då PCO-äggstockar och erbjöd sig att skriva ut medicin (Pergotime) med en gång. Men jag ville inte bli gravid när jag var så ung.

Antar jag skulle kunna få just Pergo ganska lätt nu om jag ville, men det är ändå en medicin som har sina biverkningar så jag vill försöka på mera naturlig väg först. Dessutom blir det så "officiellt" när man söker hjälp, dels är jag ganska privat av mig och vill inte att hela stan ska veta att vi försöker få ett barn till, och dels har jag ganska ambivalenta känslor runt det hela - jag hade en jobbig graviditet och jag tycker inte om bebisar speciellt mycket, jag vill bara ha ett barn till och har insett att ingen kommer att komma och ge mig en tvååring :)

Vår dotter är fyra år nu och vi har inte alls känt något behov av en till, förrän nu. Och även om jag hemskt gärna vill bli gravid, så är jag också halvt skräckslagen inför tanken. Att då söka hjälp känns lite FÖR läskigt, om det är någon som förstår hur jag menar. Men visst, vi hamnar väl där ändå om vi inte lyckas själva nu på några försök.

Jag förstår dig och det är helt okej att känna så.

Blir det aktuellt att träffa en gyn kan du kanske söka i en närliggande stad istället?

Jag förstår den där lite läskiga känslan av att det blir så definitivt... Men det skadar ju aldrig att ha dom i ryggen.

PCO-s och de hormoner som är i rubbning styrs väldigt av insulin så ett annat råd är att rensa bort allt socker och även eventuellt testa att äta lite logkolhydratskost om det är något du intresserar dig av

Om du googlar på det hittar du jätte mycket. Alla gynekolog jag träffat,vilket är en hel del har sagt att det ger väldigt bra "resultat"

:)

Hoppas det går bra för er!!
  • limonette

Godmorgon!

Imorse /inatt vaknade jag och tog en temp när ja trodde de var morgon typ halv fem den hamnade på 35.84 och låg kvar där den legat ett tag.

Sedan somnade jag om och vaknade vid tjugo i sju som jag brukar och då var den på 36.26 och gick över linjen.

Det är utsatt äl idag..

Har haft negativa äl tester igår och förrgår.

Jag har använt stickor från rfsu.

Jag mailade NC nu för att fråga vilken jag skall använda..

• limonette
    Tr86 skrev 2015-08-07 09:30:52 följande:

Och om någon är intresserad av kurvan så är den här... :)

:D
  • limonette

Massa grattis till era plus!!!!!

Själv går det rätt trögt...NC tog bort min äl å nu vet jag inte alls vad "jag" håller på med..

Ända meddelande ja får av NC är att "du är duktig på att tempa varje dag"

Blää

• limonette

Det går inte att lägg upp bild...nu ligger den under men den steg över vid äl men sedan togs den bort..

Negativa äl tester runt där också.

• limonette

Spännande att så många väntar på att testa!!!

Vill någon säga hur jag skall lägga upp bild,det verkar inte fu ka för mig. Har Sony.

Här verkar det som äl uteblir eller så blir min cykel längre..

Hade mkt problem innan jag blev gravid men efter honom har jag haft fina jämna cykler på 25_26dagar och nu helt plödsligt börjar det krångla.

Förra månaden va den 38 dagar med lite mellanblödningar typ.

Jag började använda NC precis innan mens sist.

Jag har vart hos läkare och lämnat prover på sköldkörteln också ifall det kan påverka.

Känns surt att de skall krångla nu när man ska försöka!

Sedan.. Halo83 hur går det för dig,väldigt nyfiken och vet inte om jag missat nåt..har du testat?

• limonette

Förlåt att jag är lite seg att svara..

Jag borde få mina provsvar på måndag också.

Har inte sett någon app,finns den bara till iPhone?

Halo 83 jag håller alla tummar och tår, ja tycker jag ser ett svagt streck!

Min temp var reordlåg idag och svagt streck på lh test så jag hoppas verkligen det är äl snart!!

• limonette

Hej! Jag är på semester Oh har inte varit uppdaterad.

Vill någon lägga upp en BIM lista?

Är de några nya pluss??

Det är väl fler som har BIM nu i dagarna så nåt plus hoppas jag!

• limonette
    soofa skrev 2015-08-24 20:35:16 följande:

Enligt listan hade du bim i går, hur går det för dig? 

Mina cyklar har börjat att svajja och bli långa helt plötsligt..mailade NC då ja kände äl men de inte visade nåt.

Hon tog bort en hög temp och då kom äl upp i måndags på dag 30.

Altså kommer jag ha en cykel på 44 dagar vilket känns väldigt purket!

Jag har vart bortrest utan sambon så vi missade denna gången, känns också surt om de ska va 1,5 mån till nästa chans!

Blä känner jag
  • limonette
    Legewiel skrev 2015-08-26 23:36:08 följande:

Är lite besviken på mig själv nu.. Tror ÄL har varit då jag känner diverse bekanta symptom men vi borde verkligen ha haft sex idag också för att maximera chansen. Men jag orkade verkligen inte. Det känns nästan som att göra våld på sig själv när man har sex utan att egentligen vilja.. Suck! Önskar jag kunde vara en sån som vill ha sex varje dag men det går bara inte. Nåja, gjort är gjort och nu börjar den långa väntan då.

Jag tror inte det har en positiv inverkan att pressa sig själv så.

Har ni fått in några dagar innan så skall det räcka.

Hoppas för dig nu då
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles