• Symetrical

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Andrea929 skrev 2022-08-18 17:43:22 följande:

Symetrical: (gick inte att citera denna gången)Tungan ute

Jag ser att ganska många använder fertility friend, funderar på att testa den parallellt bara för att se hur de skiljer sig :). 

Jag hade fertilt sekret igår men av erfarenhet kan jag ha det någon dag innan och någon/några dagar efter äl. Hoppas ju såklart att ägget släppte sent och att det finns en chans men det känns samtidigt dumt att hoppas för mycket på det Obestämd hade äl-känningar från måndag till tisdag fram till kvällen typ. Har någon tidigare cykel haft känningar i nästan en vecka så jag tog det inte som ett tecken på att det var på gång så snart

Men gör det! Finns ju som gratisversion, så bara att köra

Ah, okej! Ja, jag får också både känningar och älsekret läääänge, men det är inte förrän jag hamnar i fällknivsmode som jag vet att ägget är på väg att lätta
  • Symetrical
    Chilins skrev 2022-08-18 19:09:07 följande:
    Hej på er! Skulle vilja ha hjälp att analysera min tempkurva lite. Jag är på äl+10 idag och tidiga graviditetstest från Babyplan är negativa. Jag har aldrig haft en sån här jämn kurva förr, vad tror ni? Är detta bra eller dåligt? Vad har ni för erfarenheter av såna här kurvor? 
    För min del har jämn kurva ofta indikerat graviditet, dock varierar ju det såklart från person till person! Generellt skulle jag säga att avviker det från ens vanliga icke gravida kurva bådar det gott Glad
    Är testen helt blanka? Kan du inte posta bild? Oavsett är ju äl +10 fortfarande väldigt tidigt Solig
  • Symetrical
    Chilins skrev 2022-08-18 19:21:50 följande:

Tack för ditt svar :) jag har gjort flera test.. äl+8 var en grå skugga men sen har det inte varit mycket att hurra över. Bifogar bild från äl+8 (nederst) och igår äl+9 (Övre) 

Så lite så! :))

Nedre tycker jag ser positivt ut, om än svagt! Men det var ingen färg i det, eller? Tog du testen samma tid på dygnet? Många får ju faktiskt starkare positivt på eftermiddag/kväll än på morgonen. Övre kan jag faktiskt ana en skugga på med!
  • Symetrical
    Chilins skrev 2022-08-18 19:33:36 följande:
    Det här var dagens? på morgonurin 
    Men jag ser en skugga på detta med! Tog du något idag? Ta i eftermiddag annars, för som sagt var kanske du har högre hcg-koncentration i urinen då Glad
    Chilins skrev 2022-08-19 06:29:30 följande:

En fundering.. jag vaknade 1,5 timme för tidigt idag och frös extremt mycket, vi hade haft fönstret öppet. Jag tempade och den visade 36,25. Somnade om. Vaknade på ?rätt tid? av väckarklockan. hade haft täcket på hela tiden tills dess så jag kände mig lite vanligt varm. Tempen: 36,45 - fortsatt på samma linje som tidigare. vilken temp ska jag registrera? till saken hör att när jag tidigare vaknat såhär tidigt och tempat och sen tempat igen brukar tempen inte ändrats utan kan snarare sjunka om jag sovit mindre. Vad tror ni? 

Jag tror absolut på tempen vanliga tiden! För mig spelar det mindre roll hur länge jag sovit, utan det viktiga är att det är rätt tid. Den stämmer också ganska bra om man har i åtanke att tempen brukar vara ca 0,1 grad lägre per timme tidigare man tempar och 0,1 grad högre på timme senare.
    Med andra ord hade jag absolut fört in 36,45 :))
  • Symetrical
    Skåne97 skrev 2022-08-18 19:46:58 följande:
    Min mens var inte alls som den brukade. Jag började blöda 03 på lördag morgon och blödde då i 1.5 dygn, dvs till 15ca på söndagen när det hade blivit mindre och mindre. Efter det blödde jag inte mer förrän 12h senare när det kom lite blod på måndag eftermiddag, så pass att det bara hade behövts mer än trosskydd och sen kom det inte mer och har inte gjort sen dess. Dock har jag sedan dess fortsatt haft svag mensvärk vilket jag även har  i denna stund. 

Min mens brukar i regel vara 4 dagar. Har hänt några gånger att den är 5 dagar och kanske 2 gånger att den är tre, dvs ytterst sällan men aldrig så lite som 1.5 dygn och att det pausas innan det kommer lite igen? 

Tog förövrigt ett gravtest igår morse som var neg så vet inte vad jag ska tro händer med kroppen Rynkar på näsan
    Aha, okej! Kan kanske vara att du fick en kemisk graviditet och det är därför tempen håller sig fortsatt hög och även därför mensen betedde sig märkligt.. Obestämd 
    Hur låg tempen idag? Fortsatt hög?
  • Symetrical
    Chilins skrev 2022-08-19 07:14:28 följande:

det är klart jag tog ett test.. man kan inte hålla sig :) ber om ursäkt för att jag bombar denna tråd med gravtest där det knappt syns något Skrattande tror bilden hamnade överst. Jag undrar om babyplan alltid avger ett sånt här streck men tycker det här strecket är lite mera likt det jag tog på eftermiddagen tidigare i veckan, dock är strecket Ofärgat även i verkligheten. Det är mera som en skugga, om ni ens ser det :) 

tack för din förklaring om temp!! Det förklarar e del för mig att det brukar vara 0,1 grad högre per timme. Då lägger jag in 36,45 :) 

Jag ser tydligt på detta med! Tycker att det ser brett ut också, vilket borde båda gott. Är det taget inom tiden tror jag inte att färgen spelar så stor roll, men ta ett i eftermiddag med, så får du se om det blir starkare då Glad
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-08-19 10:28:55 följande:
    Idag tog jag ett till test och tror det har ökat liiiiite sen i förrgår när Jag tog senaste testet. Dock blir jag fundersam, borde inte testet vara starkare? Tror jag är på bim idag, äl+14 
    Det behöver det nödvändigtvis inte vara, huvudsaken är att det ökar i styrka och det tycker jag definitivt att det gjort! Skrattande
  • Symetrical
    Chilins skrev 2022-08-19 12:39:10 följande:
    Nä det hann jag inte så det är några minuter efter men här kommer en inom tiden på rfsu: 
    Jag ser också på rfsu! Skrattande Är det testa tidigt, eller vanligt?
  • Symetrical
    Chilins skrev 2022-08-19 15:45:07 följande:
    herregud hörni!!! Kunde inte hålla mig från att ta detta nu på eftermiddagen
    Hurra! Stort grattis!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Symetrical
    Chilins skrev 2022-08-19 16:47:02 följande:
    Tack snälla och tack för att du orkat analysera med mig så mycket Hjärta

Självklart, bara kul! Så glad för din skull! Glad Visst hade du försökt ganska länge..?

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles