• Sajocawa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Mallisen88 skrev 2015-09-06 18:29:52 följande:

Hejsan!

Jag har kört med NC ett tag och har en liten fråga angående hur era temperaturer påverkas av hur länge ni sover. Idag sov jag mycket längre än vanligt och temperaturen blev mycket högre än i vanliga fall. Hur påverkas era temperaturer?

Jag ställde klockan på samma tid varje morgon då jag märkte att temperaturerna diffade jättemycket för mig om jag vaknade och tog tempen olika tider varje morgon. Det verkar som att vissa är mer känsliga för det än andra, så du kanske ska försöka ställa klockan på samma tid varje morgon, och om du egentligen har sovmorgon en dag får du bara försöka somna om igen efter att du tagit tempen :) 
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-09-07 06:47:21 följande:

Ser bra ut halo83.

Vad ska jag göra nu - tempen ungefär samma som igårndvs 0.15 över baslinjen. Inget mer blod inatt eller nunpå morgonen, men ont i "tjejmagen".

Ska jag börja testa igen? Boka tid hos gyn? Eller har jag haft mens den ena dagen och är på CD4 nu och ska ignorera de högs tempen och väldigt kort mens?

Kan du inte ta ett "testa-tidigt-test" som är mycket känsligare än andra och med morgonurin, det känns som ju dom borde visa något i alla fall, eller ja säkrare än ett vanligt test i alla fall ifall du skulle va en riktigt låg-hormonare eller nånting. Annars kanske det är bäst sen att kolla upp ifall det är nån därinne eller inte. Och fortsätta ta tempen såklart så du har lite koll själv ;)

Hade du haft en lite mer vanlig mens men att tempen fortfarande håller sig relativt hög (ovanför linjen) så hade jag nog velat påstå att linjen kanske bara inte stämmer exakt eftersom det ändå är din första temp-omgång... Men eftersom det är det där med mensen också så känns nånting lurt..
  • Sajocawa
    lineng84 skrev 2015-09-07 10:55:44 följande:

Hej,

Hoppar in i tråden. Har bim idag och än så länge ingen mens och fortf. temperatur över strecket :)

När bör man ta ett test?

Direkt på morgonen Flört
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-09-08 10:33:09 följande:

Ser ut som många spännande dagar framöver här med lovande grafer :)

Meanwhile lever min temp fortfarande sitt eget lilla liv med 36.77 på CD4 (om jag räknar fredagens blödning som mens - om jag räknar den som spotting är jag på ÄL+18).

Har haft en del hugg i livmodern inatt och molande värk men inget mer blod, så bokar tid hos gyn för säkerhets skull. Hon tyckte också jag skulle fortsätta testa med gravtest fram till tempen går ner eller BIM+7 (det vil säga fredag).

Har inga fler tester hemma så får göra det utan morgonurin idag eller vänta till imorgon.

Känns lite hoppfullt att hon inte uteslöt graviditet i alla fall. Jag tycker du ska vänta och testa med morgonurin, hade det gett utslag vilken tid på dygnet som helst borde det ju ha gett utslag en tidigare dag tycker jag.. :) 
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-09-08 11:54:34 följande:

Ja det har du rätt tog ju test i söndags så kan vänta till imorgon.vet inte om det egentligen är bra att fortsätta hoppas - vilö egentligen bara gå vidare till nästa försök mentalt men är ju för otydligt allting för att veta när nästa cykel isåfall startade/startar ;)

Sajocawa -oavsett så vill jag bara tusen tack för allt stöd och pepp denna månaden. Du måste vara en fantastisk vän att ha irl, jag känner inte ens dig och tänker bara på hur förvirrad jag hade varit utan dig att bolla med ;)

Vad fin du är! Det är ju därför vi alla finns härinne, för stöd, pepp och att bolla alla konstiga idéer, tolkningar och analyser med. <3  
  • Sajocawa

Jag MÅSTE dela med mig... Jag minns från förra graviditeten att man bara får käka paracetamol, och inte ibuprofen, när man är gravid... Nu skulle jag ta en tablett och var tvungen att kolla så jag mindes rätt och inte blandade ihop dem och tog fel. Läste då att ibuprofen inte heller ska tas om man försöker bli gravid då det verkligen minskar chansen att bli gravid radikalt!
    Visste inte om detta och ni kanske är mer pålästa än jag men tänkte dela med mig ifall det är någon här som knaprar något med ibuprofen lite då och då mot huvudvärk eller så och inte heller visste det :o

• Sajocawa
    pannkakan87 skrev 2015-09-09 20:16:40 följande:

Men alvedon kan man ta va?

Ja, paracetamol går bra :)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-09-09 20:23:56 följande:

Usch är lite nervös för besök hos BM imorgon märker jag, orolig för att ev få höra att jag haft kemiskt MF eller nått sånt som gör att man måste pausa bebisverkstaden. Har rejält ont i magen nu men inte kommit nått mer blod, hoppas tempen går ned imorgon iaf så kanske man kan pusta ut lite.

Har inget att fråga om. Bara nervös och orolig just nu :(

Usch.. Vill ju verkligen hoppas på det bästa, men en teori kan ju va kemiskt missfall fast kroppen misslyckats med stöta ur allt så det kanske behövs skrapning.. (I och med att du har så ont tänker jag..)
    Stort lycka till i alla fall!
  • Sajocawa

Är det bara jag som inte kan se några bilder? Bara små tomma vita kvadrater där ni bifogat bilder...

• Sajocawa

Loppan, hoppas du mår bra och fick positiva (ja så positivt det kan vara under omständigheterna) besked idag. <3

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles