• pannkakan87

Tråden för oss som använder NaturalCycles

pannkakan87 skrev 2015-12-25 09:05:24 följande:
    Min temp sjönk direkt efter. Dagen efter var den långt under basalstrecket.
    Fick också MA (vecka 13)
  • pannkakan87

Hello ladies! Hoppas alla njuter av lite ledighet nu och massa god mat.

Här närmar sig bim med stormsteg och jag är på äl+12 idag och fick en ganska ordentlig tempökning imorse. Brukar inte få det så nära bim så jag hoppas det kan betyda något. Har haft rätt mycket värk i magen sen ett par dagar tillbaka. Känns som träningsvärk ungefär, öm och svullen.

Någon mer som känner liknande?

Är mitt fjärde försök sedan mitt MA i vecka 13.

• pannkakan87
    Villhabarn29 skrev 2015-12-25 10:23:36 följande:
    Japp, åkte in med enorma smärtor natten mot jul och sedan dess tappar jag mycket blod, så det kommer ut. Tempen är kvar men det kanske tar tid. Tack snälla du <3 Tårarna rinner floder när jag läser ditt inlägg. Tack för ditt fina stöd. Ja, sambon har varit stöttande i att vi får försöka igen. Men bygger in rädslor för "tänk om det händer igen". Jag lider med de som får gå igenom det om och om igen.
    Men fy! Fick inte med mig att det precis hänt! Stor kram och vännen tillåt dig vara ledsen. Men precis som andra nämnt så kan det ligga lite tröst i att väldigt många plussar igen direkt efter MF och har lyckade graviditeter. Stor kram <3
  • pannkakan87
    Villhabarn29 skrev 2015-12-25 10:25:03 följande:
    Okej, får se när min sjunker då. Mitt började natten mot jul men har inte sjunkit än. Har dock läst att det kan ta tid.
    Här kan du se när mitt MF startade och när tempen var nere på normalt igen. Det tog ju några dagar innan allt kommit ut men strax efter det sjönk tempen som du ser. Jag fick ändå mitt i v13 så det finns stora chanser att din kropp ställer om sig snabbt. Kram!
  • pannkakan87
    Sajocawa skrev 2015-12-25 10:46:43 följande:
    Fy! Förstår att du är rädd, men var inte det. Ända sen mitt missfall har jag sett på det helt annorlunda än så du tänker. Jag har snarare tänkt att efter ett missfall är ju oddsen för missfall bara mindre nästa gång. Det är ungefär 15% av alla kända graviditeter som slutar med missfall, och tänk att du nu redan avverkat många missfall-procent (ja det låter kanske känslokallt att prata om det så, men man måste försöka dra sig upp ur alla onda tankar på något sätt). Det ger ju riktigt bra odds för nästa graviditet. 
    Alltså det här peppade verkligen mig. Tar åt mig helt oförskämt av det jag med ;) Tack för kloka ord! Kram!
  • pannkakan87
    Villhabarn29 skrev 2015-12-25 10:41:20 följande:
    Tack snälla du <3 Jag kan inte ens föreställa mig hur det är att få mf i vecka 13. Jag vet hur mycket jag hunnit bygga upp några dagar. Kram till dig. Får jag fråga hur det gått efter det?

Jag hoppas att min kropp tolkar detta som vanlig mens men (ursäkta) det är mycket blod.

Det tog verkligen emot att ställa om NC till vanligt läge, men får hoppas att jag snart får klicka på "gravid" igen. Tack för att du delade din graf.
    Det var helt vidrigt. Det värsta jag varit med om. Vi skulle på kub-ultraljudet och få se vår lille och så visade det sig att den lille hade dött men min livmoder och moderkaka hade fortsatt växa och var full av fostervatten. Så magen hade blivit stor och kroppen var liksom gravid fortfarande. Kände mig så arg förtvivlad och lurad av min kropp. Jag fick tid för skrapning ett par dagar senare men kroppen vaknade till och jag missfallet startade innan dess, fick åka upp till gynakuten pga värkar, fick morfin intravenöst för att ens klara av "miniförlossningen". Var ett vrak i flera veckor efteråt men nu mår jag bra igen. Det jobbiga var att vi hade berättat för våra familjer eftersom jag nästan skulle gå in i vecka 14, de "farliga" veckorna hade ju passerat. :(

Håller tummarna att du får ställa om NC snart igen! Och jag med ;) Kram!!
  • pannkakan87
    Villhabarn29 skrev 2015-12-25 11:18:39 följande:
    Åh, det låter fruktansvärt vidrigt! Skönt att du mår bra igen. Nu håller vi tummarna för att 2016 blir vårt år <3 Kram!
    Tack!! Det hoppas jag verkligen!

Du bör räkna med att få ägglossningen igen om två veckor ungefär. Då är det bara på't igen! Håller tummarna!!
  • pannkakan87
    atidah skrev 2015-12-26 09:48:46 följande:
    ÄL+10 och en liten tempdipp idag. BIM imorgon 27/12. Tog ett test imorse, negativt. Hade så höga förhoppningar i början, med molande värk i tjejmagen och oerhört ömma och spända bröst, men nu börjar jag tappa hoppet...

Hoppas tempen stiger imorrn. Pluset kan ju dröja lite beroende på när ett eventuellt ägg fäste. Sist plussade jag inte förrän äl+17!

Håller tummarna!
  • pannkakan87
    lilleskutt86 skrev 2015-12-26 09:02:20 följande:

Du har en hög fin temp! Hoppas hoppas för plus :)

Tack! Håller verkligen tummarna!
    Vet inte om jag vågar testa i morgon.. NC satte först ut bim den 29e - alltså tisdag nästa vecka. Men efter glad gubbe på ältestet så ändrades bim till 27e - i morgon. Är rädd att jag ska testa neg. Då får jag hellre mens! Så kanske borde vänta några extra dagar ifall mensen kommer..
  • pannkakan87

Har ingen aning om hur bimlistan ser ut men sambon och jag har bestämt oss för att testa i morgon på bim. Supernervös!

• pannkakan87
    Sajocawa skrev 2015-12-26 15:54:33 följande:
    Vad spännande! Håller verkligen tummarna för er!
    Tack!!!
  • pannkakan87
    AmIAlone skrev 2015-12-27 13:38:15 följande:
    Testat än? :)
    Ja!! :)) plussade imorse! Hoppas den lille vill stanna den här gången:) känns bra, tror det kommer gå vägen denna gång!
  • pannkakan87
    Sajocawa skrev 2015-12-27 19:40:39 följande:
    Men åhh vilka fantastiska nyheter! Det kommer gå så bra nu, som vi pratade lite om igår, det är bra odds nu. Hoppas du slipper alla jobbiga symptom som illamående nu, men får stå ut med massor av molvärk så du slipper oroa dig för att någon hänt. :) och så får du hålla tummarna nu att jag också får en septemberbebis :)
    Håller tummarna ordentligt för dig!! När har du bim?
    Nej men eller hur! Oddsen är med oss vet du <3 Kram!
  • pannkakan87
    atidah skrev 2015-12-29 10:42:20 följande:

Hörni tjejer, vad tror ni om min tempkurva ovan? Neg gravtest 26/12 och igår 28/12. NC hade satt ut BIM 27/12, men ännu ingen mens. NC säger att jag ska ta ett gravtest idag. Jag hade en hel del symtom veckan efter ÄL, såsom ömma, spända bröst, ont i tjejmagen, ilningar i tjejmagen, illamående... Men nu börjar liksom symtomen gå över så jag börjar tro att mensen kommer närsomhelst, men tempen håller sig ju ändå en bit över strecket. Jag är förvirrad. Vad säger ni?
    Eftersom tempen sjunker så tyder det på att mensen är på gång. Får också sjunkande temp dagarna innan mensen kommer. Tyvärr :/
  • pannkakan87
    Sajocawa skrev 2015-12-27 19:55:15 följande:
    BIM 1 januari men blir garanterat ett test tidigare... Frågan är bara hur länge jag kan hålla mig!
    Sååå spännande :D
  • pannkakan87
    BusigaSyrran skrev 2015-12-27 16:37:26 följande:
    Tycker dock min tempkurva är konstig aldrig haft såhär lågt o när man ändå kör på nc o ser att man prickar rätt och det inget blir efter så blir man så ledsen. Jag e typ den enda kvar av vännerna som ej har plussat så är inget roligt alls när folk plussar..
    Kan du inte lägga upp en bild på din kurva? Båda gångerna jag har varit/är gravid så har min temp varit lägre än tidigare månader. :) Men sen ökar den dagarna innan bim.
  • pannkakan87
    BusigaSyrran skrev 2015-12-29 20:32:25 följande:
    Här är ser du lite av novembers månad och denna månaden. Bim imorgon fick negativt idag med clearblue digitala med veckor insialerna.

Så jag vet inte :( hoppas såklart den visade fel o ger oss ett plus snart.
    Fick ingen bild :/
  • pannkakan87
    du_är_en_saga skrev 2015-12-30 17:49:45 följande:
    Åhh grattis!! Har sett dig ett tag i denna tråden, så skönt att du fått bli gravid igen :)

Hur många försök? Jag har ju försökt rätt länge så skönt att höra att det går!
    Fick tre mens efter missfallet och sen blev jag gravid igen :) Håller tummarna att det är din tur snart! Vilket försök är du på nu?
  • pannkakan87
    BusigaSyrran skrev 2015-12-30 17:11:18 följande:
    Hmm såg de nu men fick mensen idag ändå :(

Så hade ägglossning den 16de när vi hade sex även om jag sen på torsdag fick uvi o ej kunde ha sex eller ens pilla där nere då de sved :( känns som de inte är meningen vi ska ha ett till barn när de aldrig blir något och speciellt inte när det är andra gången det händer att jag blir sjuk o ej får ha sex även om alltid lyckas ha precis den dagen då ägget släpper...

Kämpat sen juni -14, hatar att känna mig tom samtidigt som det känns som att känslorna exploderar innuti i en.
    Men då har ni försökt i över ett år? Har ni varit och pratat med gyn om att ni inte blir gravida? Kanske få lite hjälp på traven :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles