• Sajocawa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Sajocawa skrev 2015-09-03 22:30:06 följande:
    Jag antar dock att det inte är världens undergång om det tar sig redan nu trots att ni kör prevent? Tänker att om ni inte skyddar er på annat sätt så är det nog väldigt opålitligt just att du inte låter NC lära känna din cykel med äl-test pch regelbundna tempningar..
    Fast du kanske inte använder det som preventivmetod utan kanske bara för att lära kroppen inför kommande bebisfötter! :)
    Haha jäkla telefon. Bebisförsök såklart... :p
  • Sajocawa
    Ahlmen skrev 2015-09-04 07:39:48 följande:

Idag sjönk tempen under strecket så då var det bara att vänta på tant röd! :) nu dröjer det två månader till nästa försök för oss då kärleken är i Tyskland med jobbet över nästa ÄL... phpRq7c2K05237.jpg

Fast har du alltid väldigt kort lutealfas? Det stämmer ju bättre in på att vara en implantationsdipp, tycker jag i alla fall :)
  • Sajocawa
    Ahlmen skrev 2015-09-04 09:57:43 följande:
    Ja jag har ju det tyvärr. Men visst, det kan ju vara det också. Kommer inte mensen idag så får vi se vad tempen säger imorgon helt enkelt :) men har inte så höga förväntningar ;P har BIM på söndag egentligen.
    Jaha... Attans. Hoppas på att mensen håller sig borta ändå! <3
  • Sajocawa
    mli06 skrev 2015-09-04 07:25:32 följande:

Vågar man lita på det här? Jag är så chockad och kan inte tro att det är sant. Är på BIM +17 nu och har gjort testet ända fram till BIM +9 och inte fått ett positivt svar. Så jag gav upp och väntade på mensen. Men den kom aldrig, så idag fick jag det här resultatet. Jag är i chocktillstånd ;D php70SXTH41438.jpg

Wohooo! Grattis!! <3
  • Sajocawa

Hallå Loppan!! Hade inte du bim idag enligt NC? Hur går det? Tagit nåt mer test? <3

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-09-05 21:17:21 följande:

Haha vad söt du är som kommer ihåg det. Fick mensen inatt! Borde aldrig blivit så hopfull, vi fick ju bara till det en gång runt ÄL. Men sjukt irriterande med så lurig graf första månaden ;) Well well nu vet jag att jag kan ha rejäla dipper och sen trefastemper utan att det betyde bebis på väg hehe. Satsar på nästa månad!

Hur mår du nu? Har du slutat tempa?

Åh nej vad tråkigt! Men ja, hjärnan är ju lättare att påverka än vad man tror. Vill man så gärna vara gravid kan den mycket väl lyssna på en och "ge" symptomen man vill ha...  Men nu har du i alla fall kommit igång med en hel temp-cykel och är redo för det riktiga försöket, men måste ju bara få lite uppvärmning först :) 

Jag mår strålande. Och nja, jag orkar jag inte hålla på med att ställa klockan eller att stressa med att ta tempen när dottern vaknar hungrig på morgonen.. men har faktiskt tagit tempen några dagar på sistone (typ tre dagar) om tillfället ges liksom och tempen verkar ju ta sig till en helt ny nivå :P Inte konstigt att jag bara går runt och blir varm och svettig för ingenting :) 
  • Sajocawa
    Ellaria skrev 2015-09-05 22:29:44 följande:

Har lyckats dra på mig en rejäl förkylning och kan inte tempa... Blir frustrerad eftersom jag är på ÄL+8 och vill se hur kurvan ser ut :(

You know nothing, Jon Snow
    Har du märkt att tempen påverkas då? Man kan ju vara sjuk utan att det påverkas :)
  • Sajocawa
    90pettersson skrev 2015-09-06 10:48:13 följande:
    Okej. Det låter ju bra:) tänkte bara om kroppen kunde luras så mycket och bli varmare bara för att man vill så mycket.

Jag använder testlagrets teststickor. Har ett clearblue digital som jag tänkte använda om nån dag.

Bim imorgon enligt nc (har ju nyss slutat med ppiller så vet inte om det stämmer exakt)
    Nej så gör inte kroppen. Ökad temp är det enda HELT SÄKRA beviset på att ägglossning har skett. Har ägglossning inte skett kommer tempen inte öka om du inte får feber eller nåt men då kommer tempen öka bra mycket mer än den lilla "ägglossnings-ökningen" :)  
    Grattis till plusset :) 
  • Sajocawa
    90pettersson skrev 2015-09-06 11:19:59 följande:
    Åh vad skönt! Då vet jag det :)

Tack!:D men vågar inte riktigt tro på det än med tanke på att det är så svagt och jag har haft så konstiga flytningar så kanske är ett supertidigt missfall med lite hormoner kvar i kroppen som ger utslag så får vänta några dagar och se om det blir starkare eller inte
    Lite blodblandade/färgade flytningar är fullt normalt och inget att oroa sig för så jag tror inte du behöver gå runt och tänka så. :)
  • Sajocawa
    2013januari skrev 2015-09-06 19:00:26 följande:
    Ny här i tråden hoppas det är ok att fråga? Vad menas med den grå streckade linjen som alla har i sina diagram? Jag har också en men undrar mer vad som avgör den eller är den samma för alla?
    Det är allas individuella medeltemperatur. Den kan även variera från cykel till cykel för en person. I början när du börjar lägga in data så kommer den kanske inte stämma för dig utan den kanske flyttas lite upp eller ner när NC lär känna dig och din temperatur. Den avgör i princip vilken fas i cykeln du är i, har du temperaturer nedanför medellinjen är du i Follikelfasen = mellan mens och ägglossning. Efter ägglossning sker kommer din temperatur stiga och då hamna ovanför medellinjen, och då är du i lutealfasen = mellan ägglossning och bim. Hoppas det hjälpte! 
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles