• Maggan777

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej! 
    Vi försöker få till första barnet och jag har använt NC sedan januari 2024. I vanliga fall är min cykel på 29 dagar men nu är jag inne på cykeldag 36 utan mens, vilket i vanliga fall hade varit ett gott tecken MEN jag fick aldrig någon temperaturökning efter beräknad ÄL. Min teori är att jag helt enkelt inte ägglossat än, och fortfarande inte gjort det. Vad tror ni?

(I vanliga fall brukar min temperatur stiga över strecket efter ÄL) 

• Maggan777

Ja jag håller helt och hållet med! Förmodligen är det en sån cykel, vilket är så frustrerande när man vill bli gravid såklart? Och svårt att veta/planera för när man ska få ägglossning nästa gång🙁 Tack för ditt svar!????

@

Juliaaaaaaaaa skrev 2024-07-02 15:29:13 följande:
    Hej! Jag tycker också att det ser ut som om du inte ägglossat än. Jag tror att man kan ha cykler ibland utan ägglossning. Annars kanske den är på väg men det blir ju väldigt mycket senare än vad du brukar ha🤔 hoppas att det löser sig!☺️
  • Maggan777
    nathalie85 skrev 2024-07-02 15:38:20 följande:
    Du har väl ändå gjort ett test?
    Jag har inte gjort något test, av två anledningar. Dels för att jag har förstått det som att det i princip är omöjligt att vara gravid med så låg temperatur (35,8 idag). Och dels för att jag inte riktigt orkar med den besvikelsen som ändå kommer med ett negativt test, trots att man är inställd på det. 
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles