• Bez

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej har BIM idag men började blöda lätt igår och fortsätter nu idag, dock gick tempen upp igår istället för ner och idag fortsatt hög? Tog ett negativt gravtest igår så känns inte som jag vore gravid men borde inte tempen sjunka om det är mensen som har kommit?

• Bez
    LJM91 skrev 2021-09-22 12:51:07 följande:
    Min temp går alltid ner samma dag som mensen kommer, ibland dagen innan eller dagen efter, aldrig senare än så. Du kanske är gravid och har genombrottsblödning? Jag hade testat igen om några dagar, håller tummarna :)
    Ja man hoppas ju på det men vågar inte riktigt eftersom jag tog ett negativt test igår :/ men kanske tar ett imorgon igenom mensen fortfarande inte kommit igång ordentligt och tempen inte sjunker.
  • Bez
    Carina82 skrev 2021-10-10 13:30:28 följande:

Hej allihopa, jag har en fråga vad gäller registrering av ägglossningstest :) Jag använder ett sånt där test från clearblue där man får både blinkande gubbar och fasta gubbar. Jag har alltid registrerat testet som negativt i nc fram till dess att gubben inte blinkar utan är fast, gör ni på samma sätt?

Ja jag lägger oxå som negativt men skriver en notering om att de va blinkande så jag kan se tillbaka i efterhand hur de va
  • Bez

Hej va tror ni om den här ägglossningen? Nc satte först ut den till fredagen CD 16 vilket har stämt tidigare månader, sen flyttade den till CD 17 och nu till CD 18? Fick positivt äl test CD 15 så känns inte 18 lite väl sent för det? Har inte haft några tydliga äl känningar den här månaden.

Vad tror ni kan äl va 16-17 ändå?
  • Bez
    piiiggeliiin skrev 2021-10-13 11:11:32 följande:

En fråga, tempar du samma tid varje morgon? Jag hade en ganska ojämn kurva tidigare just för att jag tog tempen ibland kl 06 och ibland kl 08.. det varierade ganska mycket mellan de olika tiderna så nu ställer jag klockan på 06:15 varje morgon och får en jämn kurva där det inte skiljer mer än tex 36.25 till 36.29.

Anledningen till varför jag frågar är för att beroende av svaret så kan du mycket väl ha haft ägglossning redan CD16. 

Ja eller försöker men blir att jag tar när jag vaknar till första gången vilket i söndas och idag när de droppar vart typ 4:30 pga katten :)) annars runt 6 skulle jag säga. Tycker de är svårt att veta hur man ska göra när man vaknar till innan och ändå ligger vaken en stund innan man somnar om sen blir de ju bara nån timme eller 1,5 innan man vaknar på riktigt så känns lite kort att mäta då? Så ja kan ju skilja 2 timmar ibland 3 från mättid eller va man säger
  • Bez
    piiiggeliiin skrev 2021-10-13 11:55:15 följande:

Jag brukar ta tempen direkt när jag vaknar och bara notera.. men har jag inte gått upp ur sängen mer än tex kissat så tempar jag igen när jag vaknar nästa gång och är den mer i linje med vad min temp brukar ligga på vid den tiden så skriver jag in den. 

För min del skiljer det väldigt mycket om jag tar tempen innan 05:00 eller efter 06:00. Fick även upp min temp något genom att ta Bidrottninggele som jag tror jag skrivit tidigare. 

Aa okej tänkt att de typ va ?kört? då men ska testa de då :)
  • Bez
    Sophiee92 skrev 2022-01-08 11:10:24 följande:

Jag förstår att jag måste avvakta och se om min temp förbli fortsatt hög närmsta dagarna men skulle vara himla intressant att höra vad ni tror?

Ja de ser verkligen ut som äl kan ha varit där, brukar oxå få dipp innan och brukar inte heller gå över gränsen förens äl är så helt möjligt
  • Bez
    evelinagra1 skrev 2022-03-02 09:03:25 följande:

Ägglossningen bekräftades först på lördagen och sedan flyttades den till söndag, lördag stämmer mer med kroppens signaler men vad tror ni? Egentligen spelar det ingen roll kan inte göra något åt det nu ändå men intressanta att veta 

Min nc har oxå gjort sådär några gånger men sen flyttat tillbaka efter några dagar igen så kanske den gör det för dig med? Tycker oxå lördagen ser lovande ut 
  • Bez

Jag har sedan tidigare använt NC och tyckt de varit bra, nu haft paus under grav och månaderna efter de. Tänkte börja köra igång igen nu men hur gör ni andra som blir väckta under natten? Babyn sover rätt bra men jag vaknar till kanske var 3dje timme. Är de alls tillförlitligt att lägga in nån temp eller är de bara att ge upp?

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles