• Liliciou

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Jag är så förvirrad denna månad. Varje gång jag haft ägglossning hamna min temp ovanför den blå linjen. pga vintertid tar jag tempen mycket tidigare än innan men känns så udda att tempen ökar så långsamt för att sedan hoppa. vanligtvis sjunker min temp och hoppar upp ovanför linjen på två dagar.

Hur skulle ni tolka detta? Har jag haft ägglossning? I så fall när skulle ni tolka att den skedde? Ska tilläggas att jag haft  starka ägglossningstester och att igår var första dagen med svagt test igen. 

• Liliciou
    Symetrical skrev 2022-11-16 12:29:50 följande:
    Har de varit helt positiva, eller bara starka? Utifrån tempen skulle jag tippa på att äl var igår. Vilken cd brukar du ha äl på? Cd 10 som den här appen tror låter väldigt tidigt. Cd 15 är ju betydligt vanligare 😊
    De har varit positiva men för mig kan ägglossningstester se positiva ut i tre dagar. Jag får alltid lägga dem jämte varandrA och så får jag och min man superanalysera dem. 

Cd brukar vara runt dag 15-19. Siffran i botten är månadens dag och den i toppen är cykelns dag. Så appen tror att ägglossningen var på dag 18 och igår var dag 23. Håller med dig om att det ser ut som ägglossning var igår.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles