• Rosafluffiga

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Läst tråden en tid. Många som kör både NC och ägglossningstest, och så matchar det inte. Ägglossningstest ger utslag innan ägglossning, medan NC bekräftar ägglossning efter den skett eftersom att det är då temperaturen stiger. Därav rekommenderar NC själva att man ska använda både ägglossningstest och NC :).

Det blåa ägget dyker upp där NC tror att du ska få ägglossning, och kan sedan försvinna och komma tillbaka på samma datum eller en annan dag när NC bekräftat din ägglossning. Kommer den inte tillbaka betyder det att ägglossning inte skedde den månaden, för precis som jag skrev ovan betyder positivt ägglossningstest endast att ägglosningen är påväg inte att den faktiskt sker. Just därför tycker jag att NC och ägglossningstest verkar vara en bra kombo.

Har kört NC en tid för att få in min temperatur, men den här månaden kör vi igång. Har varit så spännande att följa alla era resor på håll, och nu hoppas jag, att jag också får hänga på :)

• Rosafluffiga

[quote=75619362][quote-nick]Malin 845 skrev 2015-08-10 01:11:50 följande:[/quote-nick]

Är lägre nu som ni ser

[/

Hur länge har du använt NC? För mig tog det två månader innan NC började förstå sig på min cykel. Tyvärr är det helt enkelt bara att vänta och se, ibland tar det ett par dar innan NC bekräftat en ägglossning.

• Rosafluffiga

Haft en helt sjuk helg.

Jag tog ett digitalt gravtest i fredags som jag fått av en vän. Testet var postivit lyckan var total.

Ville ta ett clearblue digital, för att kunna se veckor, Så efter nån timme sprang jag och köpte testet. På skärmen kom texten inte gravid upp. Hittade tillslut, att det första testet hade gått ut i maj. Den här känslan är hemsk.. Ännu har ingen mens kommit och har testat både igår och idag med graviditetskollens gravtest, negativt. Nu vill jag bara att mensen ska komma så att man kan få börja om. :(

• Rosafluffiga

Har tyvärr även haft maximal otur med NC. För min Temp hamna i tvättmaskinen så har tempat med en ny temp denna månad så temperaturen har inte riktigt stämt med tidigare månader. Först sa NC att bim var idag, men nu har den flyttats till på måndag. Så hoppet lever än så länge. Har en tid inbokad hos gyn på måndag för att prata om mina oregelbundna cykler så hoppas på någon form av råd därifrån.

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles