Inlägg från: EmmaElisabeth2 |Visa alla inlägg
  • EmmaElisabeth2

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Såhär ser min kurva ut änsålänge den här månaden.. ÄL+10 och BIM-3.. Börjar bli ångestladdat att gå och lägga sig på kvällarna, är så nervös för att tempen skall dippa när som helst nu :p

Hur har era kurvor sett ut när ni varit gravida?

• EmmaElisabeth2

Upp som en sol och ner som en pannkaka, BIM imorgon och jag sörjer denna månaden och försöker motivera mig för nästa ÄL den 30/7, förhoppningsvis jobbar vi inte om varandra då och hinner med mer mys :)

• EmmaElisabeth2

Jag förstår absolut ingenting den här cykeln :/

För 6 dagar sen fick jag en blinkande smiley på clearblue dubbel hormonindikator

För 4 dagar sen en fast gubbe. Började då även ta LH-test som nu har vart positivt 4 dagar i rad!

Från imorse..

NC har flyttat min ägglossning dagligen enda från dag 13 till dag 18 idag :/ Men fortfarande positivt LH idag och tempen håller sig under linjen

Någon som vart med om något liknande? Lite osexigt att känna att vi "måste" fortsätta ha sex och sen skjuts ägglossningen upp igen och igen.. :p

• EmmaElisabeth2
    sommarblomma1 skrev 2015-08-04 08:55:38 följande:

Fick du fast gubbe så tycker jag ändå att om ägget släppte så borde det vara efter det. Tycker inte att Stickan ger fullt utslag så förhoppningsvis så har äl varit.

Jag tycker det jag också :/ Hoppas det släppte för 2 dagar sen innan temphöjningen men så konstigt att min temp inte är över medellinjen.. Den borde ha ökat mer idag
  • EmmaElisabeth2
    Legewiel skrev 2015-08-04 12:00:02 följande:

Här är min senaste kurva, som synes stiger tempen långsamt men ÄL har nog skett.

Jag tänkte det också att den reser sig långsammare för jag har legat ovanligt lågt innan ÄL den här månaden, kring 35,9, tidigare månader har det sett ut såhär

Ändå rätt drastiska och rejäla stegringar :/ Visst kan den här månaden vara ett undantag kanske
  • EmmaElisabeth2
    Legewiel skrev 2015-08-04 11:53:37 följande:

Hej alla,

nu har jag smygläst tråden i 100 sidor så det börjar kanske vara dags att bli synlig här... För att presentera mig lite kort så har jag antagligen PCO-s och därmed väldigt långa och oregelbundna cykler, trots det har jag lyckats få ett barn - en totalt oväntad men mycket välkommen överraskning år 2011 efter nästan fem års oskyddat sex!

Vi har inte direkt haft någon önskan om flera barn sen dess, men plötsligt bestämde vi oss för att det skulle vara fint med ett till och sen dess längtar jag mycket efter att få bli gravid igen. Detta med att bara vänta och se passar inte min otåliga natur, och jag tänker därför göra vad jag kan för att hjälpa naturen på traven - trots att jag vet att oddsen för att vi ska lyckas på egen hand inte är speciellt stora med tanke på vår historia!

Hursomhelst, så har jag nu tempat med Natural Cycles sen januari i år, och månaden som gick var första gången jag testade Plan istället för Prevent. Tidigare har jag också loggat mina menscykler med hjälp av Billingsmetoden. Eftersom jag nyss fick mens, vet jag att vårt första försök med Plan inte lyckades, och jag funderar nu på att köpa både krämen ProgesterAll samt munkpeppar och använda dessa två under följande cykel, även om de inte hjälper mig att bli gravid hoppas jag de kunde korta ner mina låååånga cykler (36-60 dagar) något, vilket ju skulle ge oss fler chanser att bli gravida under ett år...

Jobbigt att ha så långa cyklar när man försöker bli gravid :/ Tufft, ska hålla tummarna för dig! Kommer säkert går fortare den här gången när du tempar och försöker ha koll och pricka :)
  • EmmaElisabeth2

Äntligen steg tempen! Nu ska vi bara se när NC så småningom tycker jag hade ägglossning :p

• EmmaElisabeth2

Någon här som varit gravid förut och fått en nidblödning/blödning när ägget fäster? Just nu är jag väldigt fixerad vid att kolla toalettpapperet noga varje gång.. Hur vanligt är det egentligen?

• EmmaElisabeth2

Ibland älskar jag att jag tempar, är en person som tycker om att försöka ha kontroll och så mycket info som möjligt.. Men som nu, när man försöker baka bebis och ser tempkurvan dag för dag och det bara ser fel ut :/ Har ovanligt låg temp.. Så varje dag nu känns som en påminnelse "det tog sig inte den här månande heller".. Hoppas ju ändå lite att det kanske tagit sig, men ser inte ljust ut

• EmmaElisabeth2

Jag ville alltid se såna här, så lägger upp min tempkurva nu när jag plussat idag :) ingen direkt tempdipp, ingen superhög temp, 36,55 idag.. Men man kan tydligen bli gravid ändå :D

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles