Inlägg från: Kiffi91 |Visa alla inlägg
  • Kiffi91

Hjälp, snabbt svar! Vilken vagn?!

Hej, måste köpa en vagn till min extra son på 10 månader! Problemet är bara att jag blir så osäker o tycker flera verkar bra. Så vill höra va ni tycker o erfarenheter, för o nackdelar.

Har tittat på Britax go, känns väldigt smidig o lätt! Men de går inte att få ryggen i plant liggläge o även om han är 10 månader så blir jag osäker på om han måste ha plant eller inte? De är väl de enda jag tänker på?!

Den andra är teutonia, först o främst modellen "Fun" men även andra. Tycker den verkar lätt o smidig. Går att få i plant liggläge, svängbara hjul, tar inte mycket plats osv, MEN där tänker jag på hjulen, dr punkteringsfria plasthjul, har läst att många får in grus i hjulen som sen ligger o skramlar, de känns ju inte så kul o behöva lyssna på de?! O sen hur blir komforten då? Bor mestadels uppe i Norrland, så blir mkt grusväg o ojämnt underlag osv. Men är även mkt i Sthlm o vill att den ska va lätt endå! Sen har jag läst att många verkar ha problem med bromsen? Teutonia har många smidiga modeller, men jag blir så osäker, att dom ska va sämre för dom är billiga, ellerde där med hjulen osv.

Vill GÄRNA höra era erfarenheter?!

Britaxen är ju samma som Brio go. :)

Tacksam för snabba svar!!

• Svar på tråden Hjälp, snabbt svar! Vilken vagn?!
  • Kiffi91
    septemberbarn08 skrev 2015-04-19 13:22:01 följande:

Bor också i Norrland och vi har en Emmaljunga Super Nitro med punkteringsfria däck. Inga problem alls, inte ens i snömodd.

Kan en sådan vara intressant? :)

Vill tyvärr inte ha Emmaljunga , tkr dom är så klumpiga o tunga, o går inte att fälla ihop vagnen med sittdelen kvar. O då tar de mkt mer plats :(
  • Kiffi91
    Prettyr3dd skrev 2015-04-19 13:23:07 följande:

Vi valde go, ångrar inte det en sekund!

Ända är att man kan behöva köpa till kardborreband om det blåser mycket då toplocket på liggdelen behöver mer fäste än bara maneterna vid suffletten. Lite irriterande när den nästan blåser bort, men sen är ju er lilla 10 månader så ni kanske bytt till sittdel nu :)

Annars har jag bara positivt, underbar fjädring, otroligt lättstyrd, lätt att rulla upp även i brantare backar, hade önskat ett skydd för varukorgen men det är inte så farligt att borsta bort lite grus ibland.

Lätt att fälla ihop, underbart att de går med sittdelen åt båda håll!

Så kan man ju köpa terränghjul/ go next hjul till go också om man vill göra de hela ännu bättre :)

Så är den ju skapligt snygg också ;p

Kul o höra positiva saker, de lutar nog åt en sån, dock måste bi köpa begagnad då vi inte har råd med en ny. Så nu försöker jag hitta en till ett vettigt pris som inte är så förstörd eller för använd :)
  • Kiffi91
    septemberbarn08 skrev 2015-04-19 16:11:50 följande:

Jag har haft andra Emmaljunga tidigare och också tyckt att de varit klumpiga men den här är verkligen inte det! Och den går visst att fälla ihop med sittdelen på:) går med liggdelen också men då sa de i butiken att det KAN bli skavmärken efter styret och det är isf inget som täcks av garantin. Med sittdelen på är det inga problem alls:)

Jaha, frågade i butik igår om någon av emmaljungas vagnar gick o fälla ihop utan att ta bort sittdelen, då sa hon nej
  • Kiffi91

Går emmaljungan att få i helt liggläge? Kan du lägga in en bild på din vagn så jag ser hur den ser ut? Finns nu två som är rätt lika, va e de för skillnad på dom?

Svar på tråden Hjälp, snabbt svar! Vilken vagn?!