sextiotalist skrev 2015-04-18 14:24:08 följande:
De allra flesta är bra föräldrar. Men man blir jävligt trött på alla som pådyvlar en egenskaper bara för att man passerat 35 när man blev förälder. Än mer att det skulle vara mer synd om våra barn för att vi inte har mor/farföräldrar i 50-årsåldern. Om du visste vad man har fått läsa om oss äldre i flera trådar. Det är vissa som tycks se oss som vi hade spetälska och helst inte gå sex heller.
Men de som bedriver denna "häxjakt" är de unga föräldrarna tyvärr (tyvärr för de skapar vi mot dom vilket är väldigt onödigt).
Nu är dessa tack och lov ovanliga. De unga föräldrar jag träffat har enbart varit föräldrar och åldern har bara varit en siffra. De allra flesta (undvek ÖF pga där fanns dom) brydde sig inte
Nu ska vi inte jaga någon tycker jag!
Jag tycker att det är viktigt att inte enbart stirra sig blind på ålder och pengar hos föräldrar. Jag ser ingen anledning till att fördöma någon som skaffar barn i tidig ålder (som vi egentligen är skapta för) och heller inte den som gör det i ett senare skede i livet.
Oavsett ålder så är man en oerfaren förälder under det första året när man fått sitt första barn. Livserfarenhet är inget som är till någon hjälp när barnet vaknar mitt i natten och vill ha mat, man är lika trött oavsett som förälder...
Som förälder lär man sig att handskas med sitt barn vartefter man lär känna varandra, för barn har precis som oss, en egen vilja och som förälder lär man sig att anpassa sig efter situation. Det är ett eget kapitel i sig inom ens livserfarenhet.