varför skaffa barn sent? tänker många fel?
Ja alltså, det viktigaste är väl att förstå att "rätt tid" kan vara så sjukt olika för var och en... Jag är en sån person som anser ett barn är den ultimata formen av kärlek. Jag skulle absolut inte vilja ha ett barn till varje pris - ett barn med mannen i mitt liv, eller inget alls. För någon annan är ett barn målet med hela livet.... Går inte att generalisera i den här frågan tycker jag.
Min mamma fick mig när hon var 45 och jag hade önskat att hon var yngre... Dock påverkar det inte mitt beslut att vänta tills det känns rätt för mig, bryr mig inte ett tjotta om samhällets normer på den punkten. Jag träffade mannen i mitt liv för tre år sedan, nu går vi på fertilitetsenheten då vi har problem att bli gravida. Om vi nu inte kan få barn? Nej då kan vi inte det.... Det är ju honom jag vill leva mitt liv med, barn är en bonus. Nu är båda mina föräldrar döda i cancer (mamma dog nyss), min sambos pappa också, vi har inget skyddsnät på det sättet. önskar såklart att min mamma fått vara med om att bli mormor ytterligare än gång, men man gör det man kan med det man har liksom.... Jag är 30 nu och ångrar inte en sekund att jag inte skaffat barn tidigare.
Är dock glad för dig, ts, att du är lycklig! För det är ju det viktigaste, man har ju bara ett liv!