• Sensitiveguy

Vilket parti önskar ni åker ur riksdagen?

Realistiskt sett.

KD säger jag.

• Svar på tråden Vilket parti önskar ni åker ur riksdagen?
  • Anonym (Vänsterpartist)

Realistiskt som i att de ligger nära 4% spärren idag? Då säger jag KD men gudskelov kommer det hända mycket innan nästa val för då åker nämligen SD ut med rumpan före!

• Gert
    Anonym (Vänsterpartist) skrev 2015-04-15 17:09:41 följande:

Realistiskt som i att de ligger nära 4% spärren idag? Då säger jag KD men gudskelov kommer det hända mycket innan nästa val för då åker nämligen SD ut med rumpan före!

Realistisk á la vänsterpartist.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nanneN

Miljöpartiet. Inte främst pga själva partiet och det dom försöker göra, men pga att stordelen av deras politiker och anhängare verkar vara mer än lovligt korkade.
    KD. Dom har väldigt mycket bra som jag definitivt kan ställa mig bakom, men tyvärr har dom några få åsikter som är så jävla förlegade och fördomsfulla att det spelar ingen roll hur bra dom är i övrigt, dom måste bort!

• SecretMe

Ack så besviken du kommer bli. Demon
  • Lord Hans

Socialdemokraterna, De andra partierna är ju åtminstone raka och ärliga i vad de tror på. Socialdemokraterna dricker vin och går på kräftskiva medan de lurar mindre bemedlade att bekosta kalaset. Att tjäna pengar på "solidaritet" är ingen höjdare.

• Anonym (....)

Kanske det bästa vore om SD S V MP KD M C och FP åker ut.

• Perpum

Ut med MP men gör dom mer skada då?

• Sensitiveguy
    Solidaritet skrev 2015-04-15 10:39:15 följande:

SD och KD. 

Håller med. Ett utträde för KD ter sig väl emellertid mer sannolikt.
  • Sensitiveguy
    Rataxes skrev 2015-04-15 13:52:12 följande:

MP eller V.

Inte KD?
  • Sensitiveguy

Realistiskt som i att de ligger nära 4% spärren idag?

Svar ja. Även om jag hoppas att SD åker ur så känns det litet orealistiskt att så skulle ske.

Intressant, för övrigt, att många grupperar KD med SD och MP med V.
  • nanneN
    Sensitiveguy skrev 2015-04-19 22:24:37 följande:
    Intressant, för övrigt, att många grupperar KD med SD och MP med V.
    Egentligen inte.

KD och SD värnar båda om familjen och kulturen, om än på olika sätt. Dom är väldigt traditionsbundna och "gammaldags" partier.

MP och V jagar båda utopier.
    MP vill ha en perfekt värld där alla bor i skogen och äter gräs och ingen behöver jobba om dom inte vill.
    V vill ha en perfekt värld där alla är exakt likadana, har exakt lika mycket, lever exakt likadana liv och jobbar exakt lika mycket för exakt samma lön.

Partierna jagar samma typ av väljare. KD och SD tilltalar dom mer traditionella och bakåtsträvande, medans MP och V tilltalar dom mer "flummiga" och dom med lite sämre verklighetsförankring. 
    Väldigt generaliserat och överdrivet, men jag tror du förstår poängen.
  • Sensitiveguy
    nanneN skrev 2015-04-21 14:10:35 följande:

Egentligen inte.

KD och SD värnar båda om familjen och kulturen, om än på olika sätt. Dom är väldigt traditionsbundna och "gammaldags" partier.

MP och V jagar båda utopier.

MP vill ha en perfekt värld där alla bor i skogen och äter gräs och ingen behöver jobba om dom inte vill.

V vill ha en perfekt värld där alla är exakt likadana, har exakt lika mycket, lever exakt likadana liv och jobbar exakt lika mycket för exakt samma lön.

Partierna jagar samma typ av väljare. KD och SD tilltalar dom mer traditionella och bakåtsträvande, medans MP och V tilltalar dom mer "flummiga" och dom med lite sämre verklighetsförankring. 

Väldigt generaliserat och överdrivet, men jag tror du förstår poängen.

Jag sade intressant, inte uppseendeväckande.
  • Anonym (lever i verkligheten)

MP.
    Jag hoppas verkligen att Miljöpartiet åker ut.
    De gör verkligen stor skada för Sverige och dess innevånare och de har absolut inget vettigt att komma med,
    de har inte ens en miljöpolitik som är kompetent eller ens vettig.

Jag kan inte tänka mig annat än att väljare som inte alls är insatta i någonting överhuvudtaget röstar på Miljöpartiet enbart pga att deras namn innehåller ordet "miljö"?

• Sensitiveguy
    traveler skrev 2015-04-21 15:07:42 följande:

ut med SD

• Anonym (Smilla)
    traveler skrev 2015-04-21 15:07:42 följande:

ut med SD

Det kan du ju drömma om.
  • Pentra

Vilket parti som skall ut??? Alla!!! ... /Pentra

Svar på tråden Vilket parti önskar ni åker ur riksdagen?