Inlägg från: skinnyvirus |Visa alla inlägg
  • skinnyvirus

Risker med Pergotime

Hej! Jag har två barn sedan tidigare men är nu 33 år gammal och har försökt bli gravid i ett års tid utan resultat. Det har gått på 1:a respektive 6:e försöket tidigare. Har ett BMI på 19. Jag har en regelbunden cykel på 25 dagar, får ganska starka utslag på tester iaf vid ägglossning, sådan styrka att man tvekar på om det är positivt eller bara nästan. Det är samma man jag försöker med denna gång som innan men inget händer. Har börjat smörja med Progesterall efter förmodad ägglossning och det verkar ha satt stopp för mellannlödningar jag hade en vecka innan mens i ett drygt halvår tidigare. Vi har ju inte rätt att få hjälp med våra fertilitetsproblem eftersom vi har barn så nu funderar jag på att självmedicinera med Pergotime som en vän till mig har fått utskrivet och inte behöver längre då hon blev gravid direkt. Hur farligt är detta att testa? Är risken hög för flera foster eller är den största risken att det blir tvillingar? För det känns helt ok. Och jag är kollad på Kvinnokliken att inget farligt orsakat mellanblödningarna så jag är helt frisk i övrigt. Jag förstår att du inte kan rekommendera att jag övertar tabletter från någon annans recept men eftersom jag inte har rätt att få hjälp blir jag lockad att själv göra ngt åt saken. Vad är det värsta som kan hända? Mkt tacksam för svar. Med vänlig hälsning, L
  • Svar på tråden Risker med Pergotime
  • skinnyvirus

Jag plussade idag på bim -2 så härligt nog behöver jag inte fundera på detta längre.. :D

Svar på tråden Risker med Pergotime