Inlägg från: Bullen2015 |Visa alla inlägg
  • Bullen2015

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Charlie40 skrev 2015-05-11 21:15:24 följande:

Hej

Får man va mä här? Jag är 40+ och har 3 barn, 13,18,21

Ny man och han önskar inget hellre än att bli pappa så det blev att vi ganska snabbt blev gravida. Tyvärr så fick vi 1:7 på kub detta ledde till mkp som visade på Trisomi13 och vi avbröt i v16. Andra försöket 6 mån efter gjordes mkp direkt och visade på Trisomi21. Sista försöket nu i feb gjorde vi NIPT och fick reda på att vi väntar en frisk flicka runt 19 november :) våra två änglar var också flickor. Vi är jätte lyckliga och hoppas så att allt går vägen nu. V13 just nu.

Välkommen :) Vilken resa :( Skönt att ni fått positiva svar nu :)

Vad fick ni betala för NIPD? Är det 100%? Varför valde ni bort fvp? Ska göra det den 15/6... Var också inne på NIPD, men tyckte inte jag hitta någon bra info :(

Ha en fin dag :)
  • Bullen2015

Bf-lista

Kelsson1, 40år, Stockholm, f 3år, 17/6 p

Lakrits74, 40år, V-Norrland, p 14mån, 29/8

Santana01, 40år, barn 4,5år. 20/9 f

Noomi75, 40år, Dalarna, 22/9

Cilla75, 39år, p 16år, 6/11

Charlie40, 40å, barn 13 18 21, 19/11 f

RestoreMe, 42år, Värmland, 2/12

Bullen2015, 41år, Stockholm, p 13år, 4/12

Multimamma, 40år, barn 17+21år, 28/12

Hojta till om det blev fel :) Så tycker jag att vi håller den i denna tråd... Men att den kopieras en gång i veckan. Och ni som inte är med citera detta inlägg så kommer ni med ;)

• Bullen2015
    Kelsson1 skrev 2015-05-11 17:25:03 följande:

Bullen: Ja sista tiden känns seg, vill gärna ha bebis tidigare (så kände jag inte med dottern)

Okej :) kommer bara ihåg sista månaderna ville man bara ha ut odjuret ;))) Men du kanske mår sämre denna gång? Inge kul :( Själv önska man lite mera symtom... Just nu mår jag för bra :s... Funderar nästan på att höra om man kan komma på ultraljud för att se om något verkligen är där?! Vi får se... Ha en fin dag :)
  • Bullen2015
    Charlie40 skrev 2015-05-12 08:06:14 följande:

Hej och tack! Fvp gör man så sent och det är jobbigt att göra ett avbrytande när barnet börjar sparka, sedan är det ju missfallsrisken. NIPT görs från 9+ kostade 9500:- på Vasamamma att göra och det är bara ett blodprov. Ingen risk samt att du har svar redan v12 eller tidigare. Du får svar att det är 0.01% att allt är bra eller 99,9% att ngt är fel så det är ett helt tillförlitligt test och vi är glad att vi slapp nålen genom magen för tredje gången. Hoppas allt går bra för dig och att ni får ett glatt besked. Ska ni ta reda på könet?

Tack :)

Är man tvungen att vara inskriven och gå där för att göra NIPT? Det dumma är att dom gör ju NIPD (tror jag det hette) när dom ska kolla barnets blod grupp... Man skulle ju kunna betala lite extra för att få reda på resten, men nej det går inte :(.... Jag är RH- så om barnet är Rh+ kan kroppen börja bilda antikroppar mot fostret :( Så det är ju också en risk med fvp :( men men... Vet inte om vi ska ta reda på kön... Men vad jag förstår får man en kod... Och känner jag mig rätt blir det svårt att inte knappa in den, hehe ;)
  • Bullen2015

Nu har jag iallafall bokat in mig på ultraljud på måndag :)... Årkar inte vänta 5v till fvp... Om något har hänt, vill jag veta det nu... Känns som jag mår alldeles för bra :)... Samtidigt mådde jag inte dåligt med sonen heller... Men då såg man det iallafall på vikten ;) Tror inte det är någon fara... Men onödigt att börja oroa sig i onödan...

• Bullen2015
    multimamma skrev 2015-05-12 13:09:18 följande:

Vad skönt med ett tidigt ultraljud. Jag är själv så sugen på det. Läste aldrig så här mycket om allt som kan hända med mina två andra barn så var aldrig orolig. Dumt att jag gjorde det denna gång, men gjort är gjort och försöker inte tänka på det, men det ligger ändå och gnager i bakgrunden. Lycka till! :)

Samma här, hehe... Det är farligt att vara ute på nätet ;)... Nu är man äldre, förut vara man ung och problem fri ;) Det går någ bra :) Tack :) Just nu mår jag illa igen :)
  • Bullen2015
    Skogsbryn skrev 2015-05-13 05:53:59 följande:

Hejsan!

Här är en till tant på smällen, el snart tant iaf  Fyller 40 i aug o skall ha första barnet i okt. 

Hur gick eg det här till tänker jag fortfarande, för det var inte planerat ett dugg. Många odds emot att det skulle hända känns det som men så blev det som det blev iaf.

Vi har gjort kub-test med låg risk för kromosomförändring, men kände ändå att vi ville göra fvp. I måndags blev det utfört, läskigt på flera sätt..

Nu en nervös väntan på svar..

Välkommen :)

Ska göra fvp 15/6... Närvöst, men det var något vi bestämde från början. Jobbar eller ligger du hemma och slappar? Tänkte jag skulle sjukskriva mig den veckan!!! Det blir någ bra ska du se :)
  • Bullen2015
    Tatta skrev 2015-05-13 09:46:16 följande:

Hej!

41 år gammal & väntar mitt 4:e barn som är beräknat den 2/10, alltså i v 20 nu :)

Detta är en helt galen sladdis då vårat yngsta är 16 år (de andra är 17 & 19) så det känns helt enormt spännande :)

Å det är lika bra att svara på en gång...

Nej inte särskilt planerat & inte ens ett nytt förhållande utan samma gamla gubbe ;) :p

sladdmamman.blogspot.se 

Välkommen :)
  • Bullen2015
    Tatta skrev 2015-05-13 09:59:41 följande:

Har ni alla gjort fosterdiagnostik?

Vi valde bort det då vare sig jag eller maken vill eller kan (psykiskt) avsluta graviditeten & resonerar som så att vi får det barn vi får.

Låter kanske glättigt & som att vi farit runt i livet med våra 3 första med en guldsked i munnen men så är inte fallet tyvärr. Är idag på G att bråka med soc för att får det stöd via dem (LSS) för dottern.

Men hoppas ändå att vi ska ha beredskap och kraft att ta hand om ett barn med större behov.

Man måste göra det som känns rätt :) Själv bestämd vi redan innan vi börja att vi skulle göra fvp... Så 15/6 är det dax... Beställd också ett ultraljud nu på måndag... Jag mår nästa för bra känns det som i bland :s Så vill se att verkligen något finns där... :)
  • Bullen2015
    Charlie40 skrev 2015-05-13 14:51:53 följande:

Fler som gått upp i vikt tidigt? Mina tre grav har jag gått upp 8-10 kg totalt. Nu v14 snart och redan 4 kg?!?! Hoppas det stannar av :)

När jag vänta min son gick jag upp 5 kg det första veckorna, sluta på 22kg... Nu i vecka 10 har jag gått upp 2,5kg... Så det verkar lite olika :)
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)