Inlägg från: cupcakemom |Visa alla inlägg
  • cupcakemom

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Undrat om man är mer nojig nu för tiden för att man haft missfall vilket jag inte råkat ut för med dom andra barnen eller om man helt enkelt blir mer knäpp med åldern

Torsdag idag snart är sjukskrivningen slut.... Gruvar mig för att börja jobba :-/

Har fått halsbränna from hell också...

Annars har mannen varit bortrest i tre dagar men kommer äntligen hem ikväll... Fy vad stor sängen känns när man är ensam... Och drygt att "måsta" kliva upp och väcka barn på morgonen.... Men i morrn får han ta det....

• cupcakemom
    Charlie40 skrev 2015-09-18 06:32:52 följande:
    Grattis! Vad roligt att höra, klart allt löser sig. Njut av lilla sessan nu och livet! Kram
    stort grattis..vad roligt att höra att allt gått bra...
  • cupcakemom

Åh tänka positivt är svårt.... Jag försöker men nojar så sjukt mkt..... Så Inga tips tyvärr....

Drygt 3 månader kvar och jag tycker redan det är jobbigt att hitta en bekväm ställning att sitta på i soffan.... Det lär ju inte bli bättre med tiden om man säger så....

• cupcakemom

nån av er som funderat på det här med sjal? jag hade en till yngsta som är nio en moby wrap...men kan inte bestämma mig för om jag ska köpa en likadan...den var bra men varm eller som jag ska köpa en annan....

det blir ju iofs en januari bebbe och då spelar det där med värmen kanske mindre roll... hmmm....det är ju en djungel och desto mer man googlar och läser desto mer obeslutsam blir man

• cupcakemom

Hur känns det för er när dom lyssnar på hjärtljuden alt gör ultraljud.... Det gör så sjukt ont när dom gör det på mig :-/

• cupcakemom

Finns bra läkemedel mot gaser på apoteket.... Har inte provat själv men en jobbarkompis har provat...

Mot förstoppning äter jag plommon och kiwi är jättebra.... Gärna flera kiwi i rad

Jag är bara jag skrev 2015-09-21 18:32:12 följande:

Tips mot gaser och förstoppning? Oerhört känslig mot hormoner,så illa att jag fick åka in sist jag var gravid p.g.a svullna tarmar... Kaffe får jag inte dricka.

• cupcakemom

Passa på bara så att du inte får i sig för mycket fibrer mot för vad du dricker...

Annars kan du alltid kolla på apotea.se där beställer jag ganska ofta för att jag har svårt att hinna med apoteket.

Finns mixrolax pulver/granulat i olika former och smaker som hjälper till att reglera par för lös och hård tarm tarm...(heter lite olika) Dom brukar ofta fungera riktigt bra.

Har själv oftast trög mage pga sjukdom och den har ju inte direkt blivit bättre nu :-/ men jag klarar mig än så länge med plommon och att dricka mycket, märker direkt när jag druckit lite för lite..

• cupcakemom

När man har så ont att man måste stanna upp och djupandas och helst av allt vill kura ihop sig till en boll och gråta en smula.. Är man hemma då? Nej det är man inte, för graviditet är ingen sjukdom... Skit på er försäkringskassan.... Garanterar att ingen av dom skulle gått på jobbet med dom här smärtorna...

Fogarna gör ont som fan, handlederna ömmar så det känns besvärligt att köra bil (jobbar i hemtjänsten) och magen gör sjukt ont... Men försäkringskassan nekade just en i samma sist..... Så jag får härda ut i alla fall denna vecka... Gå hem fredag för att slippa karensdag... Jobba mån och onsdag och sedan bli sjuk igen....

Jag har en reumatisk sjukdom också så jag måste be läkaren lägga fokus på den på sjukintyget

• cupcakemom
    Mammut skrev 2015-09-22 17:41:42 följande:

Kan jag få bli bortplockad från bf-listan.

Var på vul idag och embryot har dött v 5... för 2 veckor sen. Väntar nu att blöda ut missfallet.

stor kram mammut ?
  • cupcakemom

Jag har börjat få kramp/sendrag i foten och det gör så in i h-e ont :-/

Även jätteont i fingrar och handleder vilket jag alltid har problem med pga reumatiska problem,men nu är det hemskt....

Dessutom har min arbetsgivare dragit sjuklön tom sista september trots att sjuskrivningen bara gällde till 20 september *suck*

Livet känns verkligen toppen just nu *not*

Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)