Flera tanter som är på smällen 2015 ;)
Hej! Hoppar in här om det är ok. Fyller 40 i december och väntar mitt andra barn, har en flicka på 4,5 sedan tidigare.
Är nu i v.20 och mår förvånansvärt bra. Min förra graviditet var pest och pina så jag njuter av att kunna gå runt och må bra. Vi gjorde kub och fick väldigt bra värden, så vi har inte gått vidare med f-prov. I torsdags var vi på RUL och allt såg väldigt bra ut, det verkar vara en pigg liten flicka därinne! Så nu börjar det bli verkligt för mig att vi har turen att få en till ...
Vi hade tack och lov inga problem att bli gravida, Det tror nog många runt omkring oss, eftersom vi väntade så länge med både nr 1 och nr 2. Men det var det som kändes rätt för oss, och vi hade turen att kunna få det.
Lite oroar jag mig förstås pga av vår höga ålder, men jag försöker att inte oroa mig för mycket. Det finns s himla mycket att oroa sig för kring att få barn, och man kan ändå inte göra så mycket åt det. Förra graviditeten mådde jag jättedåligt psykiskt för att jag oroade mig så mycket för allt, jag försöker att inte tänka så mycket den här gången.
Ja allt kan ju hända under en graviditet... Finns ju tyvärr inga garantier... Det ända man kan göra är att tänka positivt och njuta av resan... Det känns för oss att efter fostervattenprov kan vi börja slappna av lite :)... Har inte berättat för någon mer en min mamma, syster och en vän...
Hur vet ni att det är en flicka :) Tror jag väntar en ;)
Ha en trevlig dag :)