Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

multimamma: Slog du i magen? Om inte skulle jag inte oroa mig, jag halkade ute i januari och slog i handen o rumpan, bebis mår utmärkt för det. Om du slog i magen kan det kanske vara värt att åka in för en kontroll men tror inte att det är någon fara.

• Kelsson1

multimamma: Men då är det säkert ingen fara med bebis, först om du får ont eller blöder som du behöver oroa dig .

tboden: Välkommen

• Kelsson1

tboden: När jag väntade dottern började jag känna av henne redan i vecka 14 men den här gången har jag moderkakan i framvägg så började känna av sparkar först en bra bit efter vecka 20. Gissa om jag hann bli nojjig då

• Kelsson1
    tboden skrev 2015-05-18 09:10:29 följande:

Jag har nog känt lite till och från sedan några veckor tillbaka.
    men man vill ju gärna känna mer :)  

Jag har nog aldrig varit så här nojjig som jag är nu, fråga mig inte varför :)

Kan det ha med åldern att göra? :)

Svårt att säga, båda mina graviditeter är IVF graviditeter så har varit rätt nojjig båda gångerna. Mindre nojjig den här andra gången då det gick ju bra första gången.
    Tror att jag mer nojjat för andra saker den här gången än första. Med första var det nojja över MF/MA. Den här gången är jag fortfarande orolig över att något ska vara fel på bebis när han föds. Trots goda prognoser på KUB. Men har ju varit tvungen att ta en hel del mediciner den här gången o även varit på röntgen
  • Kelsson1

Helendi: Helt rätt, onödigt att oroa sig bättre att veta. Kanske kunde du boka in ett tidigt VUL också?

• Kelsson1

Helendi: Skönt att det går så pass fort att få resultat, då kan du andas ut tills det är dags för VUL

• Kelsson1

Bullen: Stort Stort Grattis!
    hcg är gravidhormonet som mäts i urin/blod för att fastställa graviditet (graviditetstester och i blodet går det att ta ut ett värde och gör man det vid två tillfällen med ett par dagars mellanrum ser man om det stiger som det ska) VUL är Vaginalt UltraLjud.

• Kelsson1

Kattflickan: Det kommer inte bli lättare precis , vår lilla 3,5 åring blir bara värre o värre . Från att ha varit en drömunge som gjorde precis som man sa till henne till att hon inte ens lyssnar på vad man säger, slänger saker (och skräp) på golvet, vägrar plocka upp efter sig och får utbrott. Verkligen prövande men sen blir hon den där goa ungen o allt jobbigt glöms bort

• Kelsson1
    Kattflickan skrev 2015-05-18 21:56:56 följande:
    Hua! Jag som hoppades att det här skulle gå över snart
    Det kommer det att göra om si sådär 16-18 år . Jag tror att småbarnstrotsen är bara träning inför tonåren
  • Kelsson1

Multimamma: Även jag blödde under båda mina graviditeter och har en frisk flicka idag och snart dags att föda en liten pojke. Så jag fortsätter hålla tummarna för dig en stund till! Du kan alltid åka in på gynakuten för kontroll så du slipper oroa dig och få besked.

Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)