Inlägg från: cupcakemom |Visa alla inlägg
  • cupcakemom

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Jobbat en timme drygt och redan är magen stenhård och gör ont... Jobbar bara tre timmar idag men i morrn är det 9 timmars dag hur nu det ska gå :-/

• cupcakemom
    Theresehaninga skrev 2015-07-16 21:39:07 följande:

Hoppar in här bor i Stockholm 41 år är 13+1 bf jan 2016 ????

välkommen...
  • cupcakemom
    Kattflickan skrev 2015-07-18 19:48:12 följande:

I slutet av nästa vecka blir det planerat kejsarsnitt. Jag har fått hepatos och värdena steg snabbt. Men med medicin har de nu sänkts. Det var nära att pyret kom redan i början av den här veckan. Graviditetsdiabetesen håller jag i schack med kosten. Har gått ner ett par kg på en månad nu.

Jag har accepterat att aldrig få uppleva en förlossning och är nu glad åt att veta när barnet kommer. Gör det lättare för farfar att vara barnvakt åt dottern när vi är på BB också.

oj hoppas medicinerna hjälper...scary när sånt händer...en kompis blev jättesjuk jättesnabbt...men allt gick bra..
  • cupcakemom

här buffar det jättemycket imagen idag ?..

fick en ny chef i juni och har inte träffat henne så mkt men idag pratade jag med henne om min underliggande sjukdom(ar) som gjort att jag haft ganska mycket frånvaro och även att jag är gravid och att vissa moment i jobbet inte fungerar för att jag får sådana sammandragningar...och hon var jättebra...var inga problem att inte behöva gå till två vårdtagare där arbetsmomenten är för jobbiga just nu och inte heller ngr diskussioner om min frånvaro utan hon tyckte det var bra att jag berättade så hon vet varför jag inte alltid är på topp..känns jättebra,har haft en chef med noll empati utan hon hotade med avsked om hon inte fick förstadagsintyg direkt....ingen förståelse alls över att det finns kronisk sjukdom i botten...det var precis när sjukdomen bröt ut också innan man lärt sig hantera allt och hur man ska balansera jobb och fritid för att inte köra slut på sig (en reumatisk sjukdom)

• cupcakemom

nån av er som köpt gravidjeans från HM? dom har inte mama kläder här så jag kan inte prova utan tänkte köpa på tradera men undrar lite om dom är normala i storleken eller om man måste ta lite större...

ska iväg med min mamma idag får se om jag måste berätta för att hon funderar över magen en jobbarkompis sneglade flera gånger häromkvällen så hon är nog lite fundersam

• cupcakemom

Jag har inte heller rul förän i v 20 tycker också det känns sent men så är det väl när det är mitt i semestertider....

Jag har börjat få ont i dagarna.... Har faktiskt varit hemma från jobbet två dagar pga värk... Känns lite drygt att det ska börja redan....

• cupcakemom

Var för att lyssna på hjärtat idag men hon gjorde ett rul på en gång.... Det stämmer med deras snurra medan det på de andra ul har stämt med mina beräkningar så man blir ju lite fundersam. Men det kanske är lite svårt att beräkna ordentligt tidigt? I alla fall så blev jag flyttad till 2 januari.. Hjärtat ser än så länge bra ut men jag ska tillbaka på fredag för hjärtfel och en extra mätning...

• cupcakemom

Vinkar välkommen till alla nya känns skönt att inte vara enda "gamlingen" lite synd bara att ingen i min närhet också ska ha liten....

Vi har fortfarande inte berättat för någon men nu börjar det bli svårt att dölja.... Nu byter barnen förälder men nästa barnvecka ska vi berätta.... Känns lite gruvsamt faktiskt....

Tänkte dock inte säga nåt på jobbet utan vänta och se om någon vågar fråga

Vore jag yngre skulle nog folk våga fråga men nu är det större chans att jag bara tjock haha

• cupcakemom

Hur engagerad är er partner? Min fd man brydde sig inte speciellt.. Alltså missförstå mig inte han såg verkligen fram emot att bli pappa och är en bra pappa men graviditeten och allt runt vara liksom inte intressant för fem öre..

Min nuvarande sambo kollar allt... Han pratar med magen, kollar på barnvagnar, skötväskor tom på mammakläder.... jag är mer..... Barnvagn bra pris för jag vägrar betala för mkt och snyggt färg kör till.. Struntar i vad det är för märke.. Skötväska aldrig i livet att jag betalar 700:- spänn jag köper en vanlig lite större väska etc haha....

Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)