Inlägg från: Bullen2015 |Visa alla inlägg
  • Bullen2015

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

vinter11 skrev 2015-05-27 08:38:02 följande:

Hej, är 41 år och har BF 22/1 2016. Har en pojke på 2 år sen tidigare. Har också varit med om flera missfall så det är något jag oroar mig för nu också. Tänker också på fosterdiagnostik. Skulle vilja göra Nipt men det kostar ju 10000kr! Lite över vår budget. Så det får väl bli moderkaksprov eller fvp trots liten ökad MF risk.

Känner igen det där med nästäppa som flera skriver om. Hade det i mitten och slutet av förra graviditeten men den här gången har den kommit redan nu! Inte kul att inte kunna sova ordentligt. Ska kolla om det finns någon säker medicin att ta.

Välkommen :)

Om några år kommer nipt vara standard.. Synd att det inte är det nu :( Här blir det fvp...
  • Bullen2015
    cupcakemom skrev 2015-05-27 20:58:46 följande:

det  blev nipt test är inbokad den 9/6.... onsdag...är lite less....jobbar hela helgen så jag kör lördag idag och äter chips och dipp fast jag inte borde för jag väger redan för mycket...

Skönt :) Var också inne på det... Men min mvc att jag måste var inskriven där... Så det blir fvp som vi bestämt ibörjan.. Du måste berätta hur det gick till och hur prov svaren ser ut :) Spännande!!!
  • Bullen2015
    hoppaspatur skrev 2015-05-28 12:51:53 följande:

Hejhej

då är det inte bara jag som har nästäppan (missbrukar nezeril om nätterna...)

Jag var orolig första fem månaderna (flera missfall innan och långsam fosterdiagnostik) men när buffarna kom slappnade hjärnan av, plötsligt blev det roligt vara gravid! Har glatt mig åt sparkar en månad nu, och i v 24 är det väldigt fart på bebben, vilken skillnad för humöret ; ) 

Är det fler som åkt på äta järntabletter? Magen blir galen. Och rörigt komma ihåg med järntabletten får man inte ta mjölk eller kaffe på några timmar, och inte med vitamintabletten som har kalcium. Och min frukost är redan "upptagen" av ta Levaxin som inte heller får intas med mjölk/kalcium. Jag bara rör ihop allt hela tiden och glömmer och äter yoghurt efter järntabletten osv för jag blir glömsk... suck. Ni andra som tuggar järntabletter, hur gör ni? Jag fixar inte äta den varje dag, men den har (troligen) gjort mig lite piggare och jag har slutat blöda näsblod. Jag var yr och blödde näsblod i ett innan jag började knapra järntabletter, så det är väl tvunget fortsätta äta dem även om magen blir galen...

Fick äta förra graviditeten, men blev så lös i magen så jag sluta... Nu redan är värdena på gränsen så det blir väl kanske järntabbleter igen... Har det visserligen i min "gravid tablett"... Ta den på kvällen innan du går och lägger dig? Jag tar Levaxinet på morgonen, grav tablett på dag/kväll och omega 3 + andra grav tablett innan jag går och sover :)

Härligt med sparkar ;) Har ett tag till :)
  • Bullen2015

Bf-lista

Kelsson1, 40år, Stockholm, f3år, 17/6 p

Silverhuldra 42år barn 12,15 och 17 år 30/7

Kattflickan, 40år, f2år, Aug p

Lakrits74, 40år, V-Norrland, p14mån, 29/8

hoppaspotur, 43år, 1barn?, Sep? f

Santana01, 40år, barn 4,5år. 20/9 f

Noomi75, 40år, Dalarna, 22/9

Skogsbryn, 39år, Okt

Tatta, 41år, barn 16+17+19år, 2/10

tboden, 39år, barn p12år+f10år+p5år, 15/10

77michelle, 38år, 5 barn, 28/10

Cilla75, 39år, p16år, 6/11

Charlie40, 40år, barn 13+18+21år, 19/11 f

jojjo108, 40år, Nov

Plommonblom, 44år, barn 12+14+4år, 27/11f

RestoreMe, 42år, Värmland, 2/12

Bullen2015, 41år, Stockholm, p13år, 4/12

Multimamma, 40år, barn 17+21år, <3

Helendi, 40år, barn 3,5 år, Jan/Feb 2016

vinter11, 41år, p 2år, 22/1-2016

t4me, 40år, f 2år, Jan 2016

Hojta till om det blev fel :) Så tycker jag att vi håller den i denna tråd... Men att den kopieras en gång i veckan. Och ni som inte är med citera detta inlägg så kommer ni med ;)

• Bullen2015
    Plommonblom skrev 2015-05-30 10:11:19 följande:

Hej alla!

Jag har följt tråden sedan jag plussade, men av oro inte riktigt vågat joina ...

Är så nojig att jag skulle kunnat vänta till typ bf om jag inte fått ändan ur vagnen idag. :)

Är 44 och hinner förhoppningsvis fylla 45 innan bebis kommer 27/11. Har två söner, tolv och fjorton, och en dotter som är fyra.

Vi gjorde NIPT på Vasamamma (rekommenderas, trevligt bemötande, fick svar efter åtta dagar) och fick veta att vi väntar en liten flicka till. Gjorde även kub innan och fick okej värden. Är i v 14 +1 idag.

Har mått sinnesjukt illa under den här graviditeten och kan inte äta ca 80% av det jag vanligtvis äter och gillar. Familjen har varit tvungna att anpassa sig, men de börjar så smått undra om jag kanske inte kan flytta nån annanstans ett tag...

Välkommen :)

Ja den ständiga oron finns ju där :( Man får försöka att tänka positivt :))))

Själv väntar jag på fvp om ca två v :S..

Har mått jätte bra hela tiden, nu börjar magen komma... Så det är äntligen ett täcken ;) Jobbigt att må så dåligt :( Hoppas du mår bättre snart!!! Får du inte bo hemma mer? Ta in på spa hotell och låt gubben betala, hahaha ;) Nej då, hoppad det löser sig för alla!!!!

Ha en fin dag :)
  • Bullen2015
    Kattflickan skrev 2015-05-30 22:14:53 följande:

Bullen jag gör tvärtom, tar multivitaminen och omega 3 på morgonen, järntablett varannan dag vid fikat då jag även tar en apelsin och levaxin på kvällen.

Jag blir omväxlande lös och hård i magen av järntabletterna.

Igår var jag i vecka 30+0! Högst en fjärdedel kvar av graviditeten.

Min största rädsla är nog att gå över tiden. Har läst så mycket om riskerna med det. Min BM sa att de kan göra en kontroll av moderkakan kring BF men det hjälper inte min oro så mycket. Helst vill jag att barnet kommer nån vecka före BF.

Ja det är ett meck att få i hop tablettens.. Vissa får inte ätas med det och inte med det, hehe... Tror jag fått in rutinen ganska bra nu... Problemet är på morgonen då jag gärna vill ta ett glas med yoghurt innan jag gå till jobbet.. Det funkar ju inte med levaxinet :) Så det blir en bit knäcktebröd :)

Tid går :))) Själv är jag i v 13 :) Har inte börjat tänkt på förlosning en... Känns låååångt borta ;)

Ha en fin dag :)
  • Bullen2015

God morgon från ett regnigt Stockholm... 1 Juni.... Var är sommaren :(..,

Är det någon mer som är hungrig som en varg? Jag kan vara jätte mät, sen helt plötsligt blir jag jätte hungrig... Jag menar jätte hungrig, känns som jag svälter att jag inte har ätit på år... Jätte jobbigt... Är tvungen att dricka lite yoghurt tex innan jag går och lägger mig i förebyggande syfte.. Annars kan jag vakna på natten svin hungrig...

Ha en fin dag alla glada :)))

• Bullen2015
    cupcakemom skrev 2015-06-02 20:56:01 följande:

Var på inskrivet igår.. Vi är inte riktigt överens om dagarna mina beräkningar visar 9+5 hennes 9+2 jag kommer få rätt ????

Jag brukar ligga lågt på feretin värde normalt har varit på gränsen för anemi så jag kommer få järntabletter direkt antagligen ????

Väger alldeles för mkt också.... Ligger bara 3kg under vad jag gjorde när jag var höggravid med mina andra barn... Medicin har gjort att jag snabbt gick upp 12-13kg jättejobbigt.... Och jag ser redan nu ut att vara i sjättemånaden

På tisdag är det dags för nipt test och veckan efter midsommar blir det antagligen kub...

Börjar få lite kalla fötter också... Barn NU! vad fan tänkte man med.... Nu börjar ju dom andra blir ganska självständigt nu blir man ju pensionär innan man har lugn och ro igen....

Spännande :))))

Har också tänkt på åldern... Tänkt på allt man skulle göra, så lugnt och skönt nu när lillen är tonåring osv... Men vänta nu, kan ju forfarande göra alla dessa saker :)) Med en extra liten person ;) Och tonåringen kan ju få sitta barnvakt i bland ;)... I slutändan är det barnen och barnbarn som kommer vara våran glädjen i vårt liv :)))) Det kommer bli bra tillslut :)
  • Bullen2015

Bf-lista

Kelsson1, 40år, Stockholm, f3år, 17/6 p

Silverhuldra 42år barn 12,15 och 17 år 30/7

Kattflickan, 40år, f2år, Aug p

Lakrits74, 40år, V-Norrland, p14mån, 29/8

hoppaspotur, 43år, 1barn?, Sep? f

Santana01, 40år, barn 4,5år. 20/9 f

Noomi75, 40år, Dalarna, 22/9

Skogsbryn, 39år, Okt

Tatta, 41år, barn 16+17+19år, 2/10

tboden, 39år, barn p12år+f10år+p5år, 15/10

77michelle, 38år, 5 barn, 28/10

Cilla75, 39år, p16år, 6/11

Charlie40, 40år, barn 13+18+21år, 19/11 f

jojjo108, 40år, Nov

Plommonblom, 44år, barn 12+14+4år, 27/11f

RestoreMe, 42år, Värmland, 2/12

Bullen2015, 41år, Stockholm, p13år, 4/12

Multimamma, 40år, barn 17+21år, <3

Helendi, 40år, barn 3,5 år, Jan/Feb 2016

SeMaJa, 41år, Stockholm, p8år+f7år,16/1-16

vinter11, 41år, p 2år, 22/1-16

t4me, 40år, f 2år, Jan 2016

Hojta till om det blev fel :) Så tycker jag att vi håller den i denna tråd... Men att den kopieras en gång i veckan. Och ni som inte är med citera detta inlägg så kommer ni med ;)

• Bullen2015
    SeMaJa skrev 2015-06-04 13:37:39 följande:

Hej!

Kul att hitta denna tråd :)

Är 41, bor i Stockholm, och väntar nr. 3 den 17e Januari. 

Har två barn - en kille som är 8 och en tjej som precis fyllt 7.

3:an inte riktigt planerat men vi vet ju hur barn blir till  ;) så inte direkt en schock men jag trodde inte det skulle hända med allt man läser om fertilitet efter 35, 40, 41 osv. Har haft panik, blivit glad, panik, glad, panik, glad, undrar vem det blir :), blir rädd på FVP, ser framför mig hur store-syskonen träffas första gången, hoppas jag orkar leka....upp o ner mao. 

Inskrivning nästa vecka. 

Håller det väldigt tyst denna gång, vill inte att barnen ska få veta av någon annan än oss (vilket skulle hända...) och vill först veta att allt är ok och lugna oromolnen. 

Hur har ni gjort? Berättat direkt för barn(en) eller väntar ni?

Kramar :)!!

Välkommen :)))

Ja det blir ju lite av en chock, hahaha ;) Ska gör fvp om 1,5 v... Sen kan man förhoppningsvis slappna av!!! Vi har inte berättat för barnen, jag har en son 13år och han en dotter 15år :) Vi tänkte vänta till efter fvp och det har gått typ två v... Om allt är bra... Vi har berättat för det närmaste... Men annars är vi tysta... Jätte kul i dag när jag skulle hämta mamma byxor jag hade beställt.. Påsen var inte direkt diskret, stod mammashop på hela påsen, hahaha... Skynda sig hem ;)

Ha en fin kväll :)
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)