Inlägg från: cupcakemom |Visa alla inlägg
  • cupcakemom

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Du borde kunna bli inskriven tidigare min reumatiska sjukdom gör att man måste hålla koll och dom ville träffa mig direkt när jag plussat och jag fick absolut inte vänta.. Sedan att dom inte kunde göra så mkt men dom ville ändå kolla och jag fick läkarkontakt tidigt.. Så stå på dig

• cupcakemom

Annars undrar jag om min sambo är självmordsbenägen eller bara lite dum i huvet som skickar mig en länk hur styrketräning är bra under graviditeten

• cupcakemom
    En del av oss skrev 2015-10-29 11:01:05 följande:

[quote=75934012][quote-nick]Bullen2015 skrev 2015-10-29 07:19:59 följande:[/quote-nick]

Det sista som lämnar oss är hoppet och det är inte ute en. Det första v är bara fylld med oro... Men en så länge är det bara en oro... Har du ont i magen? Rygg? Har du fått mer flytningar? Jag hoppas verkligen att det bara är synvilla :( Att allt går bra!!! Vet inte om du kan ringa gyn och göra ett ultra?! Vet att jag var med en vän, men det var för tidigt, vet inte vilken v hon var i. Men du kan ju ringa och råd fråga... Håller tummarna för dig... Och så länge det är positivt är det inte negativt, så positiva tankar nu. Styrke kramar <3

[/

Nej jag har inte ont i ryggen eller magen på det sättet som jag haft vid mina mf och mitt MA och det är inte rött men ytterst lite lite svagt rosa som avtog fort men jag blev och är fortfarande rädd och orolig.

Flytningarna är annorlunda men det har varit sedan innan jag testade plus, mer ÄL-liknande men det är väl så vid graviditet? Tar dessutom extra progesteron som förs in via slidan och det fick jag utskrivet just av min gynekolog för att förhindra fler tidiga missfall. Jag har försökt nå honom men lyckas inte. Jag har gjort ultraljud vid v.6+ men då gick inget och se annat än att jag var gravid men ingen hjärtaktivitet och veckan därpå konstaterades MA. Är så orolig och rädd för samma sak ytterligare en gång till. Ska jag aldrig få bli mamma som jag längtat efter i stor del av mitt liv? Känner att jag mår för bra för att kunna vara gravid förutom denna oro då som tär på mig och äter upp mig. Ömheten i brösten har tom försvunnit.

Tack för ditt svar och visst fins det hop även om det är svårt.

Stor kram..... Hoppas det bara är hjärnspöken.... Jobbigt när det är så tidigt och man inte kan se något. Hoppas du får tag på din gynekolog så du i alla fall får prata med honom.... Håller tummarna att allt är bra <3
  • cupcakemom

Fy så jobbigt.. Och du vet karlar är lite tröga.. En del fattar inte det här med barn föränn dom har dom i famnen...

Och ta Inte det här med illamående på för stort allvar.... Det är så individuellt.... Men första barnet mådde jag illa dygnet runt tom v 17, andra barnet knappt nåt alls... Vid mitt mf var första symptomen att jag mådde illa det var enda anledningen ingen till att jag ens testade likadant vid mitt ma då mådde jag illa dygnet runt även dagar efter det dött..

Men nu måste jag knappt illa... Mått mer illa från v25 och framåt än i början....

Vet att det är lättare sagt än gjort, gud ska veta att jag nojat nåt otroligt och fortfarande nojar men försök släppa det... Det är fortfarande tidigt och de flesta känner inte av symptom alls så här tidigt

• cupcakemom

Är det förövrigt ok att slå sin sambo för att han av nån idiotisk anledning är tvungen att börja hamra för att byta elementet på toa kl nio på morgonen... Gah.... Ska tillägga att jag inte klivit upp men han lever om som så förbannat så jag varit vaken sedan kvart över sju....

• cupcakemom

Börjat annars bli van man får aldrig sova på morgonen i det här huset, för när det är skola kliver jag upp när mina barn är här och kan lägga mig sen igen.... När "bara" hans barn är hemma kliver jag inte upp för dom är vana att vara själv men dom kan bara inte låta bli att smälla! igen dörren när dom går pang, pang, pang och ibland även sambon när han åker..... Så det börjar ibland redan tjugo i sju... Aja får se det som en träning till att kliva upp tidigt med liten.... Men den som väcker liten pga smäll i dörren kommer att åka på stryk

• cupcakemom
    En del av oss skrev 2015-10-30 09:55:07 följande:

Tack tjejer så jag kan alltså fortfarande ha en levande bebis i min mage utan att känna något? Sambon sa nyss men du har ju ett symtom ditt humör du gråter, får ilskna utbrott lite då och då och så skrattade du nyss...tror det kallas humörsvängningar de luxe ha ha.

Han försöker iaf stötta mig.

Nu blir det PT timma på gymmet, vi ska göra ett gravid program idag får väl se vad det kan tänkas bli anar att dom inte magmusklerna kommer ligga i fokus och det känns så scary att träna dom.

Tror det är STOR chans så försök njuta av helgen och passa på att äta nåt riktigt gott nu innan ev illamående slår till...

Här har vi inga grannar men en 19 åring som spelar musik och hennes rum är rakt under vårat och sjukt lyhört uppåt (inte lika mkt ner tydligen) jag bli galen på dunka, dunka ibland..... Så ibland dammsuger jag nere ganska tidigt som hämnd
  • cupcakemom
    En del av oss skrev 2015-10-30 10:11:55 följande:

[quote=75938595][quote-nick]cupcakemom skrev 2015-10-30 10:01:23 följande:[/quote-nick]

Tror det är STOR chans så försök njuta av helgen och passa på att äta nåt riktigt gott nu innan ev illamående slår till...

Här har vi inga grannar men en 19 åring som spelar musik och hennes rum är rakt under vårat och sjukt lyhört uppåt (inte lika mkt ner tydligen) jag bli galen på dunka, dunka ibland..... Så ibland dammsuger jag nere ganska tidigt som hämnd

[/

Jag hoppas verkligen...men något riktigt gott hmm får nog ta en funderare vad det kan tänkas vara...kommer inte på något som får det att dregla

Fy sånt är riktigt störande, sätt på något du gillar i musikväg som hon garanterat inte gillar och vrid upp volymen ordentligt och breaka loss.

Death metal kanske vore nåt eller något som Jehovas sjunger

Funderar på Paul pott eller nån hehe
  • cupcakemom
    Syster74 skrev 2015-10-31 13:47:56 följande:

Nu är vår lilla Ebba här! <3 Hon föddes 27/10.

Vattnet gick på söndag kväll. Fick sättas igång på tisdag fm. Frågade BM om hon skulle hinna förlösa mig , hon sa att nej det blir säkert kvälls eller nattpersonalen, jag slutar 14:30..

Hann gå till förlossningen och hade lite värkar. Öppen 3 cm. Fick strax efter be min sambo hämta bm, var då öppen 5 cm. 20 minuter senare var hon ute! Det gick ju rätt snabbt ;) Behövde inte sys eller nåt och moderkakan kom snabbt efter. Känns inte helt optimalt att det går så snabbt, hann inte med rent mentalt.. Men hon mådde bra och är heeeelt ljuvlig! (Något partisk mor ;) ) Åkte hem dagen efter och var på BB mott idag för kontroll.

Åh grattis liten Ebba <3 (namn högt upp på min lista) nej jag kan tänka mig att det inte är optimalt när det det FÖR fort heller!... Men skönt att allt gick bra
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)