Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Kan jag finnas här i periferin lite tills jag gjort VUL?  Glad  Gravid efter många,många år och flera m.f så känns overkligt och nervöst.

• Jag är bara jag
    Bullen2015 skrev 2015-09-14 18:28:20 följande:
    Apsolut :) Välkommen :)
    Tack! Ser att jag är äldst också och har inga barn och har gjort ED så jag är lite udda. Men hänger på får vi se. Glad
  • Jag är bara jag
    cupcakemom skrev 2015-09-14 20:17:37 följande:
    Håller tummarna att allt går bra och att vi får se mer av dig framöver
    Tackar!
  • Jag är bara jag
    swede skrev 2015-09-18 13:13:38 följande:
    Hej tråden! Får jag hoppa in här? Jag är 42 år och är gravid, efter flera år av kämpande. IVF'er och äggdonationer. Har nu äntligen fått ett plus som håller sig längre än vecka 9. Är i v 16 nu o planerat BF 6 mars. Har fortfarande mycket svårt att ta in och oroar mig ganska mkt. Kram på er och lycka till var i graviditeten ni än befinner er :)
    Hej! En bekanting i ca samma sits. Grattis så långt!  Glad  Hoppas få följa efter.
  • Jag är bara jag
    swede skrev 2015-09-18 16:05:08 följande:
    Jag är bara jag, tack och detsamma till dig...och hej igen :) Var har du gjort ED? Förstår du är orolig och har många tankar så här i början...det hade jag med, och de är fortfarande kvar. Det finns alltid något att oroa sig för! Någon som har några bra tips för att tänka mer positivt?
    Har gått både på Reprogenesis och Unica i Brno. Gravid 2 av 3 ET/FET på Unica. Bytt och ökat mediciner så tror det beror på det. Jag har lugnat mig sen igår,det beror på ökade symptom som jag inte tycker man borde ha om det dött. Men nåt lugn blir det inte förrän denna unge-eller nån unge- är ute!
  • Jag är bara jag

Tips mot gaser och förstoppning? Oerhört känslig mot hormoner,så illa att jag fick åka in sist jag var gravid p.g.a svullna tarmar... Kaffe får jag inte dricka.

• Jag är bara jag

Provat laktulos och det funkade inte tyvärr. Provat minifom-funkar inte. Kiwi tål jag så dåligt (allergisk). Färska plommon äter jag varje dag,kanske katrinplommon är bättre. Äter massa frön också, men har dum mage i vanliga fall,nu är det riktigt illa däremot... Jag ser ju gravid ut p.g.a magen,inte för att jag är gravid! Får se om jag hinner in på Apoteket imorron,så ytterst sällan jag har tillgång till bil dagtid.

• Jag är bara jag

Tycker jag dricker bra, men får väl öka ändå-och kissa ännu mer! Flört Apoteket hinns inte med idag,måste dock dit och köpa mer medicin i veckan.

• Jag är bara jag
    Mammut skrev 2015-09-22 17:41:42 följande:
    Kan jag få bli bortplockad från bf-listan.

Var på vul idag och embryot har dött v 5... för 2 veckor sen. Väntar nu att blöda ut missfallet.
    Beklagar!!
  • Jag är bara jag
    Sia123 skrev 2015-09-23 09:55:15 följande:
    Jagärbarajag:

Jag har svåra tarmproblem och är nu jättedålig bl.a. Pga Förstoppning. Skulle råda till visiblin eller movicol (receptfritt). Mot gas kan man ta dimetikon (går bra vid graviditet).
    Övermogna bananer anses oxå lösande.
    Lycka till!
    Just nu mår jag bättre. Dimetikon funkar inte på mig,har provat många gånger. Övermogna bananer är det vidrigaste jag vet typ! men jag kör med katrinplommon och mindre bröd/ost så får vi se. Glad
  • Jag är bara jag

Jag vore väldigt tacksam om ni kunde tala om hur ni mådde och vilka symptom ni hade v.8! Glad  Har ju aldrig kommit så långt med ett levande barn så jag har inget att jämföra med.  Känner efter hela dagarna,vaknar på nätterna av rädsla för missfall igen... Berätta hur det var för er!

• Jag är bara jag
    cupcakemom skrev 2015-10-02 22:07:28 följande:
    Åh jag mådde så bra att jag inte trodde det var sant smile1.gif vet att det är svårt men slappna av och njut av att du inte mår illa... Vet att det är svårt klarade inte riktigt av det själv... Men faktum är att jag mådde mer illa dom två gånger jag fick missfall
    Jag är så hysteriskt rädd för VUL så jag funderar på att skippa det. Slappna av efter alla dessa år och helveten vi gått igenom-det går bara inte!! Bära döda barn hag jag gjort nog. Bortkastade pengar och bortkastat tid-av vilka vi inte har överflöd av nåt länge...

Ni förstår inte riktigt vad jag menar med symptom heller. Jag vill liksom veta hur det känns runt livmodern,molvärk,tryckkänsla och sånt. Hur ska det kännas liksom? "Inga" symptom för mig betyder att man mår precis som före äl ungefär och det gör då sannerligen inte jag! Men jag ska prata med en b.m i veckan få se om hon kan svara på vad som är normalt. 2 veckors respit innan livet kanske tar slut...
  • Jag är bara jag
    cupcakemom skrev 2015-10-04 15:16:22 följande:
    Jag hade lite mensvärk men annars kändes det inget speciellt. Inga ömma bröst eller nåt sånt, inget illamående, ingen trötthet....
    För mig känns det som mensen har kommit hela tiden,varje gång jag reser mig förväntar jag mig ett blodbad. Rätt jobbigt...Molvärk ser jag dock positivt= bevis på att det lever. Värsta tröttheten har gått över,ömma bröst nja,om jag trycker eller ligger på dom.
  • Jag är bara jag

Jag tänker inte göra VUL så jag lämnar denna tråd. Är jag gravid lär det visa sig. Är jag inte kommer det ut före nyår hoppas jag. Lycka till alla!

• Jag är bara jag
    Bullen2015 skrev 2015-10-19 14:22:05 följande:
    Välkommen åter om du ångrar dig och lycka till, håller tummarna <3
    Det handlar ju inte om att ångra mig utan att då veta att jag verkligen är gravid.  Visste jag skulle jag stanna, men det kan dröja veckor/månader innan jag vet. Känns lite dumt då att vara kvar... Gravid i levernet, men inte i huvet tills dess. Tack!
  • Jag är bara jag
    Charlie40 skrev 2015-10-19 16:37:17 följande:
    Jag håller tummarna att du snart tittar in igen och att det finns ett pickande hjärta i din mage. Jag förstår din oro, man tänker inte på något annat och livet stannar nästan upp. Lycka till och kom snart tillbaka
    Tack så mycket!  {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)