• Brinkly

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Åh här är ni ju! Får jag hoppa in här?

Jag är 44 år och väntar mitt 5e barn <3 2016.

• Brinkly
    Linda40 skrev 2015-08-31 16:53:48 följande:

Idag kom äntligen provsvaret från nipt testet och allting var bra!! ?? usch vilken jobbig väntan det har varit...

Hej Linda! Grattis, vad skönt! Fick du betala ditt Nipt själv?
  • Brinkly

Försökt kolla upp Nipt idag. Det verkar som de två mvc jag pratat med gör gratis Nipt om man får under 1:200 på kub-testet. Annars kostar Nipt 8-10 000 kr som man får betala själv. Medans den andra mvc sa att de nu gjorde analysen av provet på KS i Stockholm (inte behövde skicka det till USA) och att de nu kanske blir gratis för alla. Någon som vet?

• Brinkly
    Linda40 skrev 2015-08-31 17:51:54 följande:

Vi gjorde kub först och fick under 1:200 så vi fick göra det gratis.

Åh jag förstår. Har du barn sen innan? Vad fick du isåfall på deras kub-test om du gjorde något? Hur mycket har åldern påverkan på sannolikheten i siffrorna? Vet du? Eller någon?

Skönt och grattis igen, njut nu!!!
  • Brinkly
    Nissesmamma skrev 2015-09-08 14:31:46 följande:

Hej alla o välkomna alla nya!

Har varit på ett andra ultraljud, denna gång var maken med. Åhh så härligt det är att se att allt är bra där inne! Den lille/lilla passade på att vifta lite med både armar och ben. Avvaktar dock NIPT och vecka 12 innan jag kan andas ut helt och hållet pga min ålder och tidigare MA som konstaterades i vecka 12.

BF 11 april 2016. Jag fyller 42 i mars.

Kram

Nissesmamma, har jag frågat detta innan? Fick du betala ditt Nipt själv?

Och grattis till att allt såg bra ut!
  • Brinkly
    riparbella skrev 2015-09-08 18:48:35 följande:

Hej! Är det någon som gjort nipt här? Jag gjorde det för en vecka sedan och kan inte tänka på något annat än provsvaret. Är 38 år och väntar nummer tre i slutet av mars.

Betalade du själv?
  • Brinkly

Jag tänker göra Nipt. Hörde att det skulle bli gratis i Stockholm för oss över 40. Annars är det gratis om man får sämre än 1/200 på Kub. Jag tänker göra det hur som men ev värt att vänta till efter kub pga åldern drar ner resultatet rätt ordentligt på kub.

Hur gör ni?

• Brinkly
    Linda40 skrev 2015-09-08 21:32:18 följande:

Vi gjorde nipt gratis då kub testet visade under 1/200 (bor i Stockholm)

Jag får fråga på mvc när jag skriver in mig.

Hur tidigt kan man göra kub?

Har du fått resultat på ditt Nipt?
  • Brinkly
    DnA123 skrev 2015-09-12 19:18:40 följande:

Hej!

Jag har precis fyllt 45 och väntar mitt andra barn (första är 21 år :)) den 10:nde Februari tillsammans med min 32 åriga man. Så jag är just nu i vecka 19.

Jag har gjort kub, moderkaksprov och slutligen ett fostervattenprov och summa summarum är iaf att barnet inte har några kromosomförändringar.

Det har varit en lååång orolig resa men nu kan vi äntligen koppla av något.

Grattis! Skönt att ni fått besked. Får jag frågan varför ni gjort både fvp och mkp?
  • Brinkly

Legat vaken hela natten, kände att något var fel, ville inte hålla handen på magen, brösten spände inte, har kunnat sova 3 nätter innan mycket bättre... Ja flera saker oroade mig och fick mig att tro det värsta. Så imorse vid kl 7 åkte jag till gynakuten och tyvärr har jag fått missfall. Inget hjärtljud. Fostret mätte v 6+5 borde vara 9+1. Så tråkigt! Tror detta var min sista chans, känns jättesorgligt men jag tror inte jag orkar igen. Kanske får nöja mig med 4 barn ;)

Lycka till ni andra! <3

Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)